תושב שנתפס מחבל במצלמת ניטור
תושב שנתפס מחבל במצלמת ניטור

עדויות על ניסיונות חבלה בפעילות העירייה להרחקת חזירי בר סוררים

בעירייה מצטברות עדויות על תושבים שגונבים מצלמות ניטור, מפזרים מזון סמוך למלכודות כדי למנוע מהחזירים להיכנס לתוכן ואף פותחים שערי הגדר שנבנתה לאורך השכונות הדרום-מערביות כדי לאפשר להם לעבור מהוואדיות. אחד מתושבי העיר שגנב מצלמה – נתפס. העירייה: "כל מוקד ניטור שכזה מאובטח במספר עזרים טכנולוגים מתקדמים וכדאי שידע כל עבריין שננקוט בכל אמצעי שידרש ע״מ למצות עמו את הדין"

פורסם בתאריך: 25.4.22 09:28

במהלך השבועות האחרונים מצטברות עדויות בעיריית חיפה מתוכן עולה כי תושבים מבצעים פעולות חבלה כנגד פעולות העירייה להרחקת חזירי בר סוררים.

כפי שדווח לראשונה ב"כלבו חיפה והקריות", העירייה בשיתוף רשות הטבע והגנים פועלת להרחקת חזירים סוררים בקרבת בתי ספר, דהיינו – חזירים שהורגלו להאכלה מידי תושבים ובשל כך איבדו פחד ומהווים סכנה. במהלך חול המועד, תקופה שבה לא התקיימו לימודים, ביצעה העירייה פעולות להרחקה חזירים סוררים בקרבת שלושה בתי ספר – איינשטיין, הבונים ופיכמן. מקרה בסמוך לבית הספר פיכמן שבשכונת רמות רמז דווחו בעבר על מספר מקרים של חטיפת שקיות ותיקים מתלמידים ועוברי אורח. במסגרת פעילות בסמוך לבית הספר התגלה כי מצלמה המשמשת לניטור חזירי ואיסוף מודיעין לטובת הוצאת פרט סורר מסוים נגנבה. תושב העיר שגנב את המצלמה ובסופו של דבר נתפס, לא היה מודע שלעירייה יכולות איתור נוספות בכל נקודה שבעזרתן הצליחו סיירי אגף האכיפה לאתר אותו. המצלמה הושבה וכעת נשקל המשך הצעדים המשפטיים נגדו. לדברי גורמים בעירייה, באותו המקום הסמוך לבית הספר פיכמן, נעשה גם ניסיון לעקור מעקה בטיחות של העירייה, ככל הנראה לטובת גניבת הציוד מהמקום. גם כאן מתבצע איסוף מידע על ידי סיירי אגף אכיפה במטרה לתפוס את המבצעים.

עדויות נוספות שנמצאות בידי העירייה מוכיחות כי תושבים שגילו את מיקום המלכודות אותן הניחו העירייה ורט"ג כדי ללכוד את החזירים הסוררים, מגיעים בסמוך למלכודות ומפזרים אוכל מסביב וכעל זאת במטרה למנוע מהחזיר "לבלוע את הפיתיון" ולהיכנס לתוכה. עדויות אחרות שנאספו היו בהקשר לגדר שהקימה העירייה בשכונות הדרום-מערביות במטרה למנוע את כניסת החזירים מן הואדיות לתחומי השכונות הסמוכות אליהם. מספר מקרים הראו כי תושבים פותחים את שערי הגדר במטרה לאפשר לחזירי הבר להיכנס לעיר.

 

בעירייה אישרו את הדברים ואמרו בתגובה כי "כל מוקד ניטור שכזה מאובטח במספר עזרים טכנולוגים מתקדמים וכדאי שידע כל עבריין שננקוט בכל אמצעי שידרש על מנת למצות עמו את הדין".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר