רכב נוסע בסערה בחיפה (צילום: רמי שלוש)

בעירייה ובמד"א נערכים לסופה "אלפיס" שתפקוד החל ממחר את ישראל

על פי תחזית השירות המטאורולוגי, צפויים לרדת משקעים כבדים בפרקי זמן קצרים שיגיעו ל-60 מ"מ גשם וילוו במשבי רוח עזים שיגיעו עד 85 קמ"ש. מזג האוויר הסוער צפוי לגרום להצפות, לקריסת עצים, רמזורים וקירות תומכים ולנזקים בחופי הרחצה

פורסם בתאריך: 25.1.22 18:01

בשל מזג האוויר הסוער, הצפוי לשרור ברחבי הארץ החל ממחר (רביעי), תועלה בשעה 07:00 בבוקר רמת הכוננות של כל אגפי התפעול ושירותי החירום בעיריית חיפה.

על פי תחזית השירות המטאורולוגי, צפויים לרדת, החל ממחר, משקעים כבדים בפרקי זמן קצרים שיגיעו ל-60 מ"מ גשם, ילוו במשבי רוח עזים שיגיעו עד 85 קמ"ש וטמפרטורות שינועו בין 4 מעלות בשעות הלילה ועד 12 מעלות בשעות היום.

מזג האוויר הסוער צפוי לגרום להצפות, לקריסת עצים, רמזורים וקירות תומכים ולנזקים בחופי הרחצה. יחידות המטה העירוניות יתוגברו החל משעות הבוקר המוקדמות בכוננות לפינוי סחף, טיפול בהצפות וחסימת כבישים ופינוי מכשולים כגון: עצים, עמודי תאורה ורמזורים.

עובדי מחלקת הדרכים ערוכים לטפל באופן מיידי בבורות ובמכשולים נוספים, אשר עלולים להיווצר בכבישים ולסכן את הציבור. יוצבו בכוננות גם צוותי שאיבה לניקוז מים ולמקרים של פריצת ביוב. בנוסף הועמדו בכוננות כלים מכניים הנדסיים לפינוי סחף ולפתיחת צירי תנועה. מפקחי העירייה יסייעו בחסימת צירים ובפינוי תושבים במידת הצורך.

שירותי הרווחה בעירייה נערכים להעניק סיוע לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, קשישים ואנשים בעלי נכויות ולפתיחת מרכזי שהייה לתושבים במקרה של הצפות בדירות מגורים. במקביל יקיימו עובדי האגף סיורים יזומים בכל שעות היום והלילה במטרה לאתר דרי רחוב ולשכנעם להתפנות לדירות מסתור זמניות.

המוקד העירוני 106, יפעל במתכונת מתוגברת לקליטת פניות התושבים והעברתם לטיפול צוותי החירום.

עיריית חיפה פונה לתושבים בבקשה לחזק ולקבע חפצים שעלולים להתנתק מרוח חזקה כגון: דודים, קולטנים, אנטנות, אדניות ועציצים ולנקות את המרזבים. כמו כן פונה העירייה לנהגים בבקשה לנהוג בזהירות ולדווח למוקד העירוני על דרי רחוב או כל אדם אחר שעשוי להזדקק לסיוע.

ראש מנהל התפעול בעירייה, אוהד דורפמן: "עיריית חיפה ערוכה עם מיטב הצוותים למתן כל סיוע שיידרש. במהלך חודשי הקיץ ביצעה העירייה שורה ארוכה של פעולות היערכות לחורף, אשר במסגרתן נוקו בין היתר פתחי ותעלות ניקוז ונגזמו עצים יבשים ומסוכנים העלולים לקרוס".

 

 

גם צוותי מגן דוד אדום ברחבי הארץ ערוכים לקראת הסופה "אלפיס". הצוותים המתוגברים ערוכים עם אמבולנסים בעלי הנעה כפולה (4 על 4) וג'יפבולנסים מיוחדים עם שרשראות שלג על מנת לתת מענה רפואי מהיר ויעיל במקומות, בהם יש קושי להתנייד עקב תנאי מזג האוויר. בנוסף, יתוגברו המשמרות בחובשים ופרמדיקים, על מנת לתת מענה רפואי אם יגבר הביקוש לשירותי מד"א. כל זאת לצד הנחיות לנהיגה בטוחה בגשם ובשלג, שהופצו לצוותי מד"א

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "לקראת הגעתה של סופת 'אלפיס' לישראל, נערכנו במגן דוד אדום על מנת להעניק לציבור שירות רפואי גם בתנאי שטח סוערים וקשים, תגברנו את רכבי ה-4 על 4 במקומות בהם צפוי לרדת שלג, על מנת להגיע לכל אזרח שיזדקק לשירותי מד"א. אני מבקש מהציבור להגביר את תשומת הלב למפגעים שנגרמו כתוצאה ממזג האוויר ולהיות בקשר עם בני משפחה ושכנים מבוגרים על מנת לוודא שהם מוגנים מפני הקור. בכל צורך רפואי יש להזעיק את כוחות מד"א בטלפון 101 או באמצעות יישומון 'מד"א שלי', באמצעותו החובשים והפרמדיקים יזהו את מיקומכם המדויק".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. תושב שער עליה

    חורף ראשון ללא הצפות בשכונות החוף
    תודה לעירייה על ניקןי הניקוזים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר