פופוב ושובר היום
פופוב ושובר היום

על רקע המלחמה באוקראינה: שובר נפגש פעם נוספת עם קונסול רוסיה בחיפה

במהלך הפגישה נערכה שיחת וידיאו עם ראש עיריית סנט פטרסבורג, עימה חתומה חיפה על אמנת ידידות. שובר: "הקונסול העביר מכתב מממשל העיר סנט פטרסבורג, ובו תדהמה על הכוונה הלא ברורה 'לעשות דווקא' ולקרוא לרחוב הפרסים, שבו במשך שנים רבות נמצאת הקונסוליה הרוסית, על שמו של נשיא אוקראינה ולודומיר זלנסקי

פורסם בתאריך: 24.3.22 15:17

חבר מועצת העיר ניר שובר, מסיעת "חיפה בחיפה" של ראש העיר, נפגש היום (חמישי), לפני זמן קצר, עם קונסול הפדרציה הרוסית בחיפה, איגור פופוב. הפגישה התקיימה באופן לא רשמי במסעדת "החבית" בחוף הים. עבור השניים זוהי הפגישה השנייה בחודש האחרון. לפני כשלושה שבועות הוזמן שובר לקונסוליה במטרה להעביר מסר לראש העיר, כי תשמור על מרקם היחסים, זאת לאחר שמפגינים ריססו כתובות נאצה על בניין הקונסוליה וביזו את הדגל הרוסי.

פופוב אמר לשובר, כי הוא שמח לשמוע על כך שהחיים המשותפים בעיר חוזרים למסלולם, וכי הופסקו הפעולות האלימות נגד הקונסוליה. עוד סוכם על שיתוף פעולה לטובת כל תושבי העיר וחיזוק הקשרים התרבותיים עם העיר סנט פטרסבורג.

שובר אומר: "שוחחנו בשיחת וידיאו עם ראש העיר של סנט פטרסבורג ודובר על ביקור רשמי של ראש העיר, כאן, בחיפה. הקונסול העביר מכתב מממשל העיר השותפה סנט פטרסבורג, ובו תדהמה על הכוונה הלא ברורה 'לעשות דווקא' ולקרוא לרחוב הפרסים, שבו במשך שנים רבות נמצאת הקונסוליה הרוסית, המשרתת נאמנה את אזרחי רוסיה מכל מטרופולין חיפה והצפון, על שמו של נשיא אוקראינה ולודומיר זלנסקי. לטענתו, להצעה כזאת אין מקום בעיר כמו חיפה שבה חיים בשיתוף עדות ועמים שונים, וכל זה בהתחשב גם בכך שנשיא אוקראינה בחר השבוע לתקוף קשות את מדינת ישראל, העז להמעיט בשואה וטעה במספר נתונים קריטיים לגבי השתתפותם של האוקראינים בטבח היהודים בשטחם בזמן השואה".

 

 

עוד אומר שובר: "כרגע כל תשומת הלב צריכה להיות מופנית לשלום פנימי ולהירתמות כללית של כל תושבי העיר לעזור לעולים החדשים המגיעים לחיפה. עד היום הגיעו לחיפה כ-500 עולים חדשים, רובם מאוקראינה, וכרגע נעשים מאמצים רבים על ידי הרשויות והתושבים להצלחת קליטתם. אני שמח תמיד להיפגש עם ידידים, אוהבי העיר והמדינה. כל מי שמוכן להירתם לשיתוף פעולה פורה לטובת כל תושבי העיר, תמיד אעמוד לרשותו".

ראש העירייה עינת קליש רותם, נפגשה בדצמבר 2018, חודש אחרי שנבחרה, עם שגריר רוסיה בישראל, אנטולי ויקטורוב ועם פופוב עצמו, כשעל פי דוברות העירייה, בפגישה זו נדונו השלבים הסופיים בתהליך כריתת ברית ערים תאומות בין חיפה לסנט פטרסבורג. כיום קיימת רק אמנת ידידות בין הערים.

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר