מועדוו ה"מאיו" (צילום: באדיבות המועדון)
מועדוו ה"מאיו" (צילום: באדיבות המועדון)

יום שישי, יש בעיר מסיבה, ובקרית חיים לא יכולים לישון

המוזיקה הבוקעת מהמועדונים מדירה שינה מעיניהם של תושבי הקריה המערבית, ולילות שבת הפכו עבורם לסיוט מתמשך. יו"ר איגוד ערים אזור מפרץ חיפה להגנת הסביבה, עו"ד שרית גולן שטיינברג: "אנחנו נוציא עוד השבוע פניות עדכניות, גם לעיריית חיפה וגם לתחנת משטרת זבולון, כדי שתאכוף בזמן אמת ולא תחכה לתחנוני התושבים"

פורסם בתאריך: 1.5.22 20:16

לילות שבת הפכו למסויטים עבור תושבי קרית חיים מערבית. כך לפחות עולה מפוסטים שהם העלו במהלך השבת בקבוצות הפייסבוק השונות.

"הסיוט של קרית חיים מערבית!", כתבה ליטל פלומבו, כל סוף שבוע אין לישון! המועדון נמצא אצלנו בבתים!". דוד שלו כתב: "אני מניח שאינני תושב קרית חיים היחיד שלא הצליח לישון בלילה שבין שישי לשבת בשל המוזיקה הרועשת שבקעה ממועדון 'הבוגרשוב' הממוקם ברחוב האצטדיון, במרחק קילומטר וחצי מבתינו. החל משעה 23:30 עמוק לתוך הלילה עד 02:00 ואילך. לא הגיוני שבכל יום שישי, כבר מספר שבועות, תימנע מאיתנו האפשרות לסיים את השבוע במנוחה ושינה טובה. שללו מאיתנו לחלוטין את הזכות ליהנות מערב שבת".

קובי כהן, מנהל "הבוגרשוב", זה אתה שמדיר שינה מעיני השכנים.

"לא, ממש לא. ביום שישי האחרון היו תלונות על רעש. הגיעה משטרת ישראל למועדון וביחד הלכנו לרחוב ממנו הגיעה התלונה. עשינו בירור להבין מאיזה מועדון הרעש כן הגיע, וחד משמעית המשטרה אמרה שזה לא מהמועדון שלי".

טוב לשמוע.

"אפילו התקשרו אליי ממשטרת זבולון ואמרו לי שהם הבינו, מבדיקה שעשו עם השוטרים שהיו פה בשישי, שזה לא מאיתנו. אני לא נדרשתי להוריד את הווליום, כי הרעש לא הגיע ממני".

אור קורן, מנהל מועדון ה"מאיו", אז עליך מתלוננים התושבים?

"הם התלוננו, הנמכתי את המוזיקה, למרות שזה לא מה'מאיו'. בקרית חיים פועלים חמישה-שישה מועדונים ולבוא ולהגיד 'מאיו', כי אני המועדון הכי מדובר והכי חזק באזור הצפון ובארץ בכלל, זה קל. אבל המוזיקה והרעש הם לא רק ממני. כמה מקומות עובדים בו זמנית בסופי שבוע וזה משפיע על כל האזור ובטח שזה לא רק מה'מאיו'".

הבנתי שקיבלת דוח בשישי האחרון.

"לא, לא קיבלנו דוח".

אילו מועדונים פועלים באזור מלבדך ו"הבוגרשוב"?

"'האלפנט', 'מורגן', 'פלורה', 'רוטשילד', וכולם ביחד עושים רעש, לא רק ה'מאיו'. להגיד לך שאני לא עושה רעש? אני במקום פתוח, שומעים קצת, ויחד עם זאת, אני המועדון הכי מרוחק מבתי התושבים בקריות. המקום שלי ממוקם הכי רחוק מהמערבית ומקרית ים. אז לבוא ולהגיד שזה אני, זה נוח, כי אני המועדון הכי חזק, אבל זה לא נכון".

 

 

עו"ד שרית גולן שטיינברג, יו"ר איגוד ערים אזור מפרץ חיפה להגנת הסביבה, מה אתם עושים לטובת התושבים?

"באזור התעשייה של קרית חיים יש מפגעי רעש שמקורם במספר מועדונים הפועלים באזור. בעבר האיגוד ביצע מדידות רעש, ואכן נמצא רעש בלתי סביר בבתי המגורים בקרית חיים. על פי תוצאות אלו, פנה האיגוד לעסקים וחייב אותם בהצגת סקר אקוסטי, שעל פיו יינתנו פתרונות למניעת הרעש. למרבה הצער רק מועדון אחד ביצע את הסקר".

מי זה הצדיק?

"ה'מאיו'. כרגע הטיפול הוא בידיים של מחלקת רישוי עסקים של עיריית חיפה, כדי לדרוש מכל המועדונים להציג סקר אקוסטי. אנחנו באיגוד נוציא עוד השבוע פניות עדכניות, גם לעיריית חיפה וגם לתחנת משטרת זבולון, כדי שתאכוף בזמן אמת ולא תחכה לתחנוני התושבים. לצד הצורך לקיים תרבות בילויים במועדונים, חשוב למצוא את האיזון אל מול איכות החיים של התושבים המתגוררים בסמוך, ולכן אנחנו מצפים שתהיה הקפדה על פתרונות של מומחים לאקוסטיקה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר