אייל לבקוביץ לאחר שהותקף בשוק תלפיות
אייל לבקוביץ לאחר שהותקף בשוק תלפיות

תושב חיפה שהותקף באלימות בשוק תלפיות ביטל את התלונה שהגיש: "אני מפחד"

אייל לבקוביץ טוען, כי יותר משבוע חלף מאז שהותקף, אך עד כה לא עודכן על ידי המשטרה על התקדמות החקירה. בפוסט שהעלה לפייסבוק כתב: "התקיפה שלי אירעה בתוך מרחב שאיפשר את התקיפה הזאת: מרחב ששהאלימות ‏בה היא כלי לגיטימי לפתרון קונפליקטים". המשטרה: "לאור חוסר שיתוף הפעולה של הקורבן בנושא ובשל בקשתו לבטל את תלונתו, לא ניתן לקדם את החקירה בתיק"

פורסם בתאריך: 19.6.22 10:44

אייל לבקוביץ', הבעלים של "גולדמונד ספרים", שהותקף לפני כשבועיים בשוק תלפיות על ידי שני בני אדם באמצעות חפץ כבד, העלה אתמול (שבת) פוסט מטלטל לפייסבוק. בפוסט הוא כותב, בין היתר, כי משך את התלונה שהגיש במשטרה, מאחר שהוא חושש לחייו. כמו כן, הוא מעלה טענות נגד המשטרה על דרך הטיפול במקרה וטוען כי לא עודכן בפרטי החקירה זה יותר משבוע וחצי.

מתוך הפוסט: "שבעה ימים, ועדיין לא קיבלתי טלפון מהתחנה, לא זימון לעימות, לא מסדר זיהוי, לא הזמנה לעדות. ‏אפילו גישה למערכת מנ"ע (היא מערכת מידע לנפגעי עבירה באמצעות ‏אתר אינטרנט ומערכת טלפונית ממוחשבת לנפגעי עבירות פליליות – ב"כ) לא קיבלתי. כל הלחץ התקשורתי שהפעלתי, ‏כל הרעש שעשיתי, ועדיין לא זכיתי להתייחסות הכי בסיסית שאמורה להינתן לאדם שמותקף ‏באלימות קשה, לאור יום, מול עשרות בני אדם. לאחר אותו שבוע הבנתי את מה שכבר היה מובן מאליו ‏למספר אנשים שהתייעצתי איתם בעניין וייעצו לי פה אחד:‏ ‏אל תלך למשטרה, לא ייצא מזה כלום. ואללה, חשבתי שאם אכנס בעניין הזה בכל הכוח, אז אולי דברים ישתנו. רבאכּ, איזה מטומטם הייתי…‏".

עוד כתב לבקוביץ: "התקיפה שלי אירעה בתוך מרחב שאיפשר את התקיפה הזאת: מרחב של חברה חולה, שהאלימות ‏בה היא כלי לגיטימי לפתרון קונפליקטים; מרחב של סוחרים ועוברי אורח שלא מתערבים ולא ניגשים ‏לתת עדות בתחנת המשטרה; מרחב של פוליטיקאים חיפאים ציניים שכועסים על הפרסום השלילי ‏שזוכה לו העיר ופחות כועסים על תקיפה אלימה לאור יום; מרחב שבו אין אכיפה, אין משילות, אין ‏הרתעה, והכי גרוע – מרחב שאין בו צדק. ‏

"זה יקרה בעוד שנה, שנתיים, אולי שלוש; מתישהו התוקפים שלי יתקפו מישהו אחר, אולי יהרגו אותו, ‏אם יספיקו. הם יעשו את זה בידיעה שכנראה לא יקרה להם כלום, כמו שלא קרה להם בכל המקרים ‏האחרים, בהם החליטו להרביץ לאיזה יהודי מסריח ברחוב. אין לי ספקף שהם כבר עשו את זה לפני ‏שעשו את זה לי, ואין לי ספק שיעשו את זה גם בעתיד. מאחל לעצמי, ולכם, שבתקיפה הבאה לפחות ‏נהיה מספיק מוכנים כדי להגן על עצמנו, כי אין מישהו אחר שיעשה את זה". ‏

לבקוביץ' אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": כן היה טיפול של המשטרה, רק שהם לא עידכנו אותי בשום נקודה איפה הטיפול הזה נמצא. אני כן יודע שהיו שני תוקפים, ורק חשוד אחד, וזה מגורמים חיצוניים שהצליחו לדלות פרטים בשבילי, נעצר ושוחרר למעצר בית, וזה כל מה שאני יודע. המשטרה כן טיפלה בזה אבל בתור נפגע עבירה אני אמור לדעת מה עלה בגורלם של שני האנשים שתקפו אותך. זה חלק מהזכות שלך כנפגע עבירה".

 

 

מדוע ביטלת את התלונה?

"כי אני מפחד. לא יכולתי לישון במשך שבוע. יש משטרה שלא מעדכנת אותי, אני לא יודע מה קורה ואיפה הדבר הזה עומד, אני אפילו לא יודע איך קוראים להם, אז אני לא יכול לדעת מהי רמת המסוכנות שלהם… לא".

אתה מתאר תמונה מזעזעת. שאנשים מפחדים ללכת בדרכים רשמיות על פי החוק.

"למה אתה מופתע? אתה יודע שאנחנו כבר במצב הזה".

אתה יודע שבעצם עכשיו כשמשכת את התלונה לא יעשו להם כלום.

"ברור. אם משכתי את התלונה, לא יעשו להם כלום. אבל העניין הוא שגם לא היו עושים להם כלום אם לא הייתי מושך את התלונה. נגיד והיו עושים, מה הם היו מקבלים? עבודות שירות או חודשיים בכלא ואז חוזרים?".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "מיד עם היוודע דבר התקיפה של הקורבן, שוטרי תחנת חיפה יצרו קשר עם הקורבן, שסירב תחילה להגיש תלונה. למחרת האירוע, בתום ביצוע פעולות חקירה ראשוניות, עצרו שוטרי תחנת חיפה חשוד בביצוע המעשה. לאור חוסר שיתוף הפעולה של הקורבן בנושא החקירה ובשל בקשתו לבטל את תלונתו, לא ניתן לקדם את החקירה בתיק. ביכולתו של הקורבן להתעדכן כל העת באמצעות קוד אישי שקיבל לאתר האינטרנט של משטרת ישראל כקורבן עבירה. משטרת ישראל תמשיך לפעול כל העת במטרה לשמור על ביטחונו של הציבור ולהביא עבריינים לדין".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר