חזיר בר (צילום: peterwey/depositphotos.com)
חזיר בר (צילום: peterwey/depositphotos.com)

בלעדי: העירייה תצרף תושבים שנתפסו מאכילים כצד שלישי בתביעות שיוגשו נגדה

העירייה מעלה הילוך במאבקה בחזירי הבר ובמאכילים. ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע, כי המאכילים שיצורפו לתביעות שיוגשו נגד העירייה בגין תאונות עם חזירים, הן תביעות של חברת הביטוח והן תביעות משפטיות, יהיו אלה שניתן להם דוח בגין האכלה לא מבוקרת סמוך למיקום התאונה, גם אם הם נתפסו כמה ימים או שבועות קודם לכן

פורסם בתאריך: 11.4.22 12:14

עיריית חיפה תצרף כצד שלישי בתביעות שיוגשו נגדה בגין תאונות עם חזירים תושבים שנתפסו מאכילים האכלה לא מבוקרת. המאכילים שיתווספו לתביעות יהיו אלו שניתן להם דוח במיקום סמוך לתאונה המדווחת, גם אם הם נתפסו מספר ימים או מספר שבועות קודם לכן. צעד זה מהווה תקדים במסגרת המאבק שמנהלת העירייה בחזירים ובמאכילים.

ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע על לפחות שני מקרים, שבהם התקבלו בעירייה דרישות תשלום בגין תאונות עם חזיר ושהעירייה ביקשה לצרף אליהן מאכילים כצד שלישי. ככל הידוע, אין מדובר רק בדרישת תשלום מחברת הביטוח, שלא במסגרת בית משפט, אלא שבכוונת העירייה לצרף כצד שלישי מאכילים גם בתביעות שיוגשו נגדה לבית המשפט. לדברי גורמים משפטיים, מדובר בנושא בעייתי, שכן העירייה תידרש להוכיח קשר בין ההאכלה על ידי התושב לבין התאונה הספציפית עם החזיר, קל וחומר כשמדובר בתושב שקיבל דוח לא באותה העת שבה התרחשה התאונה, כי אם מספר ימים או שבועות קודם לכן.

 

 

אין ספק, כי בצעד זה מעלה העירייה הילוך במאבקה בתופעת ההאכלה הלא מבוקרת והיא מבקשת לעשות כן כהרתעה. מאז ההתקשרות בין העירייה לרשות הטבע והגנים, החלה העירייה לנקוט בשורה של צעדים נוספים שלא היו נהוגים עד כה במסגרת מאבקה בחזירי הבר, כמו גידור השכונות הדרום-מערביות והרדמת חזירים שנחשבים "סוררים".

בעירייה אישרו ל"כלבו – חיפה והקריות" את הדברים. מהעירייה נמסר: "העירייה תצרף כצד שלישי לתביעות ביטוח המוגשות נגדה בנושא חזירי הבר את הגורמים שקיבלו דוחות בגין השארת מזון בשטח ציבורי והאכלת חזירי בר. העירייה פועלת בכל האמצעים העומדים לרשותה, בשיתוף רשות הטבע והגנים, ולצערנו, ישנם כאלה המחבלים במאמצים אלה על ידי יצירת פרצות בגדרות, גניבת ציוד של מצלמות ומלכודות, השארת מזון, זריקת מזון מחלונות הבתים ועוד. פעולות העירייה ורשות הטבע והגנים לא יועילו, אם תופעת האכלה לא תיפסק".

אקולוגית העירייה, יעל אולק: "חשוב להבין, כי חזירי הבר למדו לחזור למקומות בהם מתבצעת האכלה על ידי תושבים ואף למדו את עיתוי השלכת המזון במקומות אלה. אנו פונים לציבור ומבקשים כי כל היודע על האכלה מסוג זה, יש לדווח למוקד 106 במיידי".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר