קארטניק על הבמה על רקע החוגגים במצעד הגאווה
קארטניק על הבמה על רקע החוגגים במצעד הגאווה

מדוע הורד חבר המועצה קארטניק מבמת אירוע הגאווה?

קארטניק עלה לבמה לצלם סרטון כשברקע הקהל הרב שהגיע לחגוג. לטענתו, כשעמד בצד הבמה, הוא נדרש לרדת בהתערבות שוטרים. חברי מועצה אחרים הצטלמו גם הם על הבמה

פורסם בתאריך: 24.6.22 17:35

תקרית באירוע המרכזי של מצעד הגאווה. חבר מועצת העיר קיריל קארטניק עלה לבמה כדי לצלם סרטון עם הקהל ברקע. למקום הוזמנו שוטרים כדי להוריד אותו מהבמה.

אמש (חמישי) הוציאה קליש רותם הנחיה לפיה אסורה תעמולה פוליטית במצעד על ידי פוליטיקאים ארציים ומקומיים: "אני מבקשת לדאוג שאף פוליטיקאי ארצי או מקומי לא יעלה על הבמה. אם לא מצליחים למנוע את עליית חברי הכנסת לבמה, אני מבקשת לוודא שמערכות ההגברה לא יופעלו. יש לדווח לי בזמן אמיתי על כל ניסיון הפרה", כתבה קליש בהנחיה לגורמים הרלוונטיים.

אולם מעדויות במקום עולה כי היו עוד חברי מועצה שעלו לבמה והצטלמו על רקע הקהל.

קארטניק: "זה הזוי. שחבר מועצת עיר בא לצלם סרטון של שלוש שניות ומורידים אותו בכוח מהבמה. מה זה? קליש הוציאה הנחיה שלא לעלות על הבמה אבל אני לא ידעתי מזה. אם היו מוציאים מייל לחברי המועצה ומעדכנים אותנו אז בסדר. אבל מאיפה אני אמור לדעת? אני מייצג ציבור מסוים, הציבור שלי משלם מיסים על ההופעות האלה אז גם הציבור שלי צריך לראות את נבחר הציבור שלו בעדו הוא מצביע. ככה נראה לי, על פי הדמוקרטיה. כנראה אני מאיים על מישהו. עצוב שראש העיר וחבורתה נלחצים מהתחזקותי בציבור".

 

 

מעיריית חיפה הפנו את "כלבו – חיפה והקריות" לאתו"ס, מפיקת האירוע, לקבלת תגובה.

מנכ״ל אתו"ס יגאל זאבי מסר בתגובה: "בניגוד להנחיה מפורשת של ראש העיר, שנמסרה במייל לכל הגורמים הקשורים להפקת מצעד הגאווה, ובכלל זה לאלירן טל, דובר העירייה, אישר אלירן טל, ללא ידיעתי, לחברי מועצת העיר שרית גולן שטיינברג ויוסי שלום לעלות לבמה בגן האם לעיניי 5000 האנשים. בהמשך, ללא אישור, עלה גם חבר המועצה קיריל קארטניק. כאשר הבחנתי בכך, ביקשתי מקארטניק שיירד מהבמה, וכך היה. ההנחיה של ראש העיר לא לעלות פוליטיקאים לבמה מחייבת אותנו כמפיקי האירוע, ולכן חובת כולנו לפעול בהתאם להנחיות, וכך עשינו".

אלירן טל, דובר העירייה, בתגובה: "צר לי שמנכ"ל אתו"ס מתנער מאחריות. הצמידים שעמדו לרשותי בכלל לא אפשרו כניסה לבמה עצמה, אלא לרחבת העיתונאים בלבד".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר