ראש העירייה עינת קליש-רותם ואריק זאבי (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
ראש העירייה עינת קליש-רותם ואריק זאבי (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

העירייה עשתה איפון לאריק זאבי: לא אישרה את ההתקשרות עימו

ועדת מנכ"ל של העירייה דחתה את הבקשה להתקשרות עם עמותת "הקרן למצוינות בספורט", שבראשה עומד הג'ודוקא האולימפי אריק זאבי ואמורה הייתה להפעיל שיעורי מצוינות בספורט בשלושה בתי ספר יסודיים בעיר. זאבי: "זה לא סוף פסוק. אני רגיל לקשיים במהלך הדרך"

פורסם בתאריך: 31.1.22 13:03

ועדת מנכ"ל של עיריית חיפה החליטה לא לאשר את ההתקשרות עם עמותת "הקרן למצוינות אולימפית בספורט", שבראשה עומד הג'ודוקא האולימפי אריק זאבי. מטרת העמותה היא לאתר תלמידים מוכשרים, להגדיל את מספר המדליות האולימפיות של ישראל ולהעלות את רמת המצוינות בספורט. ועדת מנכ"ל, שבראשה עומד מנכ"ל העירייה אוהד שגב, מוסמכת לאשר התקשרויות ללא מכרז ובתנאי שסכום ההתקשרות הוא פחות מ-140 אלף שקלים.

בעירייה ביקשו להתקשר עם העמותה, במטרה להפעיל שיעורי מצוינות בספורט לתלמידים בשלושה בתי ספר, אחד מהם בית הספר נירים. על פי התוכנית, מדובר בפרויקט ארבע שנתי שישלב תלמידים מכיתות ג'-ו', ובמסגרתו יאתרו תלמידים וענפי הספורט שהם יכולים להתמקצע בהם. בחיפה נקבע, כי שלושת הענפים יהיו ג'ודו, אתלטיקה וכדורעף.

זאבי מסביר: "הקמתי את העמותה במטרה לשנות את הספורט ההישגי בישראל, ליצור לראשונה בספורט תהליך שהוא מובנה ומוסדר מהשלב הראשון, והשלב הראשון הוא שלב האיתור. בחיפה נבחרו שלושה בתי ספר יסודיים שונים. לדעתי, העירייה כיוונה לבתי ספר במקומות מוחלשים, גם כדי להרים שם את האוכלוסייה וגם כדי למשוך אוכלוסייה חזקה, כי האפקט שם הוא מאוד חזק. הפרויקט הוא ארוך טווח, כי אם אתה עושה את זה לשנה אין שום אפקט. הרעיון הוא לאתר את הילדים המוכשרים, בנים ובנות, ולתת להם להתנסות בשלושה ענפי ספורט אולימפיים עם המאמנים הכי טובים שיש".

מוסיף זאבי: "לתוכנית יש שתי מטרות. האחת – כל המחקרים מוכיחים שככל שילד יעשה יותר פעילויות ספורטיביות שונות, הוא יהיה יותר מוכשר גופנית; והשנייה – לתת לילדים להתנסות בענפים שונים, כי איך תדע שאתה מוכשר בג'ודו או אתלטיקה אם לא ניסית? מתחילים בכיתות ג'-ו', ובכיתה ז' יש כיתה אולימפית, שהוועד האולימפי מאמץ אותה, ושם זו כבר התמחות בענף ספורט אחד".

ועדת המנכ"ל החליטה לא לאשר את ההתקשרות עם זאבי בשל חששה שאין מדובר בספק יחיד. עם זאת נודע, כי בעירייה מתעקשים לממש את ההתקשרות, ולכן פנו לזאבי שימציא אישור מהוועד האולימפי כי הוא אכן ספק יחיד.

 

 

זאבי: "אני יודע שיש כל מיני התנגדויות מכל מיני גורמים, אבל אנחנו ממשיכים בתהליך. בעירייה ביקשו שנמלא טופס שאנו ספק יחיד. מחר יש לי בפגישה עם הועד האולימפי. יש לנו כבר כיתה אולימפית בתל אביב". לדברי זאבי, התוכנית כבר פועלת בכמה רשויות מקומיות, ביניהן נתניה, דימונה, תל אביב, רעננה וביישוב ניל"י.

גורמים בעירייה מבקשים להנמיך את גובה הלהבות ואומרים, כי ההתקשרות עם העמותה של זאבי תובא שוב לאישור ועדת מנכ"ל, אחרי שיומצא לה הטופס שמאשר כי הוועד האולימפי רואה בעמותה ספק יחיד. "מדובר בפרויקט שנבחר להתבצע בשלושה בתי ספר בשכונות חלשות. אז יביאו את האישור הזה וזה יעלה שוב", אמרו אותם גורמים.

גם זאבי לא אומר נואש. בתגובה להחלטת ועדת המנכ"ל, אומר זאבי: "אני רגיל לקשיים במהלך הדרך. הבנתי שזה לא סוף פסוק. אני מאוד מקווה שזה ייצא לפועל".

יצוין, כי באפריל האחרון נפגש זאבי עם ראש העירייה עינת קליש-רותם, ובתום הפגישה הוציאה העירייה הודעה בדבר "הטמעת מיזמים ייחודיים העוסקים במצוינות ילדים בספורט במערכת החינוך החיפאית".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר