קו 5 החדש של המטרונית יוצא לדרך (צילום: דוברות משרד התחבורה)
קו 5 החדש של המטרונית יוצא לדרך (צילום: דוברות משרד התחבורה)

קו 5 החדש של המטרונית יתחיל לפעול ב-7 באוקטובר

קו 5 החדש של המטרונית יופעל על ידי סופרבוס ויקשר במסלול מעגלי בין מסוף יגור, נשר, גשר פז והדר. מכניסת השבת ועד צאתה יפעל קו 5א שיחבר את מסוף יגור אל הקריה הרפואית רמב"ם. הקו יפעל בכל ימות השבוע מהשעה 5:00 בבוקר ועד חצות בתדירות מוגברת של שבע-עשר דקות. משך הנסיעה: 25 דקות בממוצע לכיוון

פורסם בתאריך: 21.9.22 13:40

שדרוג לרשת התחבורה הציבורית במטרופולין חיפה. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מרב מיכאלי השתתפה היום (רביעי) בנסיעת מבחן של הקו החדש של המטרונית – קו 5 – לקראת הפעלתו מיום שישי, 7 באוקטובר.

קו 5 המופעל על ידי סופרבוס יקשר במסלול מעגלי בין מסוף יגור והתחנות קאנטרי קלאב נשר, איצטדיון נשר, נשר – מרכז העיר, עמק הכרמל, הספורטק, נשר – מרכז קניות, פור-טק, ביג שער העיר, גשר פז, רחוב הגיבורים, חליסה, בית התעשייה, שוק תלפיות, לב הדר, בית הקרנות, הנביאים ועיריית חיפה. הקו מקושר למערך התחבורה הציבורית בחיפה, לרבות לרשת המטרונית, לרכבת ישראל, לכרמלית ולאוטובוסים. מכניסת השבת ועד צאתה יפעל קו 5א שיחבר את מסוף יגור אל הקריה הרפואית רמב"ם. הקו יפעל בכל ימות השבוע מהשעה 5:00 בבוקר ועד חצות בתדירות מוגברת של שבע-עשר דקות. משך הנסיעה בקו יהיה 25 דקות בממוצע לכיוון.

 

 

רוב המטרוניות שיופעלו בקו 5 החדש יהיו חשמליות-מפרקיות, חדישות וידידותיות לסביבה, שאינן מייצרות זיהום אוויר. רכבים אלה מספקים חוויית נסיעה שקטה, מהירה ונוחה. שאר הצי מופעל באמצעות אוטובוסים מפרקיים בהנעה רגילה אשר עומדים בתקן המחמיר למניעת זיהום יורו 6. האוטובוסים החדשים בשימוש קווי המטרונית יכולים להסיע 137 נוסעים, 47 מהם בישיבה, כאשר ליד כל מקום ישיבה יש שקע USB לשימוש הנוסעים. האוטובוסים הם בעלי חמש דלתות, נמוכי רצפה ומונגשים.

השרה מיכאלי: "המצב בחיפה שבו תחבורה ציבורית עובדת בשבת צריך להיות בכל רחבי מדינת ישראל, כי תחבורה ציבורית בשבת תשרת את כולם. חיפה והיישובים באזור מוכיחים כבר הרבה שנים שתחבורה ציבורית יכולה לפעול בשבת".

כל המידע על הקו החדש מפורסם באתר חברת סופרבוס ובשירות הלקוחות בטלפון 1-700-700-181 או במוקד המידע של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית בטלפון 8787*.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יוכי פלג

    שמחה להיקרא את הביקורת המצוינת לביהח כרמל.אני רוצה לקוות שהבלגן ששרר שם במחלקת ניתוחי חזה נפסק.הדלת הפתוחה נכנסים ויוצאים מבקרים עם אוכל ורעש היה בלתי נסבל כשבעלי אושפז שם.לא היה רגע שקט.והרופא אמר.זאת התרבות של האנשים האלה.לא היתה השגחה.לא היה שקט סיוט.על זה מקבלים הצטינות????

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר