שדה התעופה בחיפה (צילום: אביב מלכי)
שדה התעופה בחיפה (צילום: אביב מלכי)

העירייה דרשה היטל בסך של 9.4 מיליון שקל אך תסתפק ב-2.9 מיליון

רשות שדות התעופה תשלם לעיריית חיפה היטל שטחים ציבוריים פתוחים בשיעור של פחות משליש מאשר דרישתה המקורית של העירייה, וזאת לאחר שבעתירתה טענה רש"ת כי השטחים המצוינים בדרישת התשלום אינם בבעלותה. הסכם הפשרה קיבל תוקף של פסק דין

פורסם בתאריך: 18.9.22 12:52

עיריית חיפה ורשות שדות התעופה (רש"ת) הגיעו לפשרה בעתירה שהגישה הרשות נגד העירייה לאחר שזו הגישה לה דרישת תשלום בסך של כ-9.4 מיליון שקל בגין היטל שטחים ציבוריים פתוחים (שצ"פ). לפי הסכם הפשרה שהגיע לידי "כלבו – חיפה והקריות", התפשרה העירייה על סכום נמוך בהרבה מדרישתה המקורית ותסתפק ב-2.89 מיליון שקל בלבד.

כפי שפורסם לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות" בחודש ינואר, רש"ת עתרה לבית המשפט המחוזי בעיר בעקבות דרישת התשלום של העירייה וטענה כי הדרישה שנשלחה אליה בגין היטל שטחים ציבוריים מתייחסת לעבודת הסלילה של מגרש חנייה למשאיות שאין לו כל קשר לשדה התעופה, כי הסלילה נעשתה לטובת המפעלים ובתי העסק שבקרבתו וכי הדרישה אינה חוקית. כמו כן טענה רש"ת כי השטחים המצוינים בדרישת התשלום אינם בבעלותה, ויתרה מכך – העירייה משיתה חיוב בגין שטח מסלול ההמראה והנחיתה של שדה התעופה שמסווג כרחוב, ולכן לא אמור להיות בר חיוב בהיטל שצ"פ.

"ב-6 במאי 2021 התקבלה בידי העותרת דרישת תשלום בסך של 9,485,644 שקל, כביכול בגין עבודות לפיתוח שטחים ציבוריים פתוחים שכביכול בוצעו בזיקה לשדה התעופה חיפה (כך לפי הנטען בדרישת התשלום)", נכתב בעתירה, "העותרת הופתעה מאוד מעצם קבלת הדרישה, שכן למיטב ידיעתה לא בוצעו עבודות שצ"פ בסביבת שדה התעופה. זאת ועוד, לאחר שבדקה את דרישת התשלום הבינה העותרת כי פרטי זיהוי הקרקע הנקובים בדרישת התשלום (הידוע כנמל התעופה חיפה, בשטח קרקע נטען של 458,758 מ"ר) אינם תואמים את מקרקעי שדה התעופה השייכים לרש"ת".

 

 

מהסכם הפשרה עולה כי העירייה הסכימה לכך בניגוד לטענה הראשונית, השטח הבנוי הוא 3,510 מ"ר ושטח הקרקע הוא 397,430 מ"ר. "לאור הצהרת רש"ת כי היא אינה בעלת זכויות (להוציא הרשאה זמנית מכוח חוזה הרשאה מ-10 במרץ 2021) בשטח של 27,400 מ"ר (שמכונה "רחבת זולו"; ב"כ), מוסכם כי העירייה מבטלת את דרישת התשלום ביחס לרחבת זולו".

לפי ההסכם, שעליו חתומים היועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין והגזבר שמוליק מרמלשטיין, באי הכוח של רש"ת עוה"ד זוהר אגמון ורון חלפון והמגשר עו"ד אופיר ארגמן, הוחלט כי רש"ת תשלם לעירייה 2.89 מיליון שקל לסילוק הדדי ומוחלט של כל הטענות, הדרישות והתביעות של הצדדים זה מזה בנושא היטל השצ"פ הקשורים למתחם. השופט אברהים בולוס נתן תוקף של פסק דין להסכם.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר