גידור השכונות הדרום מערביות של חיפה (צילום: ענבל חן ברגב)
גידור השכונות הדרום מערביות של חיפה (צילום: ענבל חן ברגב)

בעיריית טירת כרמל טוענים: עיריית חיפה גידרה שכונות, החזירים עברו אלינו

סגן ראש עיריית טירת כרמל דוד שחר שלח מכתב לראש העירייה קליש-רותם ולמנהל מחוז הצפון ברט"ג, שבו הוא מבקש לפעול למצוא פתרונות רב מערכתיים לחזירי הבר ולא להעביר את הבעיה מרשות לרשות. שחר: "החזירים אצלנו התרבו. אם הבעיה אצלנו הייתה עד היום מינורית, היום היא החמירה. הם נמצאים כמעט בכל מקום ובכמויות מאוד גבוהות"

פורסם בתאריך: 17.3.22 18:09

פעולות הגידור של השכונות הדרום-מערביות שמבצעות עיריית חיפה ורשות הטבע והגנים (רט"ג) נגד כניסת חזירי בר לתחומי העיר מעוררות ביקורת בערים השכנות.

סגן ראש עיריית טירת כרמל, דוד שחר, שלח שלשום (שלישי) מכתב לראש העירייה עינת קליש-רותם ולמנהל מחוז הצפון ברט"ג, דודי ויינר, שבו הוא טוען, כי פעולת גידור השכונות העבירה את בעיית חזירי הבר לשטחה של טירת כרמל.

כותב שחר: "עיריית חיפה מתמודדת עם בעיית החזירים בשטחה ומבצעת מספר פעולות על מנת למגר את התופעה. בין היתר, העירייה מגדרת שטחים נרחבים הגובלים בשכונות מגורים, ועל ידי כך יוצרת בעיות לערים השכנות, נשר וטירת כרמל. לעניות דעתי, יש לפעול במשותף ולמצוא פתרונות רב מערכתיים ולא להעביר את הבעיה מרשות לרשות. רט"ג אמורה וצריכה לקיים שולחן עגול, שבו יישבו כל השותפים וגורמי המקצוע, על מנת לפתור ולמזער את התופעה הקשה של החזירים במרחבים העירוניים, שפוגעים בצורה קשה ביותר באיכות החיים של התושבים, גורמים לנזק כספי ואף לפגיעות בנפש".

 

 

ל"כלבו – חיפה והקריות", אמר שחר: "הבעיה החמירה, לצערי הרב. לעניות דעתי, הגורם לכך הוא הגידור בחיפה. אנחנו סבורים שהחזירים אצלנו התרבו. אם הבעיה אצלנו הייתה עד היום מינורית, היום היא החמירה. הם נמצאים כמעט בכל מקום ובכמויות מאוד גבוהות. אם עד לפני שנתיים-שלוש היו לנו אישורי ירי על ידי רט"ג לא השתמשנו באישור ולא היינו צריכים – אז לא הייתה בעיה בצורה כזו. כעת הבעיה החריפה, ולכן אני חושב שצריך להסתכל על האזור כולו כמרחב אחד ולטפל בו, ולא שאחד יזרוק על השני. לדעתי, הגידור העביר את הבעיה לטירת הכרמל וגם לנשר".

מעיריית חיפה נמסר: "עיריית חיפה מודעת לעובדה, כי כניסת חזירי בר לשכונות מגורים היא בעיה ארצית ועולמית. העירייה תשמח לחלוק מהידע והניסיון אותו צברה בהתמודדות עם התופעה עם טירת כרמל וכל רשות אחרת שתבקש לעשות זאת".

מרט"ג נמסר: "רשות הטבע והגנים פועלת עם עיריית חיפה תוך בחינה שוטפת של הפעולות ולמידה מהן. הרשות תשמח לשבת עם כל עירייה ומועצה כדי ללמוד ביחד את הבעיות הספציפיות של כל ישוב ולהתאים את הפתרונות המתאימים לכל ישוב. אין צורך בשולחן עגול, מכיוון שלכל ישוב מתאימה חליפת פתרונות אחרת".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר