ראש העירייה קליש-רותם, שר החוץ לפיד ויוסי שלום (צילום: "יש עתיד")
ראש העירייה קליש-רותם, שר החוץ לפיד ויוסי שלום (צילום: "יש עתיד")

שר החוץ לפיד נפגש הבוקר עם קליש-רותם: "נדאג לפיתוח מפרץ חיפה"

ביוזמת יו"ר "יש עתיד" בחיפה, יוסי שלום, התקיימה הבוקר בתל אביב פגישה בין שר החוץ יאיר לפיד לבין ראש העירייה עינת קליש רותם. לפיד אמר בתום הפגישה: "אנחנו ממשיכים במהלך ההיסטורי לפינוי המפעלים המזהמים ממפרץ חיפה. היום זה אזור תעשייה מסוכן ומזהם, אבל הפוטנציאל שם אינסופי"

פורסם בתאריך: 15.2.22 13:19

בפגישה, שהתקיימה הבוקר (שלישי) בתל אביב בין שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד לבין ראש עיריית חיפה עינת קליש-רותם, סוכם, כי יש להתניע מהלך לבניית תוכנית עבודה משותפת ולפעול לקידום העיר ומפרץ חיפה.

בפגישה דנו לפיד וקליש-רותם על התוכנית לפיתוח מפרץ חיפה ופינוי המפעלים המזהמים וכן פיתוח שדה התעופה בעיר כמנוף צמיחה לקידום מטרופולין הצפון בתחומי המסחר, הכלכלה והתיירות.

פגישת קליש-רותם עם שר החוץ לפיד (צילום: דוברות "יש עתיד")

פגישת קליש-רותם עם שר החוץ לפיד (צילום: דוברות "יש עתיד")

במסגרת החלטת הממשלה, שאותה מקדמת מפלגת "יש עתיד" עם השותפות בקואליציה, התכנית תכלול את פינוי חוות המכלים של תש"ן, העברת מפעל הדשנים של כי"ל וקידום תוכנית לבניית 70 אלף יחידות דיור.

 

 

לפיד: "אנחנו ממשיכים במהלך ההיסטורי לפינוי המפעלים המזהמים ממפרץ חיפה. היום זה אזור תעשייה מסוכן ומזהם, אבל הפוטנציאל שם אינסופי. בחיפה יש קו חוף יפהפה, אוניברסיטאות מתקדמות ונמל מרכזי ולא צריך להסתירם בארובות ומפעלים מזהמים".

קליש-רותם: "בפגישה הבעתי את חששותיי מהפיכת מפרץ חיפה ממרכז זיקוק דלקים למרכז אחסון תזקיקים וחומרים מסוכנים גדול הרבה מעבר לכושר הנשיאה של האזור על כל המפגעים והסכנות הכרוכים בכך. לפיד וצוותו הקשיבו לנושא והביעו נכונות לבדוק אותו לעומק. תודה על פגישה חשובה זו".

יו"ר מטה "יש עתיד" בחיפה, יוסי שלום, שיזם את הפגישה: "עבורי, כראש המטה, מדובר בסגירת מעגל, שכן הבטחת הבחירות שלנו לציבור החיפאי הייתה ממשלה שתשים בראש סדר העדיפויות את סגירת המפעלים המזהמים. לפיד, שהתפנה לקידום התכנית בתקופה העמוסה ביותר כשר החוץ, מוכיח לבוחרינו שלא טעו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יעקב

    שר החוץ מטפל בחיפה.מה שאומר, שממשלת ישראל איננה מכירה את חיפה כחלק ממדינת ישראל.
    כך שהטיפול בחיפה, חייב להיות מוטל על כל שר, חוץ משר החוץ.

    על תושבי חיפה לדרוש מראש הממשלה, הצהרה רישמית, בכתב, על כך שחיפה נכללת בתוך מדינת ישראל.

  2. חיפאי

    כל הכבוד על המאמץ. יחד עם זאת, בניגוד למה שנכתב, "הוכחה" בנוגע לרצינות הממשלה בנושא תגיע עם מעשים, ולא רק מלים יפות. התקציב האחרון הוכיח את ההיפך למען האמת. מקווה שסדרי העדיפויות ישתנו בתקציב הקרוב. תקצוב חלופות למפעלים תהיה הוכחת רצינות. סגירת המפעלים שמפיצים מסרטנים וודאיים בלב האוכלוסיה תהיה ההוכחה האמיתית. עד אז.. נחיה ונראה.

  3. נינה

    בהצלחה גם בהוצאת המפעלים המזהמים מחוץ לחיפה וגם בהקמת שדה תעופה בינלאומי גדול בחיפה כי זה יוריד מהעומס של הנוסעים לנתב"ג וגם יפתח את העיר ויביא עוד מקומות עבודה לתושבי העיר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר