ניצולת השואה, עירית דנציגר (צילום: מרכז חדרים)
ניצולת השואה, עירית דנציגר (צילום: מרכז חדרים)

"זיכרון בסלון": החיים בגטו, הבריחה והמחבוא מהנאצים

הערב, ערב יום השואה, יארח "מרכז חדרים לתרבות יהודית ישראלית" את ניצולת השואה עירית דנציגר שתשתף בסיפורה. מחר יתקיים במרכז ערב, שכותרתו "מיומן גנוז לשואה גלויה". שני האירועים ללא תשלום

פורסם בתאריך: 27.4.22 17:05

הערב, ערב יום השואה, בשעה 19:00, יארח "מרכז חדרים לתרבות יהודית ישראלית", "זיכרון בסלון" עם עדותה של עירית דנציגר, אשר תשתף את בסיפורה. דנצינגר נולדה בפולין בשנת 1934, והיא תשתף בזיכרונותיה כילדה ותספר על החיים בגטו, הבריחה והמחבוא מהנאצים. זהו סיפור דרמטי של כוח רצון, הישרדות ותושייה.

מחר (חמישי) מוצאי יום השואה, בשעה 20:00, יארח "מרכז חדרים" אירוע ארצי של אגודת הסופרים העבריים, בשיתוף "מרכז חדרים לציון שואת יהודי לוב ותוצאותיה". בערב, שכותרתו "מיומן גנוז לשואה גלויה", ישתתפו צביקה ניר, יו"ר אגודת הסופרים העבריים; שלמה אברמוביץ', מחבר הספר "היומן הגנוז ממחנה הריכוז ג'אדו"; שמעון דורון, בנו של כותב היומן הגנוז; עודד פלד, מחבר הספר "מכתבים מברגן בלזן". שלושה דורות של שירת שואה:

רחל אושרוב, צביה פורר, סברינה דה-ריטה. אבי גיל ינחה את האירוע והשחקן אמנון וולף יקריא מקטעי היומן.

 

 

"מטרתו של 'מרכז חדרים' היא כפולה", אומר מנהל המרכז דני שטיין, "לחשוף את הקהל לעושר של התרבות היהודית ישראלית ולארון הספרים היהודי, ולהציג בפני הציבור החיפאי את חשיבותה של הפעילות ואת העניין שבעטיו שווה לצאת מהבית ולהשקיע זמן ומאמץ בנושא".

הספר "היומן הגנוז ממחנה הריכוז ג'אדו"

הספר "היומן הגנוז ממחנה הריכוז ג'אדו"

מאין נובע הצורך?

"ההפרדה במערכת החינוך, בין החינוך הממלכתי, הממלכתי דתי והחרדי, הפוליטיזציה של המערכת הדתית, במיוחד פעילות הרבנות הראשית, והשיח הקשה והמורכב מעל דפי העיתון, מול מסכי הטלוויזיה, ובעמודי הפייסבוק יצר תחושה של זרות, וניתוק מהתרבות והמסורת היהודית. כמו כן, מחקרים רבים הוכיחו, כי הידע וההכרות של הציבור החילוני והמסורתי עם ארון הספרים היהודי הוא דל ביותר".

"מרכז חדרים", קמפוס ריאלי אחוזה, קריית ספר 25. הכניסה לשני האירועים ללא תשלום.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר