חזית הים (הדמיה: אמיר מן עמי שנער אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ)
חזית הים (הדמיה: אמיר מן עמי שנער אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ)

נחתם הסכם חזית הים בין רשות מקרקעי ישראל לחברת נמלי ישראל ונמל חיפה

ההסכם צפוי לשנות את פני המטרופולין בכלל והעיר התחתית בפרט. במסגרת ההסכם, יתווספו שטחי מגורים בהיקף של אלפי יחידות דיור ולצידם שטחי בילוי ופנאי ושטחי מסחר. חברת נמלי ישראל תקבל שטחים לוגיסטיים

פורסם בתאריך: 18.5.22 17:56

לקראת סיום הליך הפרטת נמל חיפה הצפוי בימים הקרובים, נחתמו הסכמי חזית הים בחיפה בין רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לבין חברת נמלי ישראל (חנ"י) ולבין חברת נמל חיפה. ההסכמים נועדו לתמוך ולקדם את תוכנית חזית הים העירונית (תמ"א 13/3/א), שאושרה בממשלה באוגוסט 2017 ואשר אמורה לייצר רצף אורבני עם העיר חיפה.

במסגרת ההסכמים מושבים לרמ"י שטחי מגורים לשיווק מיידי וכעתודת קרקע לשינוי ייעוד בעתיד. שטחים אלה מוחרגים מתחום ההפרטה. כך, למשל, יושב לרמ"י מגרש 607 הסמוך לקריה הרפואית רמב"ם בשכונת בת גלים, ובו יבנו 500 דירות. כמו כן יושבו לרמ"י 51 דונם, שעליהם מקודמת תוכנית לבניית אלפי דירות.

על פי ההסכמים, על מנת לשמור על הפעילות הנמלית, תקבל חנ"י שטחים חילופיים בהיקף דומה, וכן יועברו מחנ"י שטחים לשימושה של חברת נמל חיפה בנוסף לסכום של 150 מיליון שקלים שיועברו אליה.

 

 

מנהל רשות מקרקעי ישראל, יעקב קוינט: "אני מברך על חתימת ההסכם בין רשות מקרקעי ישראל לחנ"י ונמל חיפה, שיאפשר את סיום הפרטת הנמל, אותה הובלתי בתפקידי הקודם כמנהל רשות החברות. אין לי ספק, כי הסכם זה הוא בשורה לתושבי מטרופולין חיפה, ומימושו יהווה מנוע צמיחה כלכלי לעיר, ייצור מקומות תעסוקה חדשים ויגדיל את היצע יחידות הדיור מחד גיסא, ויביא לשינוי פני העיר, תוך מימוש החזון ליצירת קשר רציף בין הים אל העיר, מאידך גיסא".

מנכ"ל חברת נמלי ישראל, יצחק בלומנטל: ״בעקבות החתימה על ההסכם, חברת נמלי ישראל תקבל שטחים לוגיסטיים במטרופולין חיפה והצפון, מה שיאפשר הרחבה של הפעילות הלוגיסטית והתאמתה לצורכי משק הנמלים והגדלת הפעילות הכלכלית של מדינת ישראל. מהלך זה מתווסף לפעילות חברת נמלי ישראל בפתיחת נמל המפרץ, בעבודתה על חיבורי נמל – כבישים ומסילות, ובהקמת פארק נמלי ישראל, הפארק הלוגיסטי החדש בחיפה לטובת פיתוח השרשרת הלוגיסטית וסחר החוץ והרחבת התעסוקה בצפון המדינה".

יו"ר דירקטוריון חברת נמל חיפה, אשל ארמוני: "חתימת ההסכמים על עתיד חזית הים, שתהיה הפנינה התיירותית של מדינת ישראל, היא בשורה נפלאה והישג חשוב. אנו נמצאים בישורת האחרונה בהליך ההפרטה ומגיעים לרגע זה, גם כאשר הנמל בשיאו וגם תוך השלמת הסכמים שנותנים לנמל אופק מבטיח לעשורים הבאים. אני מודה לכל מי שנטל חלק בהגעה להישג הזה. נמשיך לפעול אל מול משרד הפנים להשלמת הפערים בנושא הניהול המשותף של הנמל ועיריית חיפה עד למועד ההתמחרות בהליך ההפרטה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר