סניף בנק לאומי בכיכר מאירהוף בקרית אליעזר (צילום: בועז כהן)
סניף בנק לאומי בכיכר מאירהוף בקרית אליעזר (צילום: בועז כהן)

אחרי הפועלים: גם הסניף של לאומי בקרית אליעזר נסגר

סניף בנק לאומי בכיכר מאירהוף בקרית אליעזר יסגור את שעריו ב-2 באוקטובר ויעבור לרחוב פל-ים 7 בעיר התחתית. הלקוחות, שרובם קשישים ועולים חדשים, קיבלו את הבשורה בזעם: "קרית אליעזר זו שכונה גדולה שחייב להיות בה סניף. זו פגיעה בלקוחות, חד משמעית"

פורסם בתאריך: 11.9.22 08:41

לקוחות סניף בנק לאומי בקרית אליעזר הופתעו לקבל הודעה כי הסניף הוותיק, שבמשך עשורים היה חלק בלתי נפרד מהנוף של המרכז המסחרי בכיכר מאירהוף, ייסגר ויעבור לרחוב פל-ים 7 בעיר התחתית.

מנהל הסניף מג'יד בויראת כתב ללקוחות: "חשוב לי לעדכן כי ביום ראשון, 2 באוקטובר, יעבור סניף קרית אליעזר לכתובתו החדשה ברחוב פל-ים 7. מה זה אומר מבחינתכם? מספר החשבון ומספרי הטלפון של הסניף נשארים ללא שינוי. המהלך יתבצע ללא צורך בביצוע פעולות מצדכם וללא עלות".

עוד עדכן בויראת כי "בכתובת בכיכר מאירהוף 12 תעמוד לרשותכם מבואה דיגיטלית, שבה יתאפשר לבצע מגוון רחב של פעולות בנקאיות במכשירים לשירות עצמי. אם ברצונכם להעביר את חשבונכם לסניף אחר בלאומי, התואם את אופי פעילות חשבונכם, יש להודיע לנו עד ליום חמישי, 15 בספטמבר, באמצעות אחד הערוצים הבאים – שירות כתוב לבנקאי באתר ובאפליקציות לאומי, ב-5522*, או פנו לבנקאי המטפל בכם בסניף הנוכחי".

הלקוחות, כמו גם רבים מתושבי השכונה, לא קיבלו את ההודעה על סגירת הסניף בשוויון נפש. "הגעתי לסניף כמה פעמים עם סבתא שלי שמתניידת בכיסא גלגלים", מספר מיכאל, תושב השכונה, "יש לה תו נכה הפוטר מתור ועדיין המתנו בתור, למה? כי כולם שם היו פטורים מלעמוד בתור, כולם שם היו קשישים, והבנק היה מפוצץ באוכלוסייה מבוגרת. היה שם בחור צעיר שהיה צריך לעמוד שעה, ואפילו העיר שהוא צריך להמתין הרבה כי כולם פטורים מתור. בכל הפעמים שבהן הייתי איתה שם הבנק היה מפוצץ. גם אני לקוח של הסניף, וכשהודיעו לי שהוא נסגר כתבתי פוסט בקבוצה של השכונה פייסבוק, וזה ממש עורר סערה. אני ברוך השם בחור צעיר, אני יכול לרוץ לכל מקום, אבל אני שואל – מה יעשו קשישים שאין להם מושג בדיגיטל והם צריכים את הפקיד? מה הם יעשו איך הם ייסעו לפל-ים? רובם לא יכולים לנהוג, אז הם ייסעו במטרונית עם כל הדוחק? הסניף הזה משרת מבוגרים שקשה להם להתנייד, לרבים מהם אין יכולת להשתמש בשירותים דיגיטליים, וגם למען השקט הנפשי שלהם הם זקוקים לשירות פנים מול פנים. הסניף בפל-ים יהיה בלתי נגיש עבורם".

 

 

התופעה של מעבר לשירותים בנקאיים דיגיטליים וסגירת סניפי בנק הולכת ומתרחבת, ובקרית אליעזר המצב חמור הרבה יותר שכן גם הסניף בנק הפועלים שפעל בקרית אליעזר במשך עשרות שנים נסגר.

"זה מהלך גרוע", אומרת טל, תושבת ותיקה בשכונה, "האוכלוסייה המבוגרת כאן לא יודעת להשתמש בדיגיטל, וגם ככה קשה לקשישים להוציא כסף מהכספומט ואנחנו עוזרים להם. זה מהלך שגוי ולא שירותי. הבנקים מרוויחים הון תועפות רק על הריביות שהם לוקחים מהאנשים על המינוס שלהם. קרית אליעזר זו שכונה גדולה שחייב להיות בה סניף. זו פגיעה בלקוחות, חד משמעית".

מדוברות בנק לאומי נמסר: "במבנה שבו שוכן כיום סניף קרית אליעזר תמשיך לעמוד לרשות הלקוחות ותושבי האזור מבואה הפתוחה 24/7, ובה מכשירי כספומט ועמדות מידע, שבהם ניתן לבצע את מרבית הפעולות הבנקאיות השכיחות מסביב לשעון ובעלות מופחתת. בין השאר ניתן לבצע משיכת והפקדת מזומן, משיכת מט"ח, הפקדת שיקים, העברות כספים מחשבון לחשבון, תשלום שוברים, וקבלת תדפיסים ומידע מקיף על החשבון. מעבר לכך, ניתן לבצע מגוון רחב של פעולות בערוצים הישירים של הבנק ובאמצעות מרכז הבנקאות הטלפוני".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. יעקב

    הבנקים סוגרים את הסניפים, משאירים את הלקוחות ללא שירות, אבל, מהעמלות לא הורידו אפילו אגורה אחת.
    בינתיים, גם דואר ישראל עושה אותו הדבר.
    ומה שמדהים, שאף אחת מהמפלגות, לא מוחה על כך.
    אני, אישית, החלטתי לא לגשת להצביע, עקב התנהגות מחפירה של כל המפלגות.

  2. עופר

    אטימות לב וגרידיות. לא הכל זה כסף. קריית אליעזר זו שכונה עם המון קשישים. גם ככה הם צמצמו את הסניף הנוכחי למינימום לעומת הסניף הקודם של לאומי בכיכר מאירהוף. לדעתי בנק אחר יעשה מהלך חכם אם יפתח שם סניף.

  3. שש

    יעקב אתה יורה לעצמך ברגל. אל תצא להצביע אבל כשהמצב יחמיר תבוא רק אל עצמך בטענות

  4. הכל קרטלים וזו התוצאה

    אין לי להצביע. לאף אחד לא אכפת. ישראל מדינה על סף חיסול מבפנים מטעמי בצע שחיתות ופשע מאורגן מההסתדרות דרך כל הקרטלים. למי שלא בקרטל אין מה לחפש פה.

  5. אין כסף-אין סניף

    אל תשלחני לעת זיקנה כל עוד אני מרוויח! בברכה, בנק לאומי.

  6. עליזה

    בטח זשיסגר כי היחס בו ללקוחחת ממש דוחה ולא נעים. הלקוחות העדיפו לבנקים אחרים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר