פידאא כיוואן (שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
פידאא כיוואן (שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

משפחתה של פידאא כיוואן הכלואה בדובאי תפנה לגיוס מימון מההמונים

אחיה של כיוואן, ראלב: "המצב של פידאא מאוד קשה. היא שבורה נפשית ופיזית. היא חוששת שכל המצב הזה יוביל בסוף למשהו טראגי. כל העניין הזה עלה לנו עד עכשיו יותר מ-2 מיליון שקלים. אבל זהו. נגמר לנו הכסף"

פורסם בתאריך: 1.8.22 19:29

משפחתה של פידאא כיוואן החיפאית, שהואשמה בסחר בסמים ונשפטה למאסר עולם בדובאי, פנתה לראש הממשלה יאיר לפיד בבקשה שיתערב למען שחרורה עקב מצבה המתדרדר. הפנייה נעשתה באמצעות עו"ד תמי אולמן. במקביל, אימה ואחותה של כיוואן הגיעו לדובאי בשבוע שעבר, והן עומדות עימה בקשר טלפוני. בנוסף, הן מתכוונות לפנות גם לנשיא איחוד האמירויות השיח' מוחמד בן זאיד אלנהיאן, במטרה לשחרר את כיוואן שהועברה בינתיים מבית המעצר לכלא המרכזי בדובאי.

בתחילת החודש שעבר ביטל בית הדין לערעורים בדובאי את עונש המוות שנגזר על כיוואן בערכאה נמוכה יותר, והמיר אותו במאסר עולם. כיוואן נעצרה בדובאי ב-17 במארס, 16 יום לאחר הגעתה, באשמה של החזקת סמים. מאז היא נתונה במאסר.

אחיה של פידאא, ראלב כיוואן: "המצב של פידאא מאוד קשה. קודם היא הייתה במתח מורט עצבים בגלל החשש שיוציאו אותה להורג, ועכשיו, כשקיבלה מאסר עולם, היא שבורה מבחינה נפשית ופיזית. היא יודעת, וגם אנחנו יודעים, שהיא לא אשמה ושהיא נפלה לקנוניה שרקמו נגדה מספר אנשים. זה ממש מתסכל אותה שהיא מרצה עונש על משהו שהיא לא עשתה. היא חוששת שכל המצב הזה יוביל בסוף למשהו טראגי. המצב הנפשי והפיזי שלה כל כך קשה שהכל יכול לקרות. אנחנו מקווים שהמכתב של עו"ד אולמן יעזור ושתהיה פעולה כלשהי של ישראל במישור המדיני שתביא להחזרתה".

 

 

האם ביקרתם את פידאא מאז שנגזר עליה מאסר עולם?

"לא. הקשר הוא רק באמצעות הטלפון. כל העניין הזה עלה לנו עד עכשיו יותר מ-2 מיליון שקלים. אני מדבר על תשלום לעורכי דין, הטיסות לשם ובחזרה, השיחות שלה ועוד. זה לא שהיא קנתה חבילת שיחות, היא מתקשרת מטלפון ציבורי לארץ באמצעות כרטיסי חיוג, וזה עולה מאוד יקר". לדבריו, המשפחה תפנה בקרוב לגיוס מימון מההמונים לסייע לה להחזיר את כיוואן לארץ. "רצינו מזמן לפנות בבקשה למימון המונים, אבל עד עכשיו היינו עסוקים בביטול גזר דין המוות שהוטל על פידאא, ועכשיו אנחנו עסוקים בבריאותה ובמצבה שהולך ומתדרדר והפך להיות קשה. אני לא יודע מה נעשה, כי נגמר לנו הכסף".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר