הרכבלית (צילום: Magiorestock/depositphotos.com)
הרכבלית (צילום: Magiorestock/depositphotos.com)

תמה הסאגה: עיריית חיפה חתמה על טופס 4 לרכבלית

יו"ר הוועדה המקומית, נחשון צוק, חתם על תעודת הגמר, ובכך מתאפשרת הפעלת הרכבלית באופן רשמי. כפי שפורסם ב"כלבו - חיפה והקריות" בשבוע שעבר, יו"ר ועדת המשנה מיכאל אלפר סירב לחתום על תעודת הגמר עד לקבלת חוות דעת משפטית. אלפר: "אני לא אחתום על כלי שבחתימה שלי אני אגרום לו לפעול כשסוגיית השבת לא הוכרעה"

פורסם בתאריך: 4.4.22 09:19

הרכבלית יוצאת לדרך. עיריית חיפה חתמה אתמול (ראשון) על תעודת גמר לתחנות הרכבלית, ובכך מתאפשרת הפעלתה באופן סופי. מי שחתם על תעודת הגמר הוא יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, מ"מ ראש העיר נחשון צוק.

מתן תעודת הגמר לרכבלית התעכב בעיריית חיפה, לאחר שבעירייה טענו כי קיימים ליקויים שיש לתקנם. לאחר שמהנדס העיר, אריאל וטרמן, התנה את מתן תעודות הגמר בתיקון הליקויים הבטיחותיים ובעמידה בלוח הזמנים לתיקון הליקויים שאינם בטיחותיים – בחברת "נתיבי ישראל" טענו, כי למרות שהליקויים הבטיחותיים תוקנו ואף קיבלו את אישורו של מנהל אגף הדרכים בעירייה, יואב דנציגר, שנקבע על וטרמן עצמו כאיש הקשר לכך – בעירייה מסרבים לחתום על התעודות.

בשבוע שעבר נחשף ב"כלבו חיפה והקריות" כי למרות שווטרמן חתם על תעודות הגמר, מי שסירב לחתום עליהן היה יו"ר ועדת המשנה לתכנון והבנייה, סגן ראש העיר מיכאל אלפר.

אלפר אמר ל"כלבו – חיפה והקריות", שהוא לא מתכוון לחתום על תעודת הגמר עד שכל הליקויים יתוקנו, וכי הוא מחכה לחוות דעת מטעם המחלקה המשפטית של העירייה: "אני מלווה תעודות גמר וחותם על תעודות גמר למבנים בעיר ולפרויקטים של בנייה מסוג תעשייה, מגורים וכו'. לא מכיר תעודות גמר שניתנות על בסיס השלמות ולו"ז לביצוע אותן ההשלמות. תעודת גמר צריכה להביא לידי ביטוי את הגמר של הפרויקט. אני ממתין לחוות דעת של המחלקה המשפטית של העירייה, שאומרת שבסיטואציה כזו ניתן לתת תעודת גמר על בסיס השלמות ולו"ז לביצוע. כשחוות דעת כזו תתקבל – נפעל לפיה".

 

 

אלא שבכך לא תמה הסאגה, ובמכתב ששלח מנכ"ל חברת "נתיבי ישראל" ניסים פרץ לצוק הוא דרש ממנו לחתום על תעודות הגמר ללא דיחוי. במכתב, שפורסם בלעדית ב"כלבו – חיפה והקריות" כתב פרץ לצוק: "סירובה של הוועדה לחתום על תעודת הגמר, סירוב שאין בצידו כל טעם או הנמקה מקצועית, מונע הפעלת הפרויקט כאמור, וכתוצאה מכך עשוי לגרום לנזק לחברה, כמו גם לקופה הציבורית, אשר תידרש לשאת בהפסד המשקי הנגרם מאי הפעלת הפרויקט, בהוצאות שהמדינה עשויה להידרש בתשלומן למפעיל הרכבל עקב עיכוב כאמור, בהארכות ועיכובים שייגרמו לקבלנים ולספקים וכיו"ב נזקים שאין המקום להרחיב עליהם כאן". את מכתבו סיים פרץ בדברים: "לאור השלמת כלל הפעולות הנדרשות מחברת 'נתיבי ישראל' ובהיעדר כל סיבה עניינית או מקצועית לסירוב כאמור, אבקשך לדאוג לחתימת הוועדה על תעודות הגמר וזאת ללא דיחוי".

אלפר: "אנחנו ניאבק משפטית ולא נאפשר את הפעלת הרכבל בשבת. זו פגיעה ברגל גסה בשבת הקדושה. אני קורא לשרת התחבורה שלא לפגוע בזהותה היהודית של המדינה ולהימנע מכך. אני לא אחתום על כלי שבחתימה שלי אני אגרום לו לפעול כשסוגיית השבת לא הוכרעה".

מעיריית חיפה נמסר: "לאחר שהחברה המבצעת תיקנה את ליקוי הבטיחות והעבירה התחייבות והשלמות הנדרשות כפי שהגדיר מהנדס העיר – חתמה העירייה על תעודת גמר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר