חנות המשקאות של אולגה ודימיטרי ברנזון (צילום: אולגה ברנזון)
חנות המשקאות של אולגה ודמיטרי ברנזון (צילום: אולגה ברנזון)

שמו של פוטין הוסר משמה של חנות המשקאות ברחוב ארלוזורוב

"ליקר פוטין" קראו לחנות של אולגה ודמיטרי ברנזון שנפתחה לפני 18 שנה. עם פרוץ המלחמה באוקראינה, הסירו שני השותפים את שמו של הנשיא הרוסי משם החנות, ועכשיו הם חושבים על שם חדש. המילה "פוטין", הם אומרים, כבר לא תהיה בו

פורסם בתאריך: 1.3.22 10:45

כשאולגה ודמיטרי ברנזון פתחו את הפיצוצייה וחנות המשקאות שלהם לפני 18 שנה ברחוב ארלוזורוב 73 בהדר, הם בסך הכל רצו שם קליט, כזה שיתפוס וקראו למקום "ליקר פוטין". מאז הפלישה של צבא רוסיה לאוקראינה, שמו של הנשיא פוטין הוסתר תחת מדבקה כהה, לשמחתם של הלקוחות, רוסים ואוקראינים כאחד.

אולגה, אתם מרוסיה או מאוקראינה?

"אנחנו מרוסיה. זה היה צפוי שהלקוחות שלנו יתלהבו. כשזה מגיע לעניינים של פוליטיקה, זה אף פעם לא נשאר על אותו קו, זה תמיד סינוס של פעם למעלה ופעם למטה, וכנראה שאנחנו צריכים להתקדם למשהו יותר רגוע".

 

 

הלקוחות שלכם עודדו אתכם לעשות את זה?

"דבר ראשון היה לחץ גדול להחלפת השם. אנשים פה מתוסכלים מהמצב, והוא שם רחוק והשם שלו נמצא פה, לעיני כל. לא רציתי להיות מטרה להוצאת התסכולים או תחת איומים. בסך הכל אנחנו לא קשורים, לא אליו ולא למלחמה שהתחילה. אנחנו מונעים מראש את עוגמת הנפש שיכולה להיגרם. חוץ מזה, זה היה בסך הכל פרסום כשהיינו עולים חדשים וזה עבד, הצלחנו למשוך תשומת לב לחנות חדשה שנפתחה בין מלא חנויות. כרגע, כבר יש לנו שם – בלי שם. השם המקורי כבר לא חשוב".

אז מתי אתם מחליפים את השלט?

"נחליף אותו בהזדמנות כשנמציא שם חדש, בינתיים עוד לא נולד שם חדש. המילה 'פוטין' בטוח שלא תהיה בו. גם אם יעשו שלום עכשיו, אי אפשר לדעת מה יהיה אחר כך. חשוב לי לומר שאנחנו נגד מלחמות באופן כללי. אנחנו לא תומכים באף צד, אנחנו משתדלים לא להביע דעה לכאן או לכאן. אני בכלל חושבת שזה אסון לשני הצדדים, לאימהות רוסיות ואוקראיניות, שהילדים שלהן נהרגים על כלום, על החלטות פוליטיות שצריכות להיפתר בשולחן המשא ומתן, ולא ככה. לכן החלטנו כרגע להסתיר את השלט, אין הצדקה למלחמות בין אנשים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר