חזיר בר (צילום: Xalanx/depositphotos.com)
חזיר בר (צילום: Xalanx/depositphotos.com)

העירייה תפצה ב-15,500 שקל נהג שחזיר פגע במכוניתו

עיריית חיפה ונהג שחזיר בר פגע במכוניתו הגיעו לפשרה שקיבלה תוקף של פסק דין, ובמסגרתה תשלם העירייה לנהג פיצוי בסך של 15,500 שקל בשל הנזקים שגרם החזיר לרכב. פרסום הפשרה עשוי לשמש תמריץ לנהגים נוספים שנפגעו לתבוע את העירייה

פורסם בתאריך: 18.9.22 10:22

עיריית חיפה תשלם פיצוי בסך של 15,500 שקל לתושב העיר שחזיר בר פגע במכוניתו וגרם לה נזקים. העירייה תשלם את הפיצוי לנהג לאחר שהצדדים הגיעו לפשרה שקיבלה תוקף של פסק דין מסגן נשיא בית המשפט השלום בחיפה השופט אבישי רובס.

ביולי אשתקד, כפי שפורסם לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות", הגיש תושב העיר תביעה נגד העירייה ורשות הטבע והגנים (רט"ג), שבה הוא דרש פיצוי של יותר מ-19,000 שקל בגין תאונה עם חזיר בר שהתרחשה בדרך צרפת. זו היתה למעשה תביעה שכנגד, וזאת במסגרת תביעה שאותה הגישה חברת ביטוח לבית משפט השלום בעיר בעקבות תאונה שהתרחשה באוגוסט 2020. חברת הביטוח טענה כי תושב העיר פגע ברכבו ברכב שמבוטח אצלה ואשר חנה כחוק, ובעקבות התאונה נדרשה חברת הביטוח לשלם למבוטח שלה יותר מ-14,000 שקל. את הסכום תבעה חברת הביטוח מהנהג הפוגע לכאורה.

בכתב ההגנה שהגיש הנהג נטען כי התאונה אירעה בשל התפרצות של חזיר בר לנתיב נסיעתו. עוד טען הנהג כי כלל לא היה מגע בין רכבו לרכב הנפגע והוסיף: "לפתע הגיח חזיר בר מחורשה סמוכה לכביש והופיע באופן פתאומי בנתיב נסיעתו של הרכב". כמו כן נטען כי הוא ניסה לבלום במהירות האפשרית "אך חזיר הבר פגע ברכב הנתבע (הנהג; ב"כ) ומשם נהדף לכיוון רכב התובע (המבוטח; ב"כ). לאחר התאונה המשיך חזיר הבר מההדיפה לרוץ מספר מטרים קדימה והתנגש ברכב של התובע. בעקבות התאונה נגרמו לרכבו של הנתבע נזקים קשים".

 

 

כאמור, במסגרת ההליך המשפטי הגיש הנהג תביעה שכנגד נגד העירייה ורט"ג בסכום של יותר מ-19,000 שקל בטענה כי "העירייה היא רשות עירונית אשר אחראית על מעבר של בעלי חיים בתחומי העיר בהתאם לפקודת העיריות. רט"ג היא הרשות הממשלתית האמונה מטעם החוק הישראלי על שמירת ערכי הטבע והמורשת במדינת ישראל, ואשר אחראית בין היתר על חיות הבר בתחומי מדינת ישראל. אירוע התאונה מתיישב יותר עם המסקנה כי הנתבעות שכנגד לא נקטו זהירות סבירה מאשר עם המסקנה שנקטו זהירות סבירה. התובע שכנגד יטען כי על הנתבעות שכנגד חלה האחריות לפצותו ו/או לשפותו, הואיל והנזק נגרם עקב מעשיהן ו/או רשלנותן ו/או פזיזותן ו/או מחדליהן".

בהסכם הפשרה שעליו חתומות העירייה ובא כוחו של הנהג – אך לא רט"ג – עולה כי העירייה הסכימה לשלם לתובע שכנגד פיצוי בסך של 15,500 שקל על הנזקים.

יצוין כי נגד העירייה עומדות ותלויות תביעות נוספות שמתנהלות בבתי משפט בעקבות תאונות דרכים בין רכב לחזיר בר. פרסום הפשרה בהליך זה עשוי לשמש תמריץ לנהגים נוספים שנפגעו לתבוע את העירייה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר