שרת התחבורה מרב מיכאלי (צילום: לשכת העיתונות הממשלתית)
שרת התחבורה מרב מיכאלי (צילום: לשכת העיתונות הממשלתית)

שרת התחבורה מיכאלי: "ההנחיה שלי היא שהרכבלית תפעל שבעה ימים בשבוע"

השרה דיברה הבוקר בוועידת המפרץ לאזוריות והתייחסה גם לסוגיית הפעלת הכרמלית בשבת: "הסטטוס קוו של הכרמלית הוא שהיא לא עובדת שבעה ימים בשבוע, ואנחנו צריכות לחשוב איך אנחנו מגיעות להסכמות, גם תושבים ותושבות, שהיא תפעל בשבת"  

פורסם בתאריך: 22.3.22 17:55

"יש כאן כל כך הרבה שנים של הזנחה באזור הזה ויש לו פוטנציאל מושלם לתחבורה ציבורית ואטרקציות תחבורתיות. אני רואה את חיפה והצפון כאזור בעל חשיבות מיוחדת, ולכן הקמנו צוות מיוחד שאחראי על חיפה והצפון. הקמתי צוות שיבחן את נושא התעופה במדינת ישראל ויש לו תשעה חודשים להגיש לי מסקנות. מבחינתי צריך להיות שדה תעופה כאן, בצפון ובדרום", כך אמרה היום (שלישי) שרת התחבורה מרב מיכאלי בוועידת המפרץ לאזוריות 2022, שהתקיימה באצטדיון סמי עופר.

עוד אמרה השרה מיכאלי: "הזיהום הוא הרסני וחייב להיפסק בגלל הרכבת. אני מסכימה עם ראש עיריית חיפה, אבל מבינה שזאת הטכנולוגיה כרגע. אמרתי לראש העירייה שצריך למנהר את הרכבת בחיפה, אבל עד אז צריך לחשמל אותה ולצמצם את הזיהום".

על העומס בנמלים אמרה מיכאלי: "אנחנו משקיעות הרבה מאוד מאמץ. צריך להפסיק להיות פקק בנמל. יש לנו שני נמלים במפרץ חיפה, וזה יכול להוביל לסיום הפקק. צריכה להיות מסילת רכבת שתעביר מטענים כבדים. נכניס את כביש 22 לפיילוט שבו יהיו שעות מוגבלות למשאיות".

באשר למטרופולין התחבורתי אמרה השרה: "אשכול המפרץ הוא אשכול שהוא דוגמה ומופת לשיתוף פעולה בצורה בלתי רגילה. אני מאמינה בהעברת סמכויות לרשויות המקומיות, בעיקר שותפות לממשלה. היום אין לזה תשתית משפטית. כאן באשכול יהיה הפיילוט הראשון של רשויות שיתנהלו בצורה עצמאית, ואני מקדמת את זה בכל הכוח. אני מקווה שגם חיפה תצטרף  לפיילוט".

בנוגע לרכבלית אמר השרה: "ההנחיה שלי היא שהרכבלית תפעל שבעה ימים בשבוע. אנחנו מחכות להתאמות במכרזים, כי במקור היא לא הותאמה לשבעה ימים בשבוע, ומחכות לטופס 4".

בנוגע לכרמלית אמרה מיכאלי: "הסטטוס קוו של הכרמלית הוא שהיא לא עובדת שבעה ימים בשבוע, ואנחנו צריכות לחשוב איך אנחנו מגיעות להסכמות, גם תושבים ותושבות, שהיא תפעל בשבת".

 

 

ליברמן: הבעיה היא לא כסף

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר בוועידה: "הבעיה המרכזית בפיתוח המפרץ היא לא כסף. יש הרבה מאוד כסף – 2 טריליון שקלים אצל המוסדיים. הבעיה היא ביורוקרטיה. אנחנו צריכים להתגבר על זה".

בנוגע לשוק הנדל"ן אמר ליברמן: "היום מרכיב הקרקע במחיר הסופי של הדירה הוא 40-30 אחוז. המדינה צריכה לקבוע מחיר קבוע לקרקע. התחרות צריכה להיות על מחיר סופי לצרכן, לא על הקרקע. צוואר הבקבוק נוסף הוא ברשויות. אני מציע את 'פתרון אריק שרון' – לתת תמריץ לרשויות על בנייה. תמריץ משמעותי בכסף לכל מי שיקדם בנייה למגורים ולא רק למסחר. אני מתכוון להשאיר את מדרגות המס עבור דירות שנייה ושלישית, אבל להגדיל מהדירה הרביעית ל-12 אחוזים".

שר האוצר אביגדור ליברמן בוועידת המפרץ לאזוריות (צילום: עודד קרני)

שר האוצר אביגדור ליברמן בוועידת המפרץ לאזוריות (צילום: עודד קרני)

ח״כ יעל רון בן משה (כחול לבן) תקפה את שרת התחבורה מיכאלי על המחסור בתשתיות תחבורתיות באזור. "זה הבסיס לצמיחה והוא חסר כאן", אמרה רון בן משה, "לא יכול להיות שבמקום לקצר את זמן הנסיעה, הוא רק מתארך. התחבורה כאן מזכירה מדינות עולם שלישי. בשנת ה-100 למדינת ישראל, ב-2048, אוכלוסיית המדינה תכפיל את עצמה, ונהיה 16 מיליון אזרחים. לא יהיה יותר מקום בין גדרה לחדרה. צריך להשקיע בפיתוח אזור הצפון, להפוך את הפריפריה למרכז. להשקיע בתשתיות תחבורה, בריאות, תעסוקה. להביא את התושבים לכאן. אני מתכוונת לקדם את תוכנית הצפון לקראת העברת התקציב הקרובה, כחברה בוועדת הכספים וכמי שהצפון בראש מעייניה".

במהלך הוועידה נחתמה "אמנת מפרץ חיפה לאקלים ואנרגיה", לפיה ראשי רשויות המפרץ מתחייבים לעשות כל שביכולתם, להעביר החלטות ולרתום את מיטב האנשים והפתרונות הטכנולוגיים בשביל להוביל לצמצום פליטת גזי החממה באזור המפרץ בזמן הקצר ביותר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר