יעל שנער (צילום: בועז כהן), מרב מיכאלי (צילום: לשכת העיתונות הממשלתית)
יעל שנער (צילום: בועז כהן), מרב מיכאלי (צילום: לשכת העיתונות הממשלתית)

שנער לשרה מיכאלי: להפעיל את הרכבת בערב פסח ובמוצאי החג

בשל עבודות פיתוח הרכבת בקו חיפה-תל אביב לא פועלת בסופי שבוע. השנה, ערב החג חל ביום שישי, והמשמעות היא שבערב החג ובמוצאי החג לא יפעלו הרכבות. חברת המועצה שנער למיכאלי: "מדובר בחיבור לעיר השלישית בגודלה במדינה ולמטרופולין של יותר ממיליון וחצי איש"

פורסם בתאריך: 20.3.22 19:28

חברת מועצת העיר יעל שנער (הירוקים), פנתה היום (ראשון) לשרת התחבורה מרב מיכאלי בבקשה להפעיל את רכבת ישראל בקו חיפה-תל אביב בליל הסדר. ערב החג חל השנה ביום שישי, והמשמעות של כך שהרכבת לא תפעל בערב החג ובחג (שבת).

"גברתי השרה, השנה מועד ליל הסדר הוא ערב שבת (יום שישי), ואני פונה אלייך בבקשה להפעיל את הרכבת בקווי תל אביב-חיפה בערב חג הפסח", כותבת שנער למיכאלי, "אי הפעלת הרכבת בעורק תחבורה משמעותי זה בערב ליל הסדר תגרום לנזקים רבים, שקשה לאמוד אותם.

מוסיפה שנער: "כבכל פסח, גם השנה, צפויים פקקי ענק בערב ליל הסדר. ברחבי המדינה נראה קילומטרים על קילומטרים של מכוניות תקועות ללא יכולת לנוע. אחד ממוקדי הפקקים העיקריים בכל השנה הוא כביש 2, המחבר בין חיפה לתל אביב. מי שירצה לחמוק מהפקקים אל רכבת ישראל, יגלה שבשל עבודות הפיתוח הרכבת אינה פועלת בסופי שבוע".

 

 

לדברי שנער, את פנייתה למיכאלי היא יזמה בעקבות פנייה של תושבים אליה, והיא כותבת: "לאחרונה פנו אליי מספר תושבים, ביניהם סטודנטים הלומדים במרכז ורוצים לחזור הביתה לחיפה בפסח, תיירים הנוסעים לחו"ל לערב ליל הסדר, מלונאים שמצפים לאורחים – וכולם נדהמו לגלות שבערב ליל הסדר הרכבת אינה עובדת כלל.

"טוב לראות את השינויים המוצדקים בסדר העדיפויות של משרד התחבורה בכהונתך, ואת המשאבים המופנים לתחבורה הציבורית. אך, לצערנו, במטרופולין חיפה השינויים פחות מורגשים, ותושבים עדיין נאלצים להסתמך על הרכב הפרטי, אם יש להם, שכן רכבת ישראל אינה פועלת כלל בשישי ובמוצאי שבת, והתדירות שלה בערבים נמוכה מאוד.

"גם בערב חג הפסח, הרכבת בין חיפה לתל אביב לא צפויה לפעול, כאילו שלא מדובר בחיבור לעיר השלישית בגודלה במדינה ולמטרופולין של יותר ממיליון וחצי איש. אני פונה אלייך, בהערכה רבה, מתוך תקווה שפנייתי לא תיפול על אוזניים ערלות. אנא, הנחי את צוות משרדך – למצוא פתרון ולהפעיל את הרכבת בערב חג הפסח".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר