ג'וליאנו מר חמיס (צילום: francis mckee, CC BY 2.0, ויקישיתוף)
ג'וליאנו מר חמיס (צילום: francis mckee, CC BY 2.0, ויקישיתוף)

סיעת חד"ש הגישה בקשה לוועדת השמות: לקרוא כיכר בחיפה על שמו של ג'וליאנו מר

יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר, רג'א זעאתרה: "שמו של ג'וליאנו מר ראוי להנצחה, הן כאמן והן כאיש שבחייו ובמותו מגולל סיפור מדהים, שחיפה, על כל מורכבויותיה, היא הבמה שלו"

פורסם בתאריך: 5.4.22 13:17

סיעת חד"ש במועצת העיר הגישה לוועדת השמות בקשה לקרוא כיכר ברחוב אלנבי על שמו של שחקן הקולנוע והתיאטרון ג׳וליאנו מר ח'מיס שהתגורר בחיפה. מר, בן לאב ערבי ולאם יהודייה, נרצח בשנת 2011 בג׳נין על ידי חמוש רעול פנים לא רחוק מהתיאטרון שניהל שם.

יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר, רג'א זעאתרה: "מר היה שחקן גדול, אבל בעיקר הוא היה אדם מיוחד במינו, שגדל לתוך מציאות פוליטית בלתי אפשרית. הוא גם היה ידיד אישי שלי ונפגשנו רבות בהפגנות נגד המלחמה ולמען שלום בין שני העמים. הרקע המשפחתי שלו – כבן לאב קומוניסט ולאימא ממשפחת ניצולי שואה – והסוף העצוב שלו בג'נין, הפכו אותו לגיבור טרגי בעל כורחו. שמו ראוי להנצחה, הן כאמן והן כאיש שבחייו ובמותו מגולל סיפור מדהים, שחיפה, על כל מורכבויותיה, היא הבמה שלו".

 

 

מר למד בבית הספר עירוני א' בחיפה. כשחקן תיאטרון הוא שיחק גם בהצגות שהועלו בתיאטרון חיפה. כמו כן שיחק בסרטים ישראליים רבים, ובשנת 2003 יצר וביים את סרטו התיעודי הראשון, "הילדים של ארנה", שעסק בתיאטרון לילדים פלסטינים בג'נין שניהלה אמו בשנות ה-90.

רג'א זעאתרה (צילום: ראובן כהן)

רג'א זעאתרה (צילום: ראובן כהן)

הסיבות להירצחו אינן ידועות והרוצח מעולם לא נעצר. לאחר הירצחו ולקראת מסע ההלוויה הובא ארונו לתיאטרון אל-מידאן בחיפה, כדי שהציבור יוכל לחלוק לו כבוד אחרון. מר נקבר בקיבוץ רמת מנשה לצד אמו, ארנה מר.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר