זה לא נעים לראות מעבר סגור (צילום: יובל בוסין)
זה לא נעים לראות מעבר סגור (צילום: יובל בוסין)

המעבר התת קרקעי בין קרית אליעזר לבת גלים נסגר בסופי שבוע. התושבים זועמים

סגירת המעבר מונעת מתושבים לנוע ברגל בין השכונות, כשהאלטרנטיבה היא מעקף גדול מאוד כולל חצייה של כביש, שסואן גם בשבת. יו"ר ועד שכונת בת גלים, יובל בוסין: "אמרו לנו שהיה במקום ונדליזם. אנחנו כמובן נגד ונדליזם, אבל הרכבת מענישה כאן בעונש קולקטיבי הרבה מאוד אנשים"

פורסם בתאריך: 29.6.22 13:09

תושבים בקרית אליעזר ובבת גלים זועמים בשל החלטת הרכבת לסגור בסופי שבוע את המעבר התת קרקעי המוביל מקרית אליעזר לבת גלים ליד תחנת הרכבת בת גלים. מדובר במעבר שנכרה מתחת לכביש שדרות ההגנה (כביש חיפה-תל אביב), כדי להקל על נוסעי הרכבת והאוטובוסים להיכנס למתחמי התחנות (אגד בת גלים ורכבת בת גלים) ולעבור בין שתי השכונות. כעת, הסגירה מונעת מתושבי השכונות, שמבקשים לנוע ביניהן במיוחד בשבת, לעבור דרך הנתיב התת קרקעי לשכונתם.

יצוין, כי מ-1975, מועד פתיחת המעבר ועד לאחרונה, היה המעבר פתוח כל השבוע. כיום  כשתושבי קרית אליעזר מבקשים להגיע בשבת לחופי הרחצה בבת גלים ולחזור לשכונתם הם לא יכולים לעשות זאת עוד, ואילו תושבי בת גלים שמבקשים להגיע לטיילת בקרית אליעזר בשבת מנועים מלעשות זאת דרך המעבר המהווה קיצור דרך משמעותי מאוד. פניות ועד השכונה להנהלת תחנת הרכבת ולעיריית חיפה לא הועילו.

יו"ר ועד שכונת בת גלים, יובל בוסין: "למעבר הזה שני פתחים בקרית אליעזר ובבת גלים. מדי יום עם הפסקת פעילות הרכבת, המעבר נסגר, אך עם זה אין לנו כל בעיה, אולם הסגירה בסופי שבוע, ובמיוחד בשבת, יוצרת בעיה רצינית. אפשר לרדת למעבר הזה מתוך תחנת הרכבת, אולם יש גם ירידה נוספת בצידה של התחנה, שזה למעשה נתיב שעוקף אותה. הנתיב הזה מאפשר מעבר גם כשתחנת הרכבת סגורה, ואז אפשר להגיע לקרית אליעזר בקלות".

 

 

האם ביררתם למה המעבר התת קרקעי נסגר?

"כן בהחלט. אמרו לנו שהיה במקום ונדליזם. אנחנו כמובן נגד ונדליזם, אבל הרכבת מענישה כאן בעונש קולקטיבי הרבה מאוד אנשים. צריך להסתכל על האנשים החלשים באוכלוסייה שאין להם מכונית ורוצים להגיע לים. יש גם ציבור דתי שנע בשבת ברגל בין השכונות, אם זה בחום הלוהט של הקיץ או בחורף הגשום. האלטרנטיבה היא מעקף גדול מאוד כולל חצייה של כביש, שסואן גם בשבת. סגירת נתיב המעקף במעבר התת קרקעי היא באמת מכה קשה".

בעיה נוספת אותה מעלה הוועד היא הצטברות של מי הגשמים בחורף בכניסה למעבר בקרית אליעזר. בוסין: "יש שם שתי ירידות למעבר, שהן לא מקורות, וכשיורד גשם חזק נוצרת שלולית ענקית. זה לא רק לא נוח, זה גם מסוכן. אנשים יכולים להחליק שם ולהיפצע. פניתי גם לעיריית חיפה ולרכבת אבל זה לא עזר".

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "המעבר הוא בתחום אחריותה של עיריית חיפה, ובשל מקרי ונדליזם חוזרים ונשנים, המסכנים את בטיחות העוברים בו, החליטה העירייה, בתיאום ובשיתוף פעולה עם הרכבת, לסגור אותו בסופי שבוע – בשישי עם סיום תנועת הרכבות ולפתוח אותו מחדש במוצאי שבת עם חידוש התנועה. כך שהשירות לנוסעי הרכבת לא נפגע. המעוניינים לעבור בסופי שבוע יכולים להשתמש במעבר החצייה הסמוך לתחנה".

באשר לשלולית שנקוות בחורף נמסר מהרכבת: "המעבר הוא של העירייה. הרכבת מתחזקת רק חלק ממנו שמהווה את הכניסה לתחנה".

תגובת עיריית חיפה תפורסם כשתתקבל.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר