חניית "20 דקות זוז" (צילום: בועז כהן)
חניית "20 דקות זוז" (צילום: בועז כהן)

רווח נאה: העירייה חילקה 9,295 דוחות בחניות "20 דקות זוז"

כך עולה מתשובתה של המחלקה המשפטית לתושב העיר שהגיש לעיריית חיפה שאלות במסגרת בקשה על פי חוק חופש המידע. התושב: "שמים לך מצלמה שמודדת 20 דקות, המטרה שלהם היא שתיכשל ולא שתצליח". העירייה: "אי שמירה על הזמנים הקבועים במיזם תסכל הן את מהותו והן את מטרתו"

פורסם בתאריך: 20.7.22 09:36

עיריית חיפה חילקה 9,295 דוחות חנייה לנהגים שחנו את רכבם בחניות "20 דקות זוז" וחרגו ממכסת 20 הדקות מתחילת האכיפה בחניות אלה – כך עולה מתשובתה של המחלקה המשפטית לשאלות שהגיש תושב במסגרת בקשה על פי חוק חופש המידע.

בספטמבר 2019 פורסם לראשונה כי העירייה יצאה במיזם חדש בשם "20 דקות זוז", שבמסגרתו יוכלו נהגים להחנות את רכביהם בחינם למשך 20 דקות במקומות שיועדו לכך. המיזם יצא לדרך לאחר פיילוט שבוצע ברחוב ארלוזורוב פינת בלפור, ולצורך הפרויקט נבחרו מקומות חנייה באזורים מרכזיים במטרה ליצור תחלופה גבוהה בקרבת עסקים. לפי אתר העירייה, "הפיקוח על חניות '20 דקות זוז' מתבצע על ידי מצלמות קבועות. לצערנו, אם לא הזזתם את הרכב עד 20 דקות – תקבלו דוח חנייה".

בינואר 2020 פורסם על תחילתו של מיזם נוסף – "120 דקות זוז" – שנועד לאפשר שעתיים חנייה חינם לרוחצים בים ולבאי הטיילת והמסעדות בחופים. לטובת מיזם זה נגרעו עשרה אחוזים מהחניות בחופים.

שאלה נוספת שעליה ביקש התושב תשובה במסגרת הבקשה לחופש המידע היא מדוע החנייה ברחוב יפו אינה מופיעה ברשימת החניות של "20 דקות זוז" באתר העירייה. על כך השיבה העירייה: "לאחרונה הועלה האתר העירוני החדש, ויש תכנים שטרם הועלו. הנושא הועבר לטיפול אגף הדוברות להשלמת התוכן החסר".

 

 

לדבריו של אותו התושב, מתחילת האכיפה בחניות "20 דקות זוז" גרפה העירייה לקופתה כ-2.3 מיליון שקלים. ל"כלבו – חיפה והקריות", הוא אמר: "באמצע חודש מאי קיבלתי דוח בדואר, ולפיו בתחילת אפריל חניתי במקום אסור, והמצלמה צילמה אותי ארבע פעמים. פניתי לאגף החנייה בבקשה לביטול הדוח, ונעניתי תוך יום שאין עילה לבטל, בלי שהסבירו לי כמה ולמה. הגשתי בקשה לפי חוק חופש המידע, ומכיוון שהם לא ענו במשך 30 יום, פניתי לנציב תלונות הציבור, ואז פתאום הם ענו".

עוד הוא סיפר כי "שאלתי אותם כמה דוחות הם כבר חילקו בזכות המצלמה שעומדת עם סטופר ומצלמת בחלוף 20 דקות. אשמח שאנשים יראו איזו פרה חולבת זו. כל כך הרבה אנשים לא הצליחו לעמוד במכסת 20 הדקות. שמים לך מצלמה שמודדת 20 דקות, ואם הצלחת – הצלחת, ואם נכשלת – אז זה קנס של 250 שקל. המטרה שלהם היא שתיכשל ולא שתצליח".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "מיזם '20 דקות-זוז' זוכה מאז השקתו לתגובות חיוביות רבות הן מבעלי עסקים והן מתושבים בזכות האפשרות להחנות חינם לפרק זמן מוגבל לצורך ביצוע סידורים, קניות, איסוף פרטים שהוזמנו מראש וכדומה באזורים שבהם קיימים עסקים רבים ומיעוט מקומות חניה. אי שמירה על הזמנים הקבועים במיזם תסכל הן את מהותו והן את מטרתו, שהיא סיוע לבעלי עסקים באמצעות מקומות חנייה זמינים, הגם אם לזמן מוגבל, סמוך לעסקיהם".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. שולה

    תלונה לא מוצדקת בעליל. אם אתה יודע שלא תוכל לעמוד במיכסת 20 הדקות אל תחנה שם, חפש חניה אחרת. מטרת חניית 20 דקות היא לאפשר לאנשים הנזקקים לעצירה של מספר דקות אפשרות עצירה /חנייה.

  2. תפסיקו לפרסם קשקשנים

    תגידו כלבו, אתם הגיוניים? להביא תגובה של אזרח שאומר ש "המטרה שלהם היא שתיכשל ולא שתצליח".. על מה אתה מבסס את ההבל הזה שאתה מקשקש? … זה בדיחה…
    מי שחושב שלא יכול לעמוד ב-20 דקות שלא יחנה בחנייה הזאת.

  3. עליית דרגה בחוצפה

    מיזם מבורך צריך שאנשים יפסיקו לזרוק ז על הכללים וישימו לעצמם סטופר של 20 דקות,יש עוד אנשים שרוצים לחנות.גם חורגים מהתקנה וגם מתלוננים על דוח,הזייה.

  4. גלית, כרמל

    לא הבנתי מה הוא רוצה. זה מיזם יפה ל-20 דקות חינם, לטובת הלקוחות ובעלי העסקים. 20 דקות, זה מפורסם בכל מקום. מה הוא לא הבין?

  5. שפרה רוזנבוים

    שיטת מצליח הישראלית. נערער ומקסימום יגידו לי לא.
    אם אתה חושב שאולי לא תספיק אז מראש אל תחנה שם או תיקח מונית (למי שיש אוטו לקחת מונית זה כלום כסף) או אוטובוס.

  6. אדם אמיתי

    כל המגיבים נגד המתלונן ובעד העיריה הם כנראה מגיבים מטעם העריה. האדם שהתלונן צודק בהחלט. 20 דקות זה מעט ולא מספיק אפילו לחכות בתור בבית מרקחת או בחנות. שלא לדבר שמי שבא עם ילדים רק היציאה והכניסה לרכב זה כמה דקות, לא לדבר על שאר ההתנהלות עם הילדים וכל מי שיש לו ילדים יודע מה זה. זה צריך להיות מינימום חצי שעה 40 דקות, זה כבר יותר הגיוני, ואז לזוז.
    ואל תגידו שאם יודע שלא יחנה אם לא יספיק, כי עובדה שקרוב ל 10 אלף איש ניסו ולא הספיקו. ולא צריך להעניש אותם רק כי יש להם ילדים לשלוח אותם לחניה רחוקה עם הילדים.

  7. מיזם לא טוב

    מיזם מעולה שמאפשר לעשות סידורים או קניות מהירות בקיוסקים ובבנקים נכון??
    לא נכון.
    מיזם גרוע שמתעדף רכב פרטי על פני תחבורה ציבורית ומביא ליותר שימוש ברכב פרטי ופחות שימוש בתחבורה ציבורית דבר שפוגע בסוף בעסקים שפחות אנשים מגיעים אליהם בגלל שרק כמה מעטים יכולים להחנות. יש להפסיק את המיזם הזה שנועד רק לתת לפנסיונרים מליונרים מקום חינם להחנות את הג'יפ לבנק… שישלמו כרטיס חניה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר