הילה לאופר (צילום: בועז כהן)
הילה לאופר (צילום: בועז כהן)

חברת המועצה הילה לאופר בהצעה לסדר: יום עצמאות ללא זיקוקים

"חסרונם של הזיקוקים עולה פי כמה על יתרונם", כותבת לאופר בהצעתה, ומציינת את הלומי הקרב, שמסתגרים בבתיהם, את פגועי הנפש, את בעלי החיים ואת הפגיעה באיכות הסביבה. לאופר: "כל אלו סיבות מספיק טובות לביטול זיקוקי הדינור. ישנן חלופות טובות כמו מופעי לייזר אורות או רחפנים"

פורסם בתאריך: 8.2.22 13:07

חברת מועצת העיר, הילה לאופר (הירוקים) הגישה היום (שלישי) הצעה לסדר, שבה היא מבקשת ממועצת העיר לאשר החלטה, לפיה אירועי יום העצמאות בחיפה יתקיימו השנה ללא מופעי זיקוקים.

כותבת לאופר: "בכל שנה אנחנו חוגגים יומולדת למדינתנו האהובה. אנחנו חוגגים את עצמאותה ואת עצמאותנו. בכל שנה אנחנו נעים בין עצב תהומי על אובדן הגיבורות והגיבורים שבזכותן ובזכותם המדינה הזו קיימת. אנו בוכים ומתאבלים ומוקירים. יום לאחר מכן, אנחנו חוגגים למדינת ישראל. חלק מהחגיגות כוללות מופע זיקוקי דינור. מסורת רבת שנים. האם המסורת הזו ראויה להמשיך ולהתקיים? אני סבורה שלא. הזיקוקים אמנם יפים, אך חסרונם עולה פי כמה על יתרונם".

בהמשך מפרטת לאופר את הסיבות מדוע יש להימנע ממופעי זיקוקים. "בראש ובראשונה אלו הם הלומי הקרב. איך ייתכן שאנחנו נחגוג עם זיקוקים, והלומי קרב ייסגרו בבתיהם ויסבלו בשל הרעש שהזיקוקים מייצרים? הרי הם אלו שבזכותם ניתנה לנו הזכות לחגוג למדינה. הם לא היחידים שסובלים מכך. אליהם יצטרפו, נפגעי נפש, פוסט טראומתיים, אנשים עם קשיי נשימה וכמובן בעלי החיים. בכל שנה נפגעים בעלי חיים רבים בשל הרעש", כתבה.

 

מוסיפה לאופר: "הזיקוקים מייצרים זיהום אוויר ורעש. חיפה ממילא סובלת מזיהום אוויר, אז מדוע להוסיף עוד? אפשר ללמוד מסין, אשר ערים רבות בתחומה שסובלות מזיהום אוויר, ביטלו לחלוטין מופעי זיקוקים מסיבה זו. ובל נשכח את העלות הגבוהה. כל אלו סיבות מספיק טובות לביטול זיקוקי הדינור. ישנן חלופות טובות יותר, שכולם ייהנו מהן: מופעי לייזר אורות או רחפנים או כל חלופה אחרת שלא תגרום לסבל לאוכלוסיות שציינתי".

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. צודקת

    צודקת ללא עוררין. מקווה שיקבלו את ההצעה שלה. הכלבים לא ייבהלו, הפקקים בשדרות קיש ייעלמו, אפשר לראות פרס ישראל ויהיה חיסכון בתקציב

  2. ליאת

    הלוואי שרק תצליח היוזמה הזאת! מזמן כבר היה כדאי להפסיק עם הדבר הזה, רק רעש ולכלוך וזיהום זה יוצר, מפחיד את הילדים ואת בעלי החיים, ובראש ובראשונה – מטריף את הלומי הקרב. מדהים בעיניי שזו בכלל שאלה עדיין…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר