חיפה (צילום: מיכה בריקמן)
חיפה (צילום: מיכה בריקמן)

עצוב ומדאיג: עיריית חיפה במקום האחרון במדרג העיריות

אתר מידרג פרסם את מדרג העיריות לשנת 2022 זו השנה החמישית ברציפות. חיפה נמצאת בתחתית הדירוג של 22 העיריות שמופיעות בו עם ציון נמוך מאוד של 2.23 מתוך 5. 57.59 אחוז מהמשתתפים סבורים שהם לא מקבלים תמורה לארנונה, וגם בנושאי ניקיון העיר, עידוד זוגות צעירים וקידום תמ"א מצבנו עגום

פורסם בתאריך: 5.9.22 17:44

עיריית חיפה מדורגת במקום החמישי והאחרון מבין העיריות של חמש הערים הגדולות בישראל – כך עולה ממדרג העיריות לשנת 2022 שפרסם אתר מידרג. הדירוג נקבע לפי תשובותיהם של כ-6,000 חברי האתר.

במדרג העיריות, שפורסם לראשונה באתר גלובס, נשאלו חברי אתר מידרג 17 שאלות על תפקודן של העיריות במקום מגוריהם. במקום הראשון מבין חמש הערים הגדולות מדורגת ראשון לציון עם הציון הגבוה ביותר – 3.75 מתוך 5. פתח תקוה תופסת את המקום השני עם הציון 3.73, וחיפה כאמור מדורגת אחרונה עם ציון 2.23. יצוין כי חיפה נמצאת בתחתית הדירוג גם ביחס ל-22 העיריות שמופיעות בו.

"חיפה ממשיכה להיות במקום האחרון עוד ממידרג 2020, ונראה שלמרות החלפתו של ראש העיר המיתולוגי, תושבי העיר אינם מרוצים", נכתב באתר מידרג, "גם בהשוואה לכל הערים שדורגו, 22 במספר, ציוניה של חיפה אינם טובים. בפרמטר הניקיון למשל, עיריית חיפה נמצאת במקום האחרון במדרג כולו".

 

מדרג העיריות (צילום מתוך אתר מידרג)

מדרג העיריות – דירוג כללי (צילום מתוך אתר מידרג)

 

בצמרת הרשימה נמצאת מודיעין עם ציון של 4.16 מתוך 5, אחריה העיריות של רעננה, ראשון לציון, פתח תקוה, גבעתיים, הרצליה, באר שבע, נס ציונה, כפר סבא, הוד השרון, תל אביב-יפו, קרית אונו, רמת גן, בת ים, חולון, ירושלים, נתניה, אשדוד, רמת השרון, רחובות, ראש העין, וחיפה במקום האחרון.

על השאלה אם מקבלים תמורה הוגנת לארנונה בחיפה ענו 57.59 מהמשתתפים שלא, 38.39 אחוז השיבו שהם מקבלים תמורה חלקית, ורק 4.02 אחוזים אמרו שכן. עוד נשאלו המדרגים מה הכי מתסכל את התושבים בתפקודה של עיריית חיפה, ו-23.35 אחוז מהם התלוננו על גובה הארנונה, בעוד ש-13.71 אחוז התלוננו על יחס העירייה לתושבים. וכמו שכתב אחד מהמדרגים: "אם הייתי ראש עיר הייתי מציב את התושב בראש סדר העדיפויות, ופועל משם. כרגע העירייה היא בראש, והתושבים אי שם רחוק למטה".

מהמדרג עולה עוד כי תושבי חיפה הכי מרוצים מהתחבורה הציבורית בעיר (14.29 אחוז) ומיחסה של העירייה לתושב (22.50 אחוז). המדרג בחן גם את דירוג התנהלות העירייה בזמן מגיפת הקורונה. בהתנהלות מערכת החינוך בעיר קיבלה העירייה את הציון 2.78 מתוך 5, בפריסת מתחמי בדיקות קורונה – 3.33, בהנגשת מידע חיוני לתושבים – 2.61, ובעזרה לתושבים חולים וקשישים – 2.62 בלבד.

 

 

באשר לניקיון העיר, בפרמטר ניקיון הרחובות ניצבת חיפה במקום ה-22 והאחרון עם ציון של 2.43 מתוך 5. בנושא פינוי הזבל קיבלה העירייה את הציון 3.13, בנושא המיחזור – 2.54, ובנושא טיפול בצואת כלבים – 1.99 בלבד.

גם בנושא עידוד זוגות צעירים לגור בעיר מדורגת חיפה בתחתית הטבלה עם הציון הנמוך ביותר – 1.60 מתוך 5. בנושא קידום התמ"א ניצבת חיפה במקום הלפני האחרון עם הציון 1.79 מתוך 5, ובנושא תכנון עירוני באופן כללי מדורגת חיפה שוב במקום האחרון עם הציון 1.82 מתוך 5, וזאת בפער מראש העין שניצבת מקום אחד לפניה עם 2.01.

 

מדרג העיריות - עידוד זוגות צעירים (צילום מתוך אתר מידרג)

מדרג העיריות – עידוד זוגות צעירים לגור בעיר (צילום מתוך אתר מידרג)

 

זו הפעם החמישית שאתר מידרג מפרסם את מדרג העיריות. בהשוואה לשנת 2018 מובילה חיפה בקטגוריה לא מחמיאה – מדד השינוי לרעה בהשוואה ל-2018 – עם צניחת ציון הדירוג הכללי שלה ב-0.53 נקודות. ב-2018 הציון הכללי של עיריית חיפה במדרג היה 2.76, והשנה כאמור הציון שלה הוא 2.23.

מהמדרג עולה בבירור שתושבי חיפה אינם מרוצים. מבין חמש הערים הגדולות היא נמצאת במקום האחרון בדירוג הכללי, ובפער גדול מהשאר (חיפה היא היחידה עם ציון נמוך מ-3). היא אחרונה בתחומי תרבות הפנאי, תכנון ובנייה ומצב הפארקים והספורט, ובנושא התחבורה הציבורית (כנראה בזכות העובדה שזו פועלת בשבת) היא עקפה את ירושלים ואת תל אביב והגיעה למקום השלישי בין חמש הערים הגדולות.

את כל הפרטים ניתן למצוא באתר מידרג https://www.midrag.co.il/content/Article/13152

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

17 תגובות
  1. יורם

    מה הפלא? עירייה שכל היום מתקוטטת ולא מצליחה לסדר לעצמה סדר יום מקומי ושלטונו.

  2. מענין איך זה קרה ?!? פעם הכל היה פה נעים ויפה

    פעם אנשים מהקריות היו מקנאים בחיפה.
    היום עקפו אותה בסיבוב. אויי לבושה.
    העיר הפכה לפח אשפה.

  3. שולה

    העיקר קליש פתחה את קמפיין הבחירות שלה. חבל על זמנה, היא עפה הביתה

  4. מתני

    הקמפיין. של הבחירות נפתח עם שתי משאיות זבל שומרות על כניסת העיריה. גברת דר' קליש לדעתי חבל על זמנך באשר לבחירות הבאות שבאות עלינו לברכה. הציבור החיפאי לא יבחר בך שנית. זו דעתי וגם אחרים שדיברתי אתם על כך

  5. חייבים ועדה קרואה העירייה הגיעה לתחתית של התחתית

    20 שנה של ניהול כושל וסדר עדיפויות עקום עשו את שלהם.
    העירייה לא יעילה, הגבייה לא יעילה, הארנונה גבוהה מדי והשירותים נמוכים. הכסף הולך ל400 אנשים שמקבלים שכר בכירים .
    אני קוראת לקליש וצוק להבין שאין להם כישורים לניהול עירייה. רצון טוב לא מספיק.
    שלושה מנכ"לי עירייה התפוטרו.
    20 מתוך 30 חברי מועצה ללא אמון בראש העיר.
    חייבים שינוי מיידי.
    חייבים ועדה קרואה של משרד הפנים

  6. טניה.י

    כניראה שעשיתי טעות שבחרתי באישה!!!
    העיר הפכה להיות מטונפת יותר חלשה יותר בלי פיתוח ובלי עתיד הדר מוזנחת שוק תלפיות נטוש
    ואדי סאליב ערירי עצוב!

  7. יסמין

    שלום.גדלתי בחיפה והיום אני חיה בחו"ל.הגעתי לביקור והאמת שהעיר ממש ממש מלוכלכת, מבולגנת ומוזנחת. הכבישים במצב ממש גרוע וזה ככה כבר שנים, יש כמויות זבל עצומות ברחובות, וכל האיזור מהכרמל ומטה במצב רעוע מאוד. חבל. זאץ עיר כל כך יפה ויש בא המון דברים חיוביים. עצוב לי.

  8. חיפאים דורשים ועדה קרואה מטעם משרד הפנים

    חשבנו שלא יכול להיות יותר גרוע מהעשור וחצי של יהב שחיפה נתקעה במרוץ עם ערי המרכז?? אז חשבנו הנה יש יותר.
    לא מזיז לראש העיר שאין מנכ"ל עירייה כבר 3 חודשים. שאין 5 ראשי אגפים אחרי שהתפטרו.
    אפילו לא מתייחסת לזה, כאילו זה לא קיים ולא בגללה.
    חייבים ועדה קרואה

  9. הבעיה הגדולה זו האדישות

    שימו לב כמה התושבים בחיפה אדישים
    אין אף הפגנה רצינית נגד מצב העיר וראש העיר!!!
    כולם שותקים

  10. משה

    המצב עגום ביותר.ערייה שהיא גו'נגל.
    ארנונה בשמיים למרות שגברת קליש הבטיחה לפני הבחירות להוריד אותה.
    אך דיבורים לחוד ומעשים לחוד.
    חלאס תתפטרי!או ש נצא לרחובות!

  11. ישן

    אין תמורה לארנונה הגבוהה אותה אנחנו משלמים , כבישים לא מתוחזקים , נקיון , גינון הכל מוזנח , פחים ברחובות , מזל שהחייפאיח רדומים ..

  12. בושהההההה

    כל עובדי העירייה שיש בתקופה הנוכחית צריך להחליף ולהביא חדשים ובעיקר את עובדי הקצה המושחטים ביותר כולל אגף פיקוח עיר מושחטת שמנוהלת על ידי משתפי פעולה מהשטחים רקובה מסמים ונרקומונים וטייקונים ובעלי מפעלים שמשחיטים את כל העיר משמרים מעמד פועלים נמוך ללא חיי נוחות ורווחה כל עובדי העירייה צריכים ללכת מבוישים שככה נראית העיר תחת תפקודם.

  13. ברור!!!

    מה הפלא? עירייה זהדבר האחרון שמעניין אותה זה התושבים ומצב העיר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר