סיור מנכ"לים של משרדים ממשלתיים במפרץ חיפה
סיור מנכ"לים של משרדים ממשלתיים במפרץ חיפה

מנכ"לים של משרדים ממשלתיים בסיור במפרץ חיפה: "נחושים לקדם את תמ"א 75"

בימים אלה עובד אגף התקציבים במשרד האוצר על ההיבטים התקציביים של התוכנית לפינוי מפרץ חיפה, ובמינהל התכנון וברשות מקרקעי ישראל מקדמים את התוכנית, שצפויה להיות מאושרת בחודש הקרוב

פורסם בתאריך: 1.2.22 11:06

אתמול (שני) התקיים סיור נוסף של מנכ"לי המשרדים הממשלתיים ואנשי המקצוע הנוגעים בדבר במפרץ חיפה לקראת אישורה של התוכנית לפינוי המפעלים הפטרוכימיים. המנכ"לים נפגשו עם הנהלת בזן ועם רשות נחל הקישון. בימים אלה עובד אגף התקציבים במשרד האוצר על ההיבטים  התקציביים של התוכנית, ובמינהל התכנון וברשות מקרקעי ישראל מקדמים את תמ"א 75, שצפויה להיות מאושרת בחודש הקרוב.

מנכ"לית משרד ראש הממשלה החליפי, נעמה שולץ: "הממשלה הנוכחית שמה את פיתוח מפרץ חיפה ופינוי המפעלים הפטרוכימיים בראש סדרי העדיפויות שלה. אנחנו נחושים לקדם את ההחלטה אשר נגזרת מקווי היסוד של הממשלה, הדבר נעשה בשיתוף פעולה חסר תקדים של המשרדים ועם רוח גבית של ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד אשר לקח על עצמו את קידום הנושא באופן אישי".

מנכ"ל משרד האנרגיה, ליאור שילת: "נושא שינוי פניו של המפרץ נמצא בחשיבות עליונה בפעילות משרד האנרגיה ואנו פועלים לשינוי המצב הקיים,  תוך שמירה על משק אנרגיה יציב ומתן פתרונות לכל צרכי האנרגיה של מדינת ישראל".

מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה, גלית כהן: "כל יום שעובר, ובו הממשלה לא מקבלת החלטה לפינוי התעשייה הפטרוכימית במפרץ חיפה, הוא יום נוסף בעיכוב של התחלת העבודות בשטח. יש להציב פתרון ארוך טווח שיאפשר את סגירת על התעשייה הפטרוכימית במפרץ, ובהתאם לבנות את כל אבני הדרך מעכשיו, 2022, שיביאו אותנו לשם – בלי לבזבז זמן והשקעות על פתרונות ביניים לא ישימים או כאלה שיעכבו אותנו. זהו אירוע לאומי, המשפיע על כל המטרופולין, וחשובה ההירתמות של כל גופי הממשלה לעבר היעד".

 

 

מנכ״לית מנהל תכנון, דלית זילבר: "ביקרנו בשטח המצוי בגלעין מטרופולין חיפה ובעל פוטנציאל להעצמה משמעותית של העיר חיפה והמטרופולין כולו. מסיור באזור ניתן לראות כי בתכנון נכון ועדכני ניתן לייצר רקמה עירונית רציפה בין הקריות לעיר חיפה, לפנות את המטרדים ולשמור על המעמד הכלכלי של גלעין המטרופולין. מדובר בפרויקט מורכב ביותר שמצריך ראייה כוללת ומשולבת, בחינת חלופות ומתן מענה למיקום המרכיבים ומגוון התשתיות הארציות המצויות כיום במפרץ, בכללן תשתיות הנצרכות לתפקוד משק האנרגיה, ותשתיות על".

מנכ"לית רשות נחל הקישון, שרון נסים: "אנחנו מברכים על היוזמה של משרד ראש הממשלה החליפי והמועצה הלאומית לכלכלה לקידום החלטת ממשלה לפינוי התעשייה המזהמת ממפרץ חיפה ולהקמת פארק מטרופוליני בקישון מבריכות נשר ועד לשפך הנחל לים בסמוך למעגן הדיג. פנינו לוועדת המנכ"לים, כדי שתפעל להרחבת תחום התכנון המתארי שיכלול גם את נחל סעדיה במיקומו הנוכחי, כולל שימור הנביעות שלו ולפתח פארק טבע שישמר את החי והצומח במקום.

מדובר בתקציב משמעותי ביותר וזה בהחלט נכון וראוי להשקיע במפרץ חיפה ובתושביו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. הפסימיסט

    ברווורררררררררר שאני מאמין להם. וגם אם אכן ייאשרו..ייעכבו את הביצוע לעוד 500 שנים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר