סגן ט' (צילום: דובר צה"ל)
סגן ט' (צילום: דובר צה"ל)

כבוד: סגן ט' מחיפה סיים את קורס החובלים היוקרתי ויפקד על צוללת

קורס חובלים היוקרתי נמשך שנתיים וארבעה חודשים. במסגרתו עוברים הצוערים והצוערות הכשרה מפרכת, שבסופה הם מוכשרים לפקד על כלי השיט המתקדמים של חיל הים, ספינות הטילים, כלי הביטחון השוטף והצוללות, וכן לעמוד בחזית הלחימה הימית

פורסם בתאריך: 10.3.22 12:14

סגן ט' מחיפה, בוגר אחד מבתי הספר התיכוניים בעיר, סיים לאחרונה את קורס חובלים ויפקד על אחת מצוללת חיל הים. קצין צוללות הוא תפקיד קשה ויוקרתי במיוחד.

סגן ט' למד פיזיקה וסייבר ברמה מוגברת לבגרות. במקביל ללימודיו, השתתף בהקמת שבט של תנועת נוער בראשון לציון על שם סמ"ר מתן גוטליב ז"ל, שנפל במבצע צוק איתן. לדבריו, הוא אוהב לצאת עם חברים למסיבות, לגלוש בסקי ולצלול. "רציתי להגיע לקורס חובלים בזכות השילוב בין הפיקוד, למקצועיות ולטכנולוגיה", הוא אומר.

 

 

טקס סיום קורס חובלים, מחזור 144, התקיים בשבוע שעבר בבסיס חיל הים שבחיפה. בטקס נכחו שר הביטחון, בני גנץ, הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, מפקד זרוע הים האלוף דוד סער סלמה, מפקד בסיס ההדרכה של זרוע הים, אל"מ תמיר שמש, קציני סגל הפיקוד הבכיר של זרוע הים ובני משפחתם של המסיימים.

קורס חובלים היוקרתי נמשך שנתיים וארבעה חודשים. במסגרתו עוברים הצוערים והצוערות הכשרה מפרכת, שבסופה הם מוכשרים לפקד על כלי השיט המתקדמים של חיל הים, ספינות הטילים, כלי הביטחון השוטף והצוללות, וכן לעמוד בחזית הלחימה הימית. הקורס מורכב משלוש מגמות: שיט, מכונה ואלקטרוניקה. עם סיומו, בוגריו מקבלים דרגות סגן, סיכת חובל, רישיון סקיפר ותואר אקדמי במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה, תחום אותו הם לומדים במהלך תקופת הקורס. בקורס האחרון הוכשרו 36 צוערים וצוערות להיות קצינים ומפקדים בזרוע הים.

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר