המבנה ברחוב שומאכר שבו שוכנות עמותת מוסד הבית הנוצרי ועמותת נמו (צילום: בועז כהן)
המבנה ברחוב שומאכר שבו שוכנות עמותת מוסד הבית הנוצרי ועמותת נמו (צילום: בועז כהן)

הסאגה הסתיימה: הבית הנוצרי ונמו ימשיכו לפעול במושבה הגרמנית

עמותת מוסד הבית הנוצרי ועמותת נמו לקידום התפתחות הילד ימשיכו לפעול בנכס ברחוב גוטליב שומאכר בהתאם לחוזה שכירות - כך עולה מהסכם שעליו חתמו שתי העמותות ועיריית חיפה. לנוכח ההסכם פנו הצדדים לבית המשפט בבקשה למחוק את התביעה ולתת להסכם תוקף של פסק דין

פורסם בתאריך: 11.9.22 12:24

עיריית חיפה הגיע להסכם עם עמותת הבית הנוצרי ועם עמותת נמו, ולפיו ימשיכו שתי העמותות לפעול בנכס ברחוב גוטליב שומאכר במושבה הגרמנית בהתאם לחוזה שכירות.

לידי "כלבו – חיפה והקריות" הגיעו פרטי ההסכם שעליו חתמו העירייה כצד המשכיר ועמותת מוסד הבית הנוצרי ועמותת נמו לקידום התפתחות הילד בצד השוכרים, ועולה ממנו כי הוסכם ששתי העמותות ישכרו בנפרד את הנכס רטרואקטיבית מ-1 בינואר 2021 ועד 31 בדצמבר 2023 "ו/או עד למציאת פתרון ולהקמת מבנה, כולל טופס אכלוס בהתאם, ובלבד שתקופת ההתקשרות לא תקוצר בטרם יימצא פתרון של קבע ולא תעלה על חמש שנים בהיעדר אישור המועצה". עמותת הבית הנוצרי תשלם לעירייה דמי שכירות חודשיים בסך של 7,518 שקל, ועמותת נמו תשלם דמי שכירות בסך של 6,482 שקל.

נושא הקצאת המבנה לעמותת הבית הנוצרי נחשפה לראשונה בספטמבר 2020 ב"כלבו – חיפה והקריות" לאחר שוועדת ההקצאות העירונית החליטה לא להאריך את ההקצאה לעמותת הבית הנוצרי, שביקשה להאריך אותה בשלוש שנים נוספות. ההחלטה של הוועדה אושרה גם במועצת העיר.

 

 

ביולי השנה נדמה היה שהפרשה מגיעה לשיא חדש: העירייה הגישה לבית משפט השלום תביעה בדרישה לפנות את העמותות מהנכס, ובמקביל הגישה תביעה על סך של 1.48 מיליון שקל נגד שתי העמותות בגין הפרה חוזית. בתביעתה כתבה העירייה כי בינה לבין עמותת הבית הנוצרי נחתם הסכם פיתוח ושאילה לתקופה של חמש שנים עוד בשנת 2013, שבמסגרתו התחייבה העמותה כי לא תתקיים במבנה פעילות עסקית או מסחרית למטרות רווח, ולא להשכיר או למסור זכויות במבנה לצד אחר. העירייה טענה כי באגף הנכסים התקבלה תלונה שנשלחה לרשם העמותות על הפעלת גן ילדים למטרות רווח בנכס – מעון שמופעל על ידי עמותת נמו – וכי מנכ"ל עמותת הבית הנוצרי טען שלא מדובר בגן ילדים אלא בסדנאות בתחום התפתחות הילד, ולא אישר לנציג הפיקוח מטעם אגף הנכסים לבקר בנכס.

לנוכח ההסכם שנחתם פנו הצדדים לבית המשפט בבקשה למחוק את התביעה ללא צו הוצאות ולתת להסכם תוקף של פסק דין.

עו"ד ליאור דץ שייצג את עמותת נמו: "לראשונה בהיסטוריה של חיפה התחייבה העירייה, בהסכם חוזי שיקבל תוקף של בית משפט ולא רק בדיבורים ובהבטחות באוויר, להקצות קרקע לטובת הקמת מעונות יום שמותאמים לתינוקות הערבים אשר לא תהיה להם זיקה מפלגתית או דתית. העירייה גם התחייבה לכך שהתקציב הראשון שיתקבל מהמדינה בשנה הבאה יוקצה לטובת הקמת המעונות לחברה הערבית בעיר בעלות כוללת שיכולה להגיע לחמישה מיליון שקל, ללא עוד רשימות המתנה. כמו כן התחייבה העירייה לפעול לקבלת פטור מארנונה לעמותת נמו. עד להקמת מעונות היום תמשיך עמותת נמו לפעול למען הציבור הערבי במשכנה ברחוב גוטליב שומאכר. בכך למעשה קיבלה העירייה את כל דרישותיה של עמותת נמו והכירה לראשונה בפעילות המבורכת והחשובה שהעמותה עושה למען החברה בעיר. ההסכם הושג לאחר ההתערבות המבורכת של היועצת המשפטי של העירייה עו"ד ימית קליין, עו"ד תמי אלמוג ועו"ד פאחר ביאדסי. זהו הישג היסטורי".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר