אור ברק (צילום: בועז כהן)
אור ברק (צילום: בועז כהן)

חברת המועצה ברק דורשת תוספת שעות כוננות לפסיכולוגים ועו"ס במערך הרווחה העירוני

לדברי ברק, שמשמשת כיו"ר הועדה למעמד הילד, ממצאים שהציגו לה מראים עולה כי "האתגר הגדול ביותר הוא בגיוס מטפלים במערך הפסיכולוגי והסוציאלי לצד קושי ממשי בגיוס עובדים חדשים לשירות הפסיכולוגי העירוני"

פורסם בתאריך: 15.6.22 14:16

חברת מועצת העיר, ד"ר אור ברק, יו"ר הועדה למעמד הילד, הגישה הצעה לסדר שבה היא דורשת לאשר תוספת שעות כוננות לפסיכולוגים ועובדים סוציאליים במערך הרווחה העירוני.

מתוך ההצעה: "בימים אלו הוועדה למעמד הילד בראשותי החלה להיערך לפתיחת שנת הלימודים תשפ"ג. במסגרת זו הציגו בפני הוועדה שורה של אנשי מקצוע וגורמים מקצועיים רלוונטיים, שסקרו את האתגרים העומדים לפתחם. מסיכום הממצאים עולה כי האתגר הגדול ביותר הוא בגיוס מטפלים במערך הפסיכולוגי והסוציאלי. לצד הקושי הממשי בגיוס עובדים חדשים לשירות הפסיכולוגי העירוני יש "בריחה" עקבית של אנשי מקצוע, שמחפשים לעצמם כל העת חלופות מקצועיות. לטענת אנשי המקצוע, הסיבה העיקרית ל"בריחת" הפסיכולוגים והעובדים הסוציאליים נעוצה בשכר נמוך, שאינו מתגמל את מאמציהם.
"נתון זה מטריד עוד יותר אל מול העלייה החדה בפניות לסיוע שמתקבלות במחלקת הרווחה בעיר (וכן במחלקות נוספות). בהסתמך על עמדתם של אנשי המקצוע, העלייה החדה במצוקות רגשיות, חברתיות וכלכליות נובעת מקשיים שהתעצמו בשנתיים האחרונות, כתוצאה ממגפת הקורונה והשלכותיה. לאור דחיפות הנושא וחשיבותו, אבקש לעשות מאמץ שלא לעכב משום סיבה (בירוקרטית, פוליטית או אחרת) את הצעתי לסדר ולהקצות לאנשי השירות הפסיכולוגי בעיר שעות כוננות, כמקובל ברובן המכריע של הערים והמועצות העירוניות בישראל".

 

 

עוד כתבה ברק: "זאת, לא רק מתוך אילוצי המציאות, המעידים כי יש דרישה הולכת וגוברת לשעות עבודה רבות נוספות של הצוותים הפסיכולוגים אלא גם מתוך הבנה שהוספת שעות הכוננות היא אמצעי ממשי שימנע בריחה נוספת של צוות עובדים מקצועי ממערכי הרווחה בעיר. שהרי, אי אפשר לצפות מאנשי מקצוע העירוניים להמשיך לעבוד בתנאיי שכר שממילא לא תואמים את היקף מאמציהם, בשעה שהערים השכנות (דוגמת נשר והקריות) מזכים את הפסיכולוגים והעובדים הסוציאליים בסעיף כוננות, כחלק בלתי נפרד מתנאיי העסקתם. כל זאת כאמור, על פי עדויות של אנשי המקצוע בעירייה ושיחות עם רבים מגורמי המקצוע בשטח.
"לבסוף, חשוב להביא בחשבון את נזקי התקופה. אם טרום מגפת הקורונה אפשר היה להבליג על הקושי בגיוס עובדי רווחה ועל זמינות העובדים, הרי שבתקופה הנוכחית חיוניותם וזמינותם של עובדים אלו עומדת בראש סדר העדיפויות לשימור חוסנה החברתי של החברה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר