סגור על סורג ובריח. מועדון הנוער בחליסה (צילום: מוסטפא אבו דאבוס)
סגור על סורג ובריח. מועדון הנוער בחליסה (צילום: מוסטפא אבו דאבוס)

מועדון הנוער בחליסה שנסגר בעיצומה של חופשת הקיץ יועלה לדיון במועצת העיר

"לא יעלה על הדעת שמבנה עירוני המצויד במתקנים הנחוצים להעסקת ולהפעלת בני נוער יעמוד סגור, רק מפני שזה שנים אין למקום מנהל, וחסרים מדריכים", כתבה קבוצת "חיפה לכולנו" לראש העירייה קליש-רותם. חבר המועצה תבור להט: "המצב במועדון ובשכונה מאוד מורכב ומחייב פתרון"

פורסם בתאריך: 7.7.22 13:34

סגירת מועדון הנוער הגיבורים בשכונת חליסה בשיא הקיץ תועלה לדיון במועצת העיר על ידי חבר המועצה תבור להט (מרצ). דבר סגירת המועדון נחשף השבוע ב"כלבו – חיפה ובקריות".

לדברי להט, הנושא יועלה בישיבת המועצה שלא מן המניין בסוף החודש. במקביל, בכוונתו להגיש שאילתה למועצת העיר בנושא.

ועד השכונה והפעילים נעלו ביום שני השבוע את שערי המועדון בהיעדר כוח אדם מקצועי שיפעיל את החניכים. המדריך היחיד שעבד במועדון יצא לפני כמה ימים לחופשה ארוכה.

להט: "המצב במועדון ובשכונה מאוד מורכב ומחייב פתרון. אעשה את כל מה שביכולתי כדי שעיריית חיפה תיתן פתרון לבעיה שנוצרה בדחיפות".

בעקבות הכתבה ב"כלבו – חיפה והקריות" פנה אתמול (רביעי) צוות הנהלת קבוצת "חיפה לכולנו" (קבוצת פעילים חברתיים חיפאים יהודים וערבים – ש"מ) במכתב לראש העירייה עינת קליש-רותם, בבקשה לתת מענה מיידי לבעיה שנוצרה. "נודע לנו שדווקא בימים בהם עשרות ומאות נערות ונערים משכונת חליסה יצאו לחופשת הקיץ שלהם, ננעלו שערי המועדון העירוני המקומי", כותבים חברי הצוות במכתבם ומוסיפים: "הסיבה: היעדר צוות של מנהל ומדריכים, שינהלו וישגיחו במקום. אנחנו, קבוצה של תושבי העיר, שבחודשים האחרונים התוודענו לחייה של השכונה ולמדנו להכיר ולהעריך את הפעילות והפעילים המקומיים ואת עבודת הקודש שלהם.

 

 

"מגוון של קבוצות אוכלוסייה פעל במקום. במועדון הייתה פינה חמה לקשישים, ובעקבות מאמצים גדולים של קבוצת פעילים מקומית, החל בחודשים האחרונים תהליך של הנגשת המקום, אלא שהוא נפסק, ולא הושלם. כך גם לגבי חוגים של אימהות ונערות, כולם סובלים מהיעדר גישה נוחה למועדון, ועכשיו גם מסגירתו", לשון המכתב, "יש לכולנו עניין להעצים ולחזק את תושביה של חליסה, ועל אחת כמה וכמה את בני הדור הצעיר שלה. מועדון סגור בחודשי חופשת הקיץ הוא מתכון לאסון. לא יעלה על הדעת שמבנה עירוני המצויד במתקנים הנחוצים להעסקת ולהפעלת בני נוער יעמוד סגור, רק מפני שזה שנים אין למקום מנהל, וחסרים מדריכים. אנו פונים אלייך ומבקשים ממך לפעול ולאייש את המשרות האלה מוקדם ככל האפשר".

בתגובה לפניית "כלבו – חיפה והקריות", נמסר מהעירייה, בין השאר, כי במקום מתבצעים שיפוצים, וכי רכז ספורט נוסף אשר מונה לאחרונה במועדון הגיבורים סיים את עבודתו ללא התראה מוקדמת, בד בבד עם יציאתו של רכז המועדון לחופש. "מחלקת הספורט עושה הכל על מנת למצוא בדחיפות רכז מחליף בימים הקרובים. מיד עם סיום עבודות השיפוץ, העירייה תפעל לפתוח את המקום, לרבות באמצעות תגבור בכוח אדם למועדון, כנדרש וכמתחייב", לשון תגובת העירייה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר