סניף בנק לאומי ברחוב החלוץ
סניף בנק לאומי ברחוב החלוץ

סניף בנק לאומי האחרון בהדר ייסגר בחודש הבא. לקוחות: "לא סופרים אותנו"

לקוחות סניף מגדל חיפה ברחוב החלוץ, רובם אוכלוסייה מוחלשת בלי רכב, שאינה מתמצאת בדיגיטל, זועמים על ההחלטה להעתיק את רוב פעילות הסניף לעיר התחתית. לקוח: "מעבירים אותי כמו חפץ. אין לי רכב וכדי להגיע לבנק, אני צריך שני אוטובוסים". בנק לאומי: "הסניף בהדר ימשיך להעניק שירותי קופה ויעמיד לרשות הלקוחות מכשירי כספומט"

פורסם בתאריך: 20.2.22 17:19

במכתב שנשלח ללקוחות בנק לאומי סניף מגדל חיפה ברחוב החלוץ, מודיע מנהל הסניף, מג'יד בויראת, על סגירתו של הסניף האחרון בשכונת הדר. "אני שמח לעדכן כי ב-28 במארס 2022 יעבור סניף לאומי מגדל חיפה לכתובתו החדשה בשדרות פל ים 7 בעיר התחתית", כתב בויראת ללקוחות, "בכתובת הסניף החדשה תעמוד לרשותכם 24 שעות ביממה, בכל ימות השבוע, מבואה דיגיטלית, כדי לאפשר ביצוע מגוון רחב של פעולות בנקאיות במכשירים לשירות עצמי, בכל זמן. שירותי הקופה וכן מכשירי הכספומטים ועמדות לאומי דיגיטל נשארים בכתובת הנוכחית".

בשנים האחרונות נסגרו סניפי בנק לאומי ברחוב הרצל ובמגדל הנביאים, נוסף לאינספור סניפים שנסגרו ברחבי העיר כולה, גם של בנקים אחרים. אלפי חיפאים, רובם אוכלוסייה מוחלשת ומבוגרת, אם זה חרדים, ערבים ועובדים זרים, שאין ברשותם רכב, ייאלצו לנסוע בתחבורה ציבורית לסניף הבנק שלהם, השלישי במספר שנסגר בשכונה, מה שמביא למרמור וכעס רב.

הלקוחה ש"ל אומרת בכעס: "זה ממש מעצבן שהבנקים פשוט לא רואים ממטר את האנשים. עם כל הכבוד לדיגיטל, יש אנשים שלא מסוגלים להתמודד עם הקטע הדיגיטלי. יש אנשים כמו ההורים שלי, שבשבילם ללכת לבנק בעיר התחתית, יהיה בלתי אפשרי. אז מה הם אמורים לעשות? איפה בנק ישראל שאמור להגן על הלקוחות? איפה המדינה? כל הזמן שולחים את המסכנים האלה לאפליקציה והם שואלים איפה האפליקציה הזו, איך מגיעים אליה, איפה היא נמצאת? בשבילם לרדת לעיר התחתית יהיה יותר קשה מללמוד את הדיגיטל, וזו הזיה. בעיניי, זה פתח איום ונורא לעוקצים, זו פשוט פרצה קוראת לגנב, כי האנשים האלה שלא מבינים ולא יכולים להסתדר, מבקשים עזרה מזרים ובשנייה יכולים ליפול על נוכל ולאכול אותה".

 

 

"לא סופרים אותנו המבוגרים", אומר אלי (שם משפחתו שמור במערכת), "40 שנה אני בסניף הזה, ואחרי שסגרו עוד שני סניפים בהדר מעבירים אותי כמו חפץ לעיר התחתית. אין לי רכב וכדי להגיע לקריית הממשלה, אני צריך שני אוטובוסים. אין שום התחשבות. הבנקים מרוויחים מיליארדים ורק מצמצמים שירותים וסוגרים סניפים. באותו מבנה סוגרים גם את סניף הדואר. רוב תושבי הדר הם מבוגרים, עולים וחרדים נטולי רכב שאיש לא סופר אותם. הלך עלינו".

מבנק לאומי נמסר בתגובה: "במסגרת שינוי מבני של חלק מסניפי לאומי, הוחלט לאחרונה לפצל את הפעילות של סניף לאומי בשכונת הדר, כך שחלק מפעילות הסניף תעבור לכתובת חדשה בשדרות פל-ים בעיר. בתוך כך, הסניף ברחוב החלוץ ימשיך להעניק לתושבי השכונה שירותי קופה עם טלרים, וכן ימשיך להעמיד לרשות הלקוחות מכשירי כספומט ועמדות 'מידע לאומי', שיישארו פתוחים 24/7, בהם ניתן לבצע את מרבית הפעולות הבנקאיות השכיחות מסביב לשעון ובעלות מופחתת – לרבות משיכת והפקדת מזומן, משיכת מט"ח, הפקדת שיקים, העברה מחשבון לחשבון, תשלום שוברים, קבלת תדפיסים ומידע מקיף על החשבון. לצד זאת, לקוחות שיבקשו להיפגש עם בנקאי ולצרוך שירותי בנקאות מורכבים יותר, כגון ייעוץ פיננסי, הלוואות וחסכונות, יוכלו לעשות זאת בסניף החדש בשדרות פל-ים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר