ניר שובר (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
ניר שובר (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

פרסום ראשון: בוטלה ההרשעה הפלילית נגד חבר המועצה ניר שובר

שובר ושותפו לשעבר בקפה היינה, גיא עזריאל, הורשעו בגין אי הגשת דוחות מע"מ תקופתיים. לאחר שהתקבל בעניינם תסקיר של קצין מבחן, פסק השופט על ביטול ההרשעה, וקבע: "מדובר בשני בחורים נורמטיביים, יצרניים, נעדרי עבר פלילי, אשר הרשעתם בפלילים תסב להם נזק בלתי פרופורציונלי ותפגע בעתידם המקצועי". שובר: "הצדק יצא לאור"

פורסם בתאריך: 8.6.22 15:13

ב-30 באוגוסט האחרון הרשיע בית המשפט השלום בעיר את חבר מועצת העיר ניר שובר, שותפו לשעבר גיא עזריאל ואת חברת "היינה ניהול גנים" בגין עבירות מס. בכתב האישום נגדם נטען, כי "הנאשמים היו חייבים להגיש דוחות תקופתיים במועד ובדרך שנקבעה בחוק ובתקנות מס ערך מוסף… הנאשמים לא הגישו במועד, במודע, כנדרש על פי חוק והתקנות שלושה דוחות תקופתיים לחודשים יוני 2017, אוגוסט 2017 ואוקטובר 2017".

עו"ד יואל גולדברג (צילום: בועז כהן)

עו"ד יואל גולדברג (צילום: בועז כהן)

עו"ד יואל גולדברג, שייצג את שובר ועזריאל, ביקש להמיר את כתב האישום הפלילי בקנס מינהלי לאחר שלדבריו "הנאשמים הסירו את המחדל", דהיינו את כל דרישות החוב. למרות התנגדות המדינה, השופט שלמה בנג'ו פסק: "סבורני, כי לא אעשה מלאכתי נאמנה, אם לא אפנה את השניים לקבלת תסקיר של שירות המבחן בעניינם, טרם שאגזור את דינם. אשר להתנגדות התביעה (המדינה – ב"כ), לא ארחיב, אך אציין כי אין דעתי כדעתה… משהורשע אדם, כל אדם, ובכלל זה הנאשמים, רשאי בית המשפט לפני שיגזור את דינו לדרוש תסקיר בכתב של קצין מבחן, אשר יתייחס למכלול נסיבותיו האישיות ובכלל זה עברו של הנאשם, מצבו המשפחתי, מצבו הכלכלי, הבריאות ונסיבות נוספות".

 

 

מתוך פסק הדין: "בסופו של יום בא שירות המבחן בהמלצה אחידה לגבי שני הנאשמים, לפיה יש לבטל את הרשעתם ויש להסתפק בעונש שירות לתועלת הציבור בהיקף של 250 שעות. לעמדת השירות, מדובר בשני בחורים נורמטיביים, יצרניים, נעדרי עבר פלילי, אשר הרשעתם בפלילים תסב להם נזק בלתי פרופורציונלי ותפגע בעתידם המקצועי".

עוד פסק השופט: "לאחר שנבחן מכלול השיקולים הנדרשים לעניין, אני מוצא כי מתקיימים התנאים המאפשרים, במקרה חריג זה, לבטל את הרשעת הנאשמים 2 ו-3 (שובר ועזריאל) בלי שהדבר יפגע בשיקולי ענישה, ולהסתפק בענישה חינוכית התורמת לציבור, לצד התחייבות כספית שיהיה בה כדי להרתיע את הנאשמים מלעבור עבירות נוספות בעתיד".

עבור שובר זהו ניצחון משמעותי, שכן הרשעה פלילית עלולה להיות בבחינת עננה שתרחף מעליו, בבחירות המוניציפליות בשנה הבאה, בהן כבר הצהיר שיתמודד.

שובר: הצדק יצא לאור".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר