בניין עיריית חיפה (צילום: Yakovleva, CC BY-SA 3.0, ויקישיתוף)
בניין עיריית חיפה (צילום: Yakovleva, CC BY-SA 3.0, ויקישיתוף)

הקרן לחיפה: העירייה חייבת לנו מיליונים. העירייה: הקרן לחיפה חייבת לנו מיליונים

קרב גרסאות, שבמרכזו מיליוני שקלים, מתנהל בין עיריית חיפה לקרן לחיפה. העירייה שלחה לקרן מכתב, שבו היא טוענת כי הקרן חייבת לה כ-10 מיליון שקלים. מנגד, בקרן לחיפה טוענים, כי היא זו שפנתה ראשונה לעירייה בדרישה לכיסוי חובותיה לקרן. עוד לא נאמרה המילה האחרונה

פורסם בתאריך: 17.2.22 01:12

חילופי האשמות בין הקרן לחיפה לעיריית חיפה. "כלבו – חיפה והקריות" חושף, כי בין הצדדים מתנהלת התדיינות, שכבר עברה להתכתבות בין עורכי דין, ובמרכזה חובות של מיליוני שקלים.

לדברי גורמים בקרן לחיפה, העירייה חייבת לקרן מיליוני שקלים, וכבר לפני כשלוש שנים נעשתה פנייה לעירייה בדרישה לקבל את הכספים שמגיעים לה על פי ההסכם ביניהן.

מנגד, העירייה טוענת שהקרן היא זו שחייבת לה מיליוני שקלים. במכתב ששלחה העירייה לקרן היא טוענת שהקרן חייבת לה כ-10 מיליון שקלים, בין היתר, סכום של 2.1 מיליון שקלים בנוגע לסקייט-פארק ו-550 אלף שקלים בגין פעילות למניעת שריפות. במכתבה, מודיעה העירייה לקרן, כי החל מהשנה הנוכחית לא תשלם לה עמלה עבור מלגות, תרומות לבית החולים בני ציון, תרומות שנאספו בשל משבר הקורונה, תרומות עבור מסע כומתה לחיילים בודדים, תרומות לבית הספר הריאלי או תרומות לקבוצת הכדורגל מכבי חיפה.

הקרן לחיפה מעורבת בפעילויות רבות בעיר, מהן נהנית גם העירייה. באתר האינטרנט של הקרן נכתב: "הקרן לחיפה עמותה רשומה, אשר הוקמה בשנת 1983 על ידי מתנדבים, נציגי ציבור, ששמו להם למטרה לשפר את איכות החיים בקהילה בה אנו חיים". בין המטרות, עליהן מצהירה הקרן באתר: "ליזום, לארגן, להקים, לבצע, להחזיק ולנהל בחיפה מפעלי תרבות, חברה, חינוך בריאות, חינוך גופני, מדע, ספרות, צדקה, סעד ומפעלי פיתוח אחרים וכן לתמוך ולהשתתף במפעלים כאלה. הקרן אינה נושאת רווחים (מלכ"ר – מוסד ללא כוונות רווח), והתרומות המתקבלות הן בישראל והן בארה"ב, קנדה, אנגליה וגרמניה פטורות ממס".

 

 

מהקרן לחיפה נמסר: "ראשית דבר, עיריית חיפה היא זו שחייבת מיליוני שקלים לקרן לחיפה. הקרן לחיפה לא חייבת, ולא תהיה חייבת ולו שקל אחד, לעירייה בגין תרומות שהתקבלו. מי שפנתה קודם לכן לעיריית חיפה בדרישה לכיסוי חובות במיליוני שקלים היא הקרן לחיפה. העירייה היא זו שמפירה כליל וברגל גסה את ההסכם בן עשרות השנים עם הקרן… המכתב מהעירייה מעורר תמיהות, וזאת אחרי כמעט שלוש שנים שבהן הקרן חוזרת ודורשת, גם בכתב, את הכספים המגיעים לה על פי דין מהעירייה".

עוד נמסר מהקרן לחיפה: "חרף התנהלות זו של העירייה, הקרן ממשיכה לפעול לאורך השנים לטובת רווחת תושבי העיר חיפה ומנהלת עשרות פרויקטים ותומכת בגופים, עמותות וארגונים בעיר. רק לאחרונה חילקה הקרן מלגות בסך 600 אלף שקלים לסטודנטים חיפאים בלי לקבל סיוע כלשהו מהעירייה, ואף ענתה לקול קורא ממשרד ממשלתי, ואילו העירייה לא פעלה לקבלת הכספים. הקרן הבהירה לעירייה, כי היא תמשיך להעביר כספים עבור פרויקטים לפי ייעוד התרומה".

מעיריית חיפה לא התקבלה עד כה תגובה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר