עו"ד דנה מירטנבאום וורד ששון (צילומים: יניב ברמן, דין אהרוני רולנד)
עו"ד דנה מירטנבאום וורד ששון (צילומים: יניב ברמן, דין אהרוני רולנד)

ארגוני הנשים נגד רמתי והצעתו לבטל את משרת יועצת ראש העיר למעמד האישה

במסגרת הדיונים המתקיימים בימים אלה על אישור התקציב, מציע יו"ר סיעת הבית היהודי לבטל את משרת יועצת ראש העיר למעמד האישה ולחסוך בכך כחצי מיליון שקלים. בארגוני הנשים נעמדו על הרגליים האחוריות: "היועצת לקידום מעמד האישה אמונה על ביטחונן של נשים בתוך העירייה וברחבי העיר... החובה למנות יועצת נובעת מתוקף חוק הרשויות המקומיות"  

פורסם בתאריך: 17.1.22 13:55

עמותת "איתך מעכי – משפטניות למען צדק חברתי" ונשים מארגונים נוספים במרחב מוחות על הצעתו של חבר מועצת העיר ויו"ר סיעת הבית היהודי, יואב רמתי, לבטל את משרת יועצת ראש העיר למעמד האישה, ובכך להביא לחיסכון של כחצי מיליון שקל.

על דרישתו של רמתי, למדו הנשים מהידיעה הבלעדית שפורסמה בחמישי שעבר ב"כלבו – חיפה והקריות", שכותרתה הייתה "התפתחות בדיונים על תקציב 2022: קליש מסכימה לבטל תוספת של 200 תקנים".  מהידיעה עלה, כי ראש העירייה, עינת קליש-רותם, שלחה מכתב לחברי המועצה, שבו כתבה, כי היא מסכימה לחלק מהצעות קואליציית השינוי לביטול תקנים שעדיין לא אוישו בפועל, אך היא אינה מסכימה לקבל הצעות אחרות להתייעלות כלכלית ולצמצום במנהלים.

בהתייחסה לבקשת רמתי, כתבה קליש-רותם: "בחינה מדוקדקת של הצעותיכם מעלה, כי חלקן הגדול של ההצעות אינן ניתנות לביצוע מבחינה ניהולית ו/או ביצועית ו/או אין בהצעות אלו כל התייעלות או חיסכון בכספי ציבור. כך, למשל, הצעתו של חבר המועצה מר יואב רמתי לביטול יחידת/ משרת יועצת ראש העיר למעמד האישה ובכך להביא לחיסכון של כחצי מיליון שקל, הרי שמדובר ביחידה סטטוטורית, אשר קיומה נדרש מכוח הדין, ועל כן לא ניתן לאשר את ביטולה וביטול התקציב המוצע לה… ".

יואב רמתי (צילום: ראובן כהן)

יואב רמתי (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

בקשתו של רמתי לביטול משרת יועצת ראש העיר למעמד האישה, הצליחה להרגיז את ארגוני הנשים בעיר. "איתך מעכי – משפטניות למען צדק חברתי", הובילה, בשיתוף עיריית חיפה, את תוכנית הפעולה לשוויון מגדרי – "חיפה עיר לכולן", שנחתמה בספטמבר 2020 פה אחד על ידי כל חברי וחברות מועצת העיר, ומשמעותה – הכרה של העירייה בחשיבות קידום מעמדן של נשים והטמעת חשיבה מגדרית בכל אגפי העירייה ובכלל פעולותיה למען העובדות ולמען התושבות.

עו"ד דנה מירטנבאום, מנהלת תוכנית "עיר לכולן" בעמותה: "הצעתו של חבר מועצת העיר חיפה, יואב רמתי, לבטל את משרת יועצת הרשות למעמד האישה על מנת 'לחסוך' כחצי מיליון שקלים מהתקציב, מחדדת את חשיבותו הרבה של חוק היועצות בהגנה על תפקיד היועצת מפני השפעות פוליטיות שאינן ענייניות. חיפה צועדת בנעלי הערים הגדולות ומעסיקה יועצת במשרה מלאה, כיאה לעיר שהינה מטרופולין, בעלת השפעה על קבוצות מגוונות של נשים ומגדרים נוספים שיש להתחשב בצורכיהם השונים. היועצת לקידום מעמד האישה אמונה על פי חוק ובפרקטיקה על ביטחונן של נשים בתוך העירייה וברחבי העיר, הגנה על נשים מפני אלימות, בחינת ההשלכות המגדריות של החלטות המועצה והמדיניות העירונית, הבאת נקודות מבט של נשים וקיום קשר בין המדיניות העירונית לבין ארגוני הנשים וארגוני חברה אזרחית. לא זו בלבד שאי אפשר לקצץ במשרת היועצת, אלא מן הראוי להשיב, ואף להגדיל, את תקציב הפעולה שלה שקוצץ בשנה החולפת בחצי (הסכום המגוחך של 140 אלף שקלים קוצצו ל-70 אלף שקלים), כדי לאפשר ליועצת לבצע את תפקידה בצורה המיטבית. החובה למנות יועצת לקידום מעמד האישה נובעת מתוקף חוק הרשויות המקומיות – יועצת למעמד האישה, התש"ס – 2000".

 

 

ורד ששון, יו"ר איגוד היועצות לקידום מעמד האשה ברשויות המקומיות, אף היא אינה שבעת רצון מהצעתו של רמתי: "אנו מחזקות את ידיה של ראש עיריית חיפה, ד"ר עינת קליש-רותם, בהעברת התקציב ובייחוד בתקציב שתומך בנשים מכל קבוצות האוכלוסייה ובצורכיהן. התנגחות חבר מועצת העיר בתקציב משרת היועצת לקידום מעמד האישה רק מוכיחה כמה חשוב שהתפקיד מעוגן סטטוטורית ושאינו נתון לגחמותיהם ולמצב רוחם של פוליטיקאים שאינם רואים את התמונה הכוללת ואת האינטרס הציבורי".

רמתי מסר בתגובה: "אנחנו באופן עקרוני בעד להעביר כספים, וזה נכון לכל המישורים, לאו דווקא רק לנשים, אלא לכל ספר התקציב. לא יכול להיות מצב שאין יחס הגיוני בין שכר העובדים וכל הנלווים, כמו רכבים, לבין הפעולות. לא יכול להיות מצב שמ-400 אלף שקלים שהלכו לנושא הנשים, הגיעו בסוף רק 70 אלף שקלים לאישה בקצה. זו שבאמת זקוקה לכסף, אם זה במקלטים לנשים מוכות, לנשים נפגעות תקיפה מינית. זה לא הגיוני ומשהו פה צריך להשתנות, לכן הרמתי דגל לגבי כל היועצים. בסופו של דבר, ברעיון של ספר התקציב, יש לנו תחומים גדולים, בהם יש תשלומים גדולים ליועצים, אבל לתושב לא מגיע שום דבר.

"אתן לך דוגמה: בתקציב 2021 הוקצו 400 אלף שקלים ליועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה, ואגב אני מתקן את מה שראש העיר אמרה – יועצת סטטוטורית היא לעירייה ובספר התקציב מדובר על יועצת לראש העיר, שהוא לא התפקיד הסטטוטורי. כאמור, 70 אלף שקלים הגיעו לנשים. וגם בתקציב של 2022, מתוך 510 אלף שקלים, הם מדברים על 130 אלף שקלים שיגיעו לנשים. אז אני אומר, קחו את כל ה-510 אלף, טפלו בנשים, טפלו במי שזקוק לכך, שיהיה להם יותר.

"התפיסה העקרונית שלי אומרת שמי שמרים דגל וטוען שזה נעשה בשם השוויון הנשי, אומר שהוא לא מתייחס לנשים בשוויון. אני, בתפיסת העולם שלי, נשים מקבלות את המקום והמעמד שלהן. מי שמרים את הדגלים האלה, בדרך כלל הוא זה שמקפח אותן".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חבל

    הוא מנסה לצאת נגד ארגונים שמול עינהן עומד הכח, הכסף והג'ובים, לא שיוויון ולא דאגה אמתית לנשים. זה קרב אבוד. בנתיים כל מדינת ישראל מפסידה בו. לא רק תושבי חיפה שצריכים לשלם מיסים שהולכים לג'וב חסר חשיבות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר