מבנה לשימור. בית הדין הצבאי המחוזי חיפה (צילום: דובר צה"ל)
מבנה לשימור. בית הדין הצבאי המחוזי חיפה (צילום: דובר צה"ל)

אחרי עשרות שנים: בית הדין הצבאי המחוזי בהדר ייסגר ויועתק לבית ליד

בית הדין המחוזי בעיר פעל במיקומו בהדר עוד מראשית שנות ה-80 והוא מוסמך לשפוט חיילים השייכים לפיקוד צפון ולחיל הים. העתקתו נעשית במסגרת מהלך כללי להעתיק לקריה המשפטית בבית ליד את כל בתי הדין המחוזיים בארץ

פורסם בתאריך: 19.1.22 13:05

בית הדין הצבאי המחוזי ב"מחנה הדר" בשכונת הדר (סמוך לבניין העירייה) ייסגר ויועתק לקריה המשפטית המוקמת ב"מחנה גור" שבבית ליד. מלבד בית הדין המחוזי בחיפה, יועתקו לקריה המשפטית כל בתי הדין הצבאיים המחוזיים, התביעה והסנגוריה הצבאית במחוזות השונים, כאשר כולם יהיו תחת קורת גג אחת. צעד זה מגיע בהמשך לסגירתו של כלא 6 בעתלית והעתקתו לבית ליד.

בית הדין המחוזי בעיר פעל במיקומו בהדר עוד מראשית שנות ה-80 והוא מוסמך לשפוט חיילים השייכים לפיקוד צפון ולחיל הים.

עו"ד אברהם סקוריק, פרקליט צבאי, ששירת כתובע בפרקליטות מחוז צפון בחיל הים: "זה די עצוב. שירתתי שם תקופה די ארוכה, וזה מקום עם אווירה מאוד ייחודית. המבנה של בית הדין הוא מבנה לשימור, ויש בו אווירה מיוחדת ומשפחתית, גם במתחם בין הדין וגם בפרקליטות. התקופה של השירות שלי שם הייתה משמעותית, גם כתובע וגם כסנגור אחר כך. סיומה של תקופה, כמו שאומרים".

מוסיף סקוריק: "הנושא הוא מורכב. בתור מי ששירת כתובע אני חושב שיש מורכבות וקושי לוגיסטי כשמרכזים הכל במקום אחד בארץ. תחשוב שמישהו שנעצר באילת, צריך להביא אותו לבית ליד לדיון. היום יחידות מצ"ח פרושות בכל הארץ, אבל כל הדיונים הם בבית ליד. עוד לא יצא לי להופיע בבית ליד, אבל אני מניח שזה יותר מורכב מבחינת התביעה ופחות מבחינת הסנגוריה, כי עבור הסנגוריה זה פחות משנה, אבל מי שצריך להתרוצץ ולאסוף ראיות ולחקור עדים זה מצ"ח, שבסוף כל הדיונים והארכות המעצר מתבצעות במקום אחד. נראה לי אתגר לא פשוט".

 

 

עו"ד דנה נוף (צילום: מאיה כרמי- דרור)

עו"ד דנה נוף (צילום: מאיה כרמי- דרור)

סא"ל (מיל'), עו"ד דנה נוף, סנגורית צבאית ומי ששירתה בבסיס כקצינת בית דין צבאי במשך חמש שנים: "עצוב לי ברמה האישית, כי זה היה לי בית. עצובה לי בבטן הפרידה הזו. שירתתי שם במשך חמש שנים כקצינת בית דין, ואחרי הפרישה מצה"ל, לפני כ-15 שנה, הוסמכתי להיות עורכת דין, וכך עברתי צד וייצגתי חיילים באופן פרטי וגם כמתנדבת מילואים. אמנם נפרדתי מהמקום, אבל לא מהאנשים. אני דווקא מברכת על הצעד, ורואה יתרון בכך שהכל נמצא במקום אחד. יהיה שיפור בתנאים גם לעצורים, גם לנשפטים, גם לסגל, כי הכל יהיה יותר נגיש. הכל חדש וחדיש. אנחנו בעידן חדש. אני יודעת שיש כאלה שיגידו שמעבירים מהפריפריה למרכז, אבל בית ליד היא גם פריפריה. זה לא מרחק כזה נורא. בסוף, זה רק חצי שעה מחיפה".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בית הדין המחוזי בחיפה שכן ב'מחנה הדר' החל מראשית שנות ה-80. 'מחנה הדר' נסגר בימים אלה, עם מעברם של כל בתי הדין הצבאיים המחוזיים אל הקריה המשפטית ב'מחנה גור'".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. טימטום

    אפשר גם לרכז את כל חיל האוויר בנמל תעופה אחד.
    את בסיס אשדוד אפשר לסגור ולהעביר את כל הציוד לחיפה.
    ובשביל מה שיהיו הרבה בסיסים? אפשר לעשות מגדל בן 200 קומות ולהעביר לשם את כל צה"ל.

  2. אייל

    יירכש על ידי החרדים וישתלטו על אזור גן הזכרון יביאו עוד 500 לחיפה בתוכנית להגדיל במנדט את כוחם ב-2028.
    השלב הבא תהיה הדרישה שלהם לפנות בצד השני את בניין השירות לתושב ממבנה עירוני עבור בית ספר חרדי מראש העיר הבא שישחד אותם בקואליציה שלו.
    תבואו עוד חמש שנים גן הזכרון יהיה סביבה חרדית לחלוטין
    ואת הרחוב שמוביל לפרויקט רחוב הדר ואל כיאם יידרשו לסגור בשבת עם מחסום.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר