ג'עפר פרח, עינת קליש-רותם (צילומים: אמיל אבו מילאד, ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
ג'עפר פרח, עינת קליש-רותם (צילומים: אמיל אבו מילאד, ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

ביקורת על קליש-רותם: לא תשתתף בכנס סולידריות לרגל שנה לאירועי מאי

בחודש הבא יתקיים במוזיאון חיפה "כנס חיפה לסולידריות", שבו יידונו הדרכים לביסוס סולידריות בקרב הקהילות השונות החיות בחיפה, אולם ראש העירייה תיעדר ממנו.מנהל מרכז מוסאוא, ג'עפר פרח: "אנחנו מבינים שהעירייה במשבר ולא תוכל להוביל תהליכי הסקת מסקנות". גורמים בעירייה: "הלו"ז של ראש העירייה צפוף. היא לא יכולה להגיע לכל כנס"

פורסם בתאריך: 27.4.22 13:01

ב-12 בחודש הבא, שנה לאירועי מאי 2021, ייערך במוזיאון חיפה "כנס חיפה לסולידריות", יוזמה משותפת של חממת חיפה לחקר דתות באוניברסיטת חיפה, מרכז מוסאוה, העמותה לקידמה חברתית ושותפות חיפה בוסטון.

בהזמנה לכנס נכתב: "כשנה לאחר אירועי מאי 2021 שהסעירו את הערים המעורבות בכלל, והעיר חיפה בפרט, אנו יוזמים את כנס 'חיפה לסולידריות', במטרה לדון בדרכים לביסוס סולידריות בקרב קהילות החיות בחיפה, וכמובן בערים מעורבות נוספות. במרכז הכנס תעמוד המציאות בחיפה המגלמת בהווייתה הן את הסיכויים והן את האתגרים לחיים משותפים בערים מעורבות ובמדינה בכלל.

עוד נכתב: "בכנס נבחן את המציאות בחיפה מהבחינות הפוליטית, הכלכלית, החברתית, התכנונית, החינוכית והבריאותית, תוך שימת דגש על מרחבים, בהם מתקיימים מפגשים בין-קהילתיים בשגרת החיים היומיומית. עוד נדון בכנס ברעיונות לתוכניות פעולה עבור החברה האזרחית, הארגונים החברתיים, הדתיים, הכלכליים והפוליטיים, הן בזירה המקומית והן בזירה הארצית, מתוך רצון להעצים ולקדם את הקהילות החיות בערים מעורבות".

גורמים שמשתתפים באירוע קבלו בפני "כלבו – חיפה והקריות", כי פניות חוזרות ונשנות אל ראש העירייה עינת קליש רותם להשתתף בכנס חשוב זה, המשמעותי לעיר – נתקלו בכתף קרה. "למרות שעברה שנה שלמה לאירועים הקשים, במהלכם חלק מרחובות העיר נראו כמו במלחמת אזרחים, העירייה לא סיכמה ולא הסיקה מסקנות. לכנס שיזמו ארגונים חברתיים לרגל שנה לאירועים, ראש העיר, שנמצאת במצוקה, לא מתכננת להגיע, בשביל להשמיע את דעתה ולשמוע מה אומרים חוקרים ופעילים", אמרו אותם גורמים.

מנגד, גורמים בעירייה אמרו ל"כלבו – חיפה והקריות", כי "לוח הזמנים של ראש העירייה עמוס וצפוף ולמרות הרצון הטוב, היא לא יכולה להגיע לכל טקס וכל כנס שיש בעיר, ויש אירועים רבים".

 

 

מנהל מרכז מוסאוא, ג'עפר פרח: "במאי בשנה שעברה היו גורמים שניסו לפגוע בציבור הערבי בעיר ולפגוע בסיכוי לסולידריות וחיים משותפים בין יהודים וערבים. הם ניצלו את משבר המנהיגות בעירייה. לשם השוואה, באירועי אוקטובר 2000 ראש העיר דאז עמרם מצנע ירד לוואדי ניסנאס ומנע אלימות בין המשטרה לאזרחים הערבים. גם גוראל לא נתן לכהנא להיכנס לעיר ולפגוע בתושביה הערבים. שנה אחרי מאי 2021, צריך לבחון את מה שקרה וללמוד ממנו. לערבים בחיפה יש תפקיד מרכזי בכלכלה, בתכנון, בחינוך ובבריאות. הכנס הוא הזדמנות ללמוד ממה שקרה ולחשוב איך מחזקים את הקהילות שבחרו לחיות בעיר הזאת. הפגיעה בסולידריות בין קהילות שונות מסוכן, ורק במזל לא נהרגו אזרחים במאי בשנה שעברה. ננסה בכנס לזהות ולחזק את המסגרות שמצליחות כל יום לעבוד ביחד כמו מערכת הבריאות, וננסה לראות איך מחזקים את הסולידריות במערכות התכנון, החינוך והכלכלה. אנחנו מבינים שהעירייה במשבר ולא תוכל להוביל תהליכי הסקת מסקנות, ולכן החברה האזרחית והאקדמיה ינסו לנתח את מה שקרה ולהציע רעיונות".

ראש חממת חיפה לחקר דתות באוניברסיטת חיפה, ד"ר אוריאל סימונסון: "אנו עיר שבה חיה אוכלוסייה בעלת מגוון תרבותי ודתי מרתק. הקיום המשותף כאן בעל שורשים היסטוריים, והפוטנציאל החברתי, התרבותי והכלכלי הוא אדיר. אירועי מאי 2021 הקשים הם קריאת השכמה לקהילות החיות בחיפה, לקחת אחריות ולנהל את המציאות באופן שבו נתונים נפלאים אלו יפעלו לטובתנו. אסור שאירועים כמו שהיו במאי 2021 יחזרו על עצמם. אל לנו לספר לעצמנו סיפורים על 'דו קיום', אלא לפעול למען חברה משותפת בכנות וברגישות. חממת חיפה לחקר דתות פועלת למען קידום ערכים אלו ברמה המקומית, תוך יצירת הסכמים וקשרים בינלאומיים התומכים בתפיסה זו ורואים בה גורם מחולל שינוי ארוך טווח ורב השפעה. אנו מקווים שההנהגה המקומית תצטרף לפעילות זו ותהיה חלק ממנה".

בדוברות העירייה סירבו להתייחס לדברים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר