הכרמלית (צילום: מיכה בריקמן)
הכרמלית (צילום: מיכה בריקמן)

בגלל אי הנגשה: בקשה לתובענה ייצוגית נגד הכרמלית

אל בית המשפט המחוזי בחיפה הגיעה בקשה של תושבת העיר לאישור תובענה כתובענה ייצוגית נגד חברת הכרמלית. הסיבה: אי הנגשה של שירותי תחבורה ציבורית ואי פרסום סידורי הנגשה באתר האינטרנט של הכרמלית

פורסם בתאריך: 6.7.22 07:58

ציפורה ציטיאט, תושבת חיפה, הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה בקשה לאישור תובענה כתובענה ייצוגית נגד חברת הכרמלית שבבעלות עיריית חיפה. הסיבה: אי הנגשה של שירותי תחבורה ציבורית ואי פרסום סידורי הנגשה באתר האינטרנט של הכרמלית.

בפתח הגשת הבקשה טענה ציטיאט באמצעות עו"ד אליאור לב ארי פרץ נכתב: "בבסיס הבקשה מונחת הטענה שהמשיבה גורמת להפרה מתמשכת של הוראות החוק, אשר נועדו לאפשר לקבוצה המיוצגת להשתמש בתחבורה ציבורית עירונית באופן שוויוני כאחד האדם".

בחלקה הראשון של הבקשה נטען כי "המשיבה (חברת הכרמלית; ב"כ) אינה ממלאת אחר התקנות שהותקנו מכוח הוראות סעיף 19(ג) לחוק שוויון הזדמנויות לאנשים עם מוגבלויות ואינה מנגישה את שירותי התחבורה הציבורית שלה לאנשים עם מוגבלות בניידות כמתחייב בסעיף 26א לתקנון שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות".

בחלקה השני של הבקשה נטען: "המשיבה מפרה את הוראות תקנה 34(א)(4) לתקנון שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ואינה מפרסמת באתר האינטרנט שלה שנכים עם מוגבלות בניידות אינם יכולים או אינם רשאים לקבל את השירות שהמשיבה נותנת לציבור הרחב. פועל יוצא הוא שהחברים בקבוצה המיוצגת נפגעים פעמיים מהפרות הדין – פעם אחת הם נפגעים מעצם כך שהכרמלית לא מונגשת להם ופעם נוספת הם נפגעים מכך שהם צריכים לטרוח ולהגיע עד לתחנת הרכבת של המשיבה כדי לגלות שהשירות לא מונגש להם".

 

 

נושא הנגשת הכרמלית לבעלי מוגבלויות עולה מעת לעת. בדצמבר 2018 פנתה עו"ד רעות כהן מהקליניקה המשפטית של אוניברסיטת חיפה במכתב להנהלת חברת הכרמלית שבו ציינה כי היעדר כריזה בכרמלית מהווה אפליה חמורה נגד בעלי מוגבלויות. במאי אשתקד הגיש חבר מועצת העיר אביהו האן הצעה לסדר להפעלת הכרמלית גם בשבת, ובה כתב כי "יש לקבל מיידית החלטה להנגשת הכרמלית. לא מתקבל על הדעת ואי אפשר לעבור לסדר היום שכלי תחבורה חשוב זה אינו מונגש".

מחברת הכרמלית לא נמסרה תגובה עד לרגע זה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אריה

    טירוף ההנגשה- מליארדים שמשולמים על ידי המיסים של כל אחד מאיתנו על כלום!!! משנים של נסיעה באוטובוסים שהונגשו לא ראיתי יותר מנכה אחד שניים בשנה שנוסע עם כסא גלגלים באוטובוס.

  2. שמעון

    שיסגרו את " הכרמליט" לאלתר עד שתונגש לכלל ציבור הנכים ושהפיצוי יהיה נסיעה חינם לעשר שנים לדבריך צריך לבטל את התחבורה הציבורית ותתחיל להתנייד רגלית ……כי הנסיעה שלך מסובסדת ע"י ציבור בעלי צרכים מיוחדים .

  3. גקי

    לא ייתכן שמדרגות נעות קיימות רק בכיוון עלייה ולא בכיוון ירידה. אנשים עם בעיות ברכיים מנועים מלהשתמש בה. מפניות הציבור השיבו לי בעבר כי אני צודק אבל העירייה לא מתכוונת לעשות שינוי כלשהו. אותה תשובה קיבלתי גם בהקשר לבורות בכבישים הראשיים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר