ניידת משטרה ורכב של הפיקוח העירוני (צילום: דוברות עיריית חיפה)
ניידת משטרה ורכב של הפיקוח העירוני (צילום: דוברות עיריית חיפה)

סקר: רק 85.8 אחוז מהחיפאים חשים ביטחון אישי

מסקר ביטחון אישי לשנת 2021 שערכו הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה והמשרד לביטחון פנים עולה כי מבין 16 הערים הגדולות מדורגת חיפה במקום ה-13 בלבד בשיעור אנשים שחשו ביטחון אישי כללי באזור מגורים. 11.2 אחוז מהחיפאים סבורים כי חל שינוי לרעה בביטחונם האישי ביחס לשנה שקדמה לה

פורסם בתאריך: 6.9.22 08:31

85.8 אחוז מהחיפאים חשים ביטחון אישי באזורי מגורים – כך עולה מסקר ביטחון אישי לשנת 2021 שפרסמו הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) והמשרד לביטחון פנים. הסקר, שבוצע בהזמנת המשרד לביטחון פנים ובמימונו, מציג נתונים בנושאי ביטחון אישי ב-16 הערים הגדולות בארץ.

מבין הערים הגדולות, בבני ברק נמצא השיעור הגבוה ביותר של אנשים שחשו ביטחון אישי כללי באזור מגורים (95.3 אחוז), בעוד שבחיפה נתון זה עומד על 85.8 אחוז אשר מציב אותה במקום ה-13 מבין 16 הערים הגדולות. אחרי בני ברק מדורגות פתח תקוה ((92 אחוז), ראשון לציון (91.9 אחוז), רמת גן (91.5 אחוז), רחובות (91.2 אחוז), כפר סבא (91 אחוז), נתניה (89.8 אחוז), ירושלים (89.3 אחוז), תל אביב-יפו (88.4 אחוז), בת ים (88 אחוז), חולון (86.9 אחוז), בית שמש (86.2), חיפה, באר שבע (84.6 אחוז), אשקלון (84.4 אחוז) ואשדוד (84.1 אחוז).

 

ביטחון אישי כללי (צילום מתוך הפרסום של הלמ"ס והמשרד לביטחון פנים)

ביטחון אישי כללי (צילום מתוך הפרסום של הלמ"ס והמשרד לביטחון פנים)

 

מתשובותיהם של משתתפי הסקר על מידת הרגשת ביטחון ללכת לבד באזור המגורים בשעות החשיכה עולה כי 80.8 אחוז מהחיפאים מרגישים ביטחון במידה רבה מאוד או רבה – נתון שמציב את חיפה במקום ה-12 מבין 16 הערים הגדולות במדד זה. בראש ניצבת רמת גן עם 87.1 אחוז, ואחריה בני ברק, בית שמש, נתניה, ראשון לציון, פתח תקוה, רחובות, תל אביב-יפו, ירושלים, אשדוד, חיפה, חולון, כפר סבא, אשקלון בת ים ובאר שבע. 19.2 אחוז מהנשאלים החיפאים השיבו כי הם חשים ביטחון במידה מועטה או כלל לא מרגישים ביטחון.

 

ביטחון אישי בשעות החשיכה (צילום מתוך הפרסום של הלמ"ס והמשרד לביטחון פנים)

ביטחון אישי בשעות החשיכה (צילום מתוך הפרסום של הלמ"ס והמשרד לביטחון פנים)

 

 

מבין הערים הגדולות, בבאר שבע נמצא השיעור הגבוה ביותר של אנשים החוששים במידה רבה מאוד או במידה רבה להיפגע מאלימות באזור המגורים (16.3 אחוז), ואילו חיפה הציגה את השיעור הנמוך ביותר של הנשאלים החוששים מכך עם 7.6 אחוזים.

בבחינת החשש להיפגע מעבירה מקוונת כתוצאה משימוש באינטרנט, 67.1 אחוז מתושבי חיפה חוששים במידה מועטה או כלל לא, ואילו 32.9 חוששים במידה רבה מאוד או רבה. נתון זה מציב את חיפה במקום החמישי מבין 15 הערים הגדולות שבהן קיים בקרב התושבים חשש רב מאוד או רב מעבירה מקוונת אחרי רחובות (42.7 אחוז), ראשון לציון (37.8 אחוז),תל אביב-יפו (33.3 אחוז) ופתח תקוה (33.2).

הסקר בדק גם את השינוי בתחושת הביטחון האישי בתשע הערים שאוכלוסייתן מונה יותר מ-200,000 תושבים (ירושלים, תל אביב-פו, חיפה, ראשון לציון, אשדוד, פתח תקוה, נתניה, באר שבע ובני ברק) ביחס לשנת 2020. 83.2 אחוז מהנשאלים החיפאים השיבו כי לא חל כל שינוי, בעוד ש-11.2 אחוז השיבו כי חל שינוי לרעה.

עוד בדק הסקר את תדירות היפגעות מרעש באזור המגורים לאחר השעה 23:00 בלילה על בסיס יומיומי, ומהנתונים עולה כי בנתניה נמצא השיעור הגבוה ביותר של אנשים שנפגעו מרעש על בסיס יומיומי (13.9 אחוז), ואילו בחיפה נמצא השיעור הנמוך ביותר (8.9 אחוזים).

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ועדה קרואה,!!!

    הכשלון מורגש בכל תחום בעיר. ראש עיר חזק יודע ללחוץ על המשטרה לפעול. אצל קליש בוטלה הסיירת העירונית והחלה השתוללות בכבישים של נהגים מהצפון וואדי ערה שאף פעם לא הייתה בצורה כל כך בוטה וחצופה כל הלילה וגם באמצע היום בחופים וטיילות
    חייבים ראש עיר רציני עם יכולת להניע את המשטרה וגם להקשות על עבריינים מלהתנהל בעיר כרגע זה באין מפריע

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    85% חשים בטחון אישי?
    אולי תתנו את נתוני האמת ולא הבלוף הזה. אולי 30% מרגישים בטחון אישי מלא אם אני לארג'

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר