טל ולנטיין, רכז תנועת "דרור ישראל" בחיפה (צילום: דרור ישראל)
טל ולנטיין, רכז תנועת "דרור ישראל" בחיפה (צילום: דרור ישראל)

חשש ממתיחות על רקע תרבותי: יום הזיכרון חל השנה במקביל לחג סיום הרמדאן

בהודעה שפרסמו תנועת "דרור ישראל" ועמותת "מבט", הן קוראות לציבור החיפאי לגלות התחשבות והבנה הדדית ולאפשר לכל קהילה לציין את המועדים על פי מנהגיה ודתה ולגלות הבנה ורגישות לאחר

פורסם בתאריך: 3.5.22 14:51

תנועת "דרור ישראל", תנועת הבוגרים של הנוער העובד והלומד, ועמותת "מבט", העוסקת בפיתוח מודעות בין תרבותית, חוששות מהתנגשות בין יהודים וערבים בחיפה, הערב, יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, שכן הערב יציינו המוסלמים את עיד אלפיטר – חג סיום הרמדאן.

ב"קול קורא" לציבור החיפאי שהוציאו שני הגופים, בעברית, ערבית ורוסית, ושהופץ גם בפייסבוק נכתב: "השבוע מציינים, במקביל, את יום הזיכרון ואת עיד אלפיטר… החג נחגג במשך שלושה ימים, ומצוין השנה במקביל לערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה. מועדים אלו נושאים משמעויות שונות לקהילות השונות, וגם אופי הציון שלהם שונה כמובן – בין החגיגות והשמחה של העיד אלפיטר למנהגי יום האבל הלאומי. הצמידות של המועדים השונים עלולה לגרום למתח בין תרבותי, אך עשויה להיות גם הזדמנות להוכיח שניתן גם אחרת – להכיל את השונות הרב תרבותית ולקיים סובלנות, כבוד הדדי ויחסי שכנות טובים. אנו קוראים לגלות התחשבות והבנה הדדית ולאפשר לכל אחד לציין את המועדים על פי מנהגיו ודתו ולגלות הבנה ורגישות לאחר. חג שמח לחברינו המוסלמים, ויום זיכרון מכובד לחברינו היהודים.

 

 

טל ולנטיין, בן למשפחה שכולה, אחד מיוזמי כתיבת "הקול הקורא" ורכז תנועת דרור ישראל בחיפה, אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "חיפה הייתה בעבר ותמשיך להיות גם בעתיד מודל לחיים משותפים של ציבורים שונים זה לצד זו. 'הקול הקורא' בא לתמוך בעבודה החברתית שנעשית לאורך כל השנה בעיריית חיפה, במערכות הציבוריות, במערכת החינוך, בתנועות הנוער וכן בין שכנים וקהילות. על אף המתיחות שעלולה להיווצר עם הצטלבות המועדים, סובלנות, כבוד הדדי ויחסי שכנות טובים יאפשרו את ציון המועדים בצורה שונה ומכבדת. כבן למשפחה שכולה, ציון יום הזיכרון חשוב לי מאוד, וכולי אמונה שאוכל לציין עם חבריי, משפחתי ויתר החברה את יום האבל הלאומי במלוא הכאב והרגישות שמתאימה ליום זה".

בעבר נהגה עיריית חיפה, באירועים דומים, לכנס במרכז היהודי ערבי בית הגפן נציגי ציבור ודת יהודים וערבים במטרה למנוע מצב של התנגשות על רקע דתי ולאומי.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר