חזיר בר (צילום: peterwey/depositphotos.com)
חזיר בר (צילום: peterwey/depositphotos.com)

מספר החזירים שהומתו באוגוסט כפול מאשר ביולי

מדוח הפרויקט המשותף של עיריית חיפה ורשות הטבע והגנים לצמצום הקונפליקט עם חזירי הבר בעיר עולה כי בחודש אוגוסט המיתה העירייה 14 חזירי בר לעומת שבעה בלבד בחודש יולי. כמו כן דווחו 269 מקרים של הפיכת פחים, ונרשמו 46 דוחות לתושבים על האכלה בלתי מבוקרת

פורסם בתאריך: 14.9.22 10:18

עיריית חיפה המיתה 14 חזירי בר במהלך חודש אוגוסט – כך עולה מדוח הפרויקט המשותף של עיריית חיפה ורשות הטבע והגנים (רט"ג) לצמצום הקונפליקט עם חזירי הבר בעיר.

לפי הדוח 14 החזירים שהומתו "הראו התנהגות אופיינית להאכלת יד והיעדר חשש מאדם". מטבלאות הנתונים עולה כי המתת החזירים התבצעה בשכונות קרית שפרינצק, נוה שאנן, אחוזה ורוממה. זוהי עלייה של 100 אחוז במספר החזירים שהורדמו בהשוואה לחודש שעבר, שבו הומתו שבעה חזירים בלבד.

הדוח מפרט גם מקרים של הפיכת פחים על ידי חזירי הבר שמסתנכרנים עם הפניות שמגיעות למוקד העירוני: "בחודש אוגוסט תועדו 269 מקרים של הפיכת פחים. 91 מהמקרים (כ-34 אחוז) אירעו בשכונות שבהן בוצעה חסימת נתיבי כניסה לחזירים בנובמבר-דצמבר 2021 (הוד הכרמל, רמת גולדה ורמת בגין), כאשר רבים מהאירועים התרחשו בשכונת הוד הכרמל (60 מקרים)".

בעירייה וברט"ג מודים כי "מידע זה מצביע על ירידה בתפקוד החסימה של צירי כניסת חזירים לעומת החודשים הקודמים, שבהם ניכר היה שיעילותם היתה גבוהה (מידע שהתקבל מחזירים שמושדרו עם GPS). לעומת זאת, נראה שבשכונות שבהן מבוצע בחודשים האחרונים ממשק מאומץ לטיפול בפרטים סוררים (נוה דוד וקרית שפרינצק) יש ירידה במספר אירועי הפיכת פחים". יצוין כי בחודש יולי דווחו 240 מקרים של הפיכת פחים.

עוד מפרט הדוח את מספר הדוחות שחולקו לתושבים בגין האכלה בלתי מבוקרת, כולל האכלת חתולים שאיננה לפי הנחיות להאכלה נכונה. באוגוסט נרשמו 46 דוחות לעומת 38 דוחות בחודש שקדם לו.

 

 

בסיכום הדברים נכתב כי "בבחינת המצב הכולל בעיר נראה שהיקף פעילות החזירים הוא עדיין משמעותי ביותר על אף הפעולות המבוצעות. לכאורה ניתן היה לשייך זאת לעונת הרבייה של החזירים, אך בחינה מפורטת של המצב במדגם מוגבל של שכונות בהתייחס לממשק שבוצע בהן מראה כי בדניה וברמת בגין בוצעה סניטציה בהיקף נרחב וחסימת צירי כניסה של חזירים. ההשפעה היתה משמעותית מאוד במשך מספר חודשים. עם זאת, ניכרת הידרדרות בחודשים האחרונים הכוללת הפיכת פחים בהיקף ניכר, הצטברות דוחות על האכלה ותיעוד נרחב של תצפיות בחזירים; בקרית שפרינצק ובנוה דוד היקף פעילות החזירים היה חריג ביותר כתוצאה מהיקפי האכלה נרחבים מאוד. בחודשים האחרונים בוצע מאמץ רב לשיפור הסניטציה בשכונות אלה, הרחבת ההסברה, אכיפה נרחבת והוצאה משמעותית של פרטים סוררים (המתה). נראה שהמאמץ המרוכז מצליח לשנות את המציאות בשכונות אלה בכל הפרמטרים (פחים הפוכים, דוחות ותצפיות בחזירים)".

בדוח גם נטען כי ניתן ללמוד שפעולות הממשק שכוללות סניטציה, חסימת צירים והרחקה או המתה של פרטים סוררים, מצליחות לשנות את המציאות של פעילות החזירים בשכונות. על השאלה מדוע למרות הצלחה לא מבוטלת זו רואים חזרה של פעילות נרחבת בשכונות שטופלו ניתנו שני הסברים: האחד – "לצורך שמירה על ההישגים נדרשת תחזוקה מתמשכת של הפעולות. ירידה בתדירות פינוי אשפה, אחזקה לא מספקת של גדר החוסמת נתיבי כניסה ואי שמירה על פתחים סגורים גורמים להפחתה ניכרת של יעילות הממשק. נדרש המשך מאמץ כדי לצמצם באופן דרסטי ומתמשך את הגישה של החזירים לשכונות, עד להפחתה משמעותית של אוכלוסייתם בעיר"; השני הוא התנהגות התושבים: "העובדה שלאחר הפחתה ניכרת של פעילות חזירים בחלק מהשכונות יש חזרה שלהם, קשורה מאוד לפעילות הציבור שתורמת למשיכתם. עדויות נרחבות להמשך האכלה מכוונת ולהשארת שערים פתוחים בגדר המיועדת לחסימת כניסת חזירים מצביעות על כך שהציבור לא נרתם למאמץ לצמצם פעילות החזירים בשכונות, ואולי אף להיפך. נראה שחסרה ההבנה של רבים מאנשי העיר על הקשר בין האכלה מכוונת לפעילות החזירים בשכונות. יתרה מכך – חסרה ההפנמה שהאכלה זו פוגעת בציבור התושבים (פיזית וגרימת חשש מהם) ובחזירים עצמם. היא פוגעת בחזירים מכיוון שהיא מרגילה אותם למזון, ואז הם מאבדים החשש מאדם והופכים מסוכנים לציבור בדרישתם למזון – דבר שמאלץ לנקוט פעילות של המתה כדי לצמצם הסיכון לציבור".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בדיחה עצובה.
    בתקופתו של יהב המיתו בין 400 ל-500 חזירי בר בשנה. אחרי ההפקרות של השנים האחרונות וקצב ההתרבות המואץ שלהם זו אפילו לא טיפה בים. החזירים הפכו למטרד של ממש ופתרון אמיתי לא נראה באופק.

  2. נמאסת!

    אז למה עשית את כל הטארראם הזה הענקת דוחות לאנשים מסכנים שמאכילים חתולים וזה לא בגלל שאסור כי החלטת דרכם לנפח את הקופה על ידם ולאחר מכן עשית תווח בחזירים יש קטרמה בעולם והכל יחזור אלייך יא עלובה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר