שר התיירות יואל רזבוזוב וחבר המועצה יוסי שלום (צילום: מורן פריש)
שר התיירות יואל רזבוזוב וחבר המועצה יוסי שלום (צילום: מורן פריש)

שר התיירות ביקר בעיר והתבקש לחדש את התקשרות המשרד עם העירייה בפרויקט האורות בנמל

שר התיירות יואל רזבוזוב הגיע אתמול (שלישי) לחיפה בהזמנת חבר המועצה יוסי שלום. בין הנושאים שעלו: חידוש ההתקשרות של משרד התיירות עם העירייה בפרויקט המיזם האור-קולי, שעלותו נאמדת ב-20 מיליון שקלים. המיזם הוקפא על ידי המשרד לפני כשנתיים, לאחר שהאשים את קליש-רותם בהפרת הסכמים

פורסם בתאריך: 23.2.22 11:09

שר התיירות יואל רזבוזוב (יש עתיד) סייר אתמול (שלישי) בחיפה בהזמנת חבר מועצת העיר, יוסי שלום. השר ביקר בטרמינל הנוסעים בנמל חיפה, בטיילת לואי ובמלון דן כרמל ונפגש עם נציגים שונים מתחום התיירות המקומית, על מנת לבחון דרכים לקידום את תחום התיירות בעיר.

‎רזבוזוב: "לחיפה יש פוטנציאל תיירותי אדיר. בתכנון והשקעה נכונה נוכל לייצר פה מקומות עבודה ופרנסה עבור התושבים. לכן, כשעצרתי לביקור בעיר עם חבר המועצה, יוסי שלום, שוחחנו וחיפשנו דרכים למימוש כל הטוב שיכול להיות פה".

‎במהלך הסיור הועלו נושאים רבים ומגוונים: חידוש ההתקשרות לגבי המיצג האור-קולי האמנותי-עירוני משנת 2018, שעלותו נאמדת ב-20 מיליון שקלים. המיצג אמור להיות ממומן על ידי משרד התיירות והעירייה באופן שווה, אולם המשרד החליט להקפיא את תקצובו לאחר האשמות קשות נגד קליש-רותם על היעדר שיתוף פעולה במימושו והפרת סיכומים. הדבר הביא להרעת היחסים עם משרד התיירות והשלטון הנוכחי, כשמשרד התיירות אף איים בהפסקת פרויקטים עתידיים.

נושאים נוספים שעלו בסיור היו: הסדרת מתחם קראוונים רשמי, תחום פופולארי בישראל, שתופס תאוצה בשנים האחרונות; תקצוב ממשרד התיירות לבניית תוכנית אב עירונית בשיתוף פעולה עם עיריית חיפה על מנת לקדם את תחום התייירות בעיר; תוכניות לנמל חיפה, שצפוי לחזור לפעילות מלאה באמצע אפריל, לאחר שנתיים ללא אוניות תיירים; הפיכת מבנה ההנהלה המנדטורי הצמוד לטרמינל הנוסעים למרכז תיירות לקהל הרחב; בנוסף, תמיכה נרחבת של מארגני התיירות, עידוד ושיווק מקומות תיירותים.

 

 

בנמל חיפה נפגש רזבוזוב עם מנכ"ל הנמל מנדי זלצמן, כשבסיור הוצגו לו התוכניות לחידוש הפעילות, בין היתר של שמונה חברות ספנות שונות שיבצעו החלפת נוסעים ישראלים ותיירים זרים בשנה הקרובה, ובראשן החברות מנו ספנות, MSC ורויאל קריביאן. על פי הנתונים, צפויים לעבור בנמל חיפה בשנת 2022 – 160 אלף תיירים וכ-260 אלף ישראלים. השר הבטיח לסייע ככל הניתן בפרוטוקולים של משרד הבריאות לקליטת הישראלים והתיירים בהתאם להגבלות הקורונה. עוד הוצג לרזבוזוב פרויקט הפיכת מבנה ההנהלה המנדטורי הצמוד לטרמינל הנוסעים למרכז תיירות לקהל הרחב, פרויקט במימון משרד התיירות, שממתין בימים אלה להיתר הבניה מעיריית חיפה, וכאמור, "פרויקט האורות", שכבר אושר על ידי משרד התיירות ויכול לתרום רבות לתיירות בעיר.

שלום: "נעשה את המקסימום על מנת לקדם את תחום התיירות בעיר שלנו, למשוך תיירות פנים וחוץ ולהחזיר את חיפה למפת התיירות בתור יעד אטרקטיבי, להציג לישראל ולעולם את כל הטוב שקיים בחיפה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר