אריק ברנדר ופפסי
אריק ברנדר ופפסי

"גם על גופתי המתה לא אתן להם אותו. הוא כלב נשמה"

אריה ברנדר הוא עיוור שמסתייע זה שש וחצי שנים בכלב נחייה מסוג לברדור בשם פפסי. בעקבות תקרית שבה פפסי נבח על ילדה שנבהלה ונחבלה, הוגשה תלונה נגד הכלב, ובמרכז הישראלי לכלבי נחייה דורשים מברנדר להיפרד מפפסי, שיוחלף בכלב אחר. כעת ברנדר יוצא למאבק למען כלבו האהוב

פורסם בתאריך: 1.11.22 16:33

אריה ברנדר, עיוור תושב חיפה, מסתייע זה שש וחצי שנים בפפסי – כלב נחיה מסוג לברדור. בעקבות תקרית שבה פפסי נבח על ילדה שמהפחד נפלה ונחבלה, הוגשה תלונה נגד הכלב, ובמרכז הישראלי לכלבי נחיה ביקשו מברנדר להיפרד מפפסי, שיוחלף בכלב אחר. ברנדר עשה הכל כדי להשאיר את כלבו האהוב לצדו, אך לאחרונה הוא קיבל הודעה על כך שפפסי יוצא מהשירות ושעליו להיפרד ממנו. כעת ברנדר יוצא למאבק.

"אני עיוור משנת 1997, ופפסי שמלווה אותי כבר שש וחצי שנים הוא הכלב השלישי שלי", מספר ברנדר, "לפני עשרה חודשים עמדתי ליד תחנת אוטובוס ליד לביתי ודיברתי עם שני אנשים. לא בכוונה חסמתי את המדרכה, כאשר הכלב והכביש לשמאלי, התחנה מימיני, ולא ניתן היה לעבור שם. מבלי שידעתי הגיעו מולי שתי ילדות שחששו מהכלב. האנשים שדיברתי איתם לא אמרו לי שהילדות רוצות לעבור אבל עשו להן סימן לעבור. הן עברו ביני לבין תחנת האוטובוס ודרכו לי בטעות על הרגל. הכלב, שאמור להגן ולשמור עלי, נלחץ כנראה מהסיטואציה ונבח. אחת מהילדות נבהלה, נפלה ונחבלה בברך, אבל קמה בעצמה והמשיכה ללכת".

אחרי כמה דקות, מספר ברנדר, הגיע למקום אביה וטען שהכלב תקף את הילדה שלו: "אמרתי לו 'תקשיב, זו לא היתה תקיפה. הכלב נבהל מהסיטואציה, יש פה עוד שני אנשים שראו שלא היתה תקיפה. אני מאוד מצטער על המקרה אבל לא היתה תקיפה'. הוא לא היה מסופק והיה היסטרי מאוד. אני יכול להבין את זה. להבנתי, ההורים התקשרו למשרד הבריאות ולבית הספר לכלבי נחיה. נתתי להם את הפרטים שלי ושל פפסי, לא הסתרתי כלום".

ואז הסיפור קיבל תפנית. לדבריו של ברנדר, במשרד הבריאות הבינו מה אירע וסגרו את התלונה, "אך מי שלא סגר את הסיפור זה המרכז הישראלי לכלבי נחיה. אנשי המרכז הגיעו אלי הביתה ואמרו לי שהם רוצים לקחת את הכלב. אמרתי 'אני לא נותן את הכלב, הוא מתפקד היטב, וגם אם היה אירוע שלא היה 100 אחוז בסדר, אפשר לתקן את זה – יש הדרכה, יש אימון, על פעם אחת לא מחסלים סיפור". ותודה לאל, לא היה עוד אירוע לפני ואחרי. הם רצו להוציא אותו מהשירות, ואמרתי שבשום אופן זה לא יקרה, הוא פשוט נלחץ מהסיטואציה".

 

אריק ברנדר ופפסי

אריק ברנדר ופפסי

 

 

ברנדר ופפסי הוזמנו לבדיקה בוועדה מטעם משרד העבודה והרווחה, שבה הוחלט לתת לכלב הזדמנות להמשיך בשירות ולהעביר אותו אימון נוסף באמצעות מגדלור – שירותי הדרכה ולחייב אותו להסתובב עם מחסום לפה. "וזה מה שעשיתי", אומר ברנדר, "יש מורה שיקומית שמלווה אותי מאז באופן צמוד, ויש דוח שלה שהכלב מתפקד בצורה מצוינת. היא גם לקחה אותי למקומות רגישים כמו הרכבלית שיש שם הרבה אנשים כדי לנסות ולהגיע לאותה סיטואציה שהלחיצה את הכלב, ותודה לאל – לא קרה שום דבר. היא גם כתבה את זה בדוח מפורט. ואז, לפני כחודשיים, התקשרו אלי מהמרכז הישראלי לכלבי נחיה ואמרו שיש להם כלב חדש בשבילי. אמרתי להם שאני לא ביקשתי כלב חדש ושאני ממשיך לעבוד עם פפסי. מכיוון שלא הסכמתי, הם שלחו מכתב למשרד העבודה והרווחה על כך שהם מוציאים את הכלב משירות. צריך להבין – ברגע שבית הספר מודיע על כך, אני לא מקבל קצבה על הכלב, לא מקבל ליווי מבית הספר ואין ביטוח צד ג' לכלב, כך שאם חס וחלילה קורה ברחוב משהו לפפסי או לי, אין לנו כיסוי ביטוחי. ואני שואל – איפה משרד הרווחה? פניתי אליהם ושום דבר, הם לא עוזרים. אמרו לי שיבדקו ולא חזרו אלי. יש פתרון נוסף – להעביר את הכלב לבעלותי, ואני אקח אותו לבית ספר אחר, אבל גם את זה במרכז לא מאפשרים לי".

ההשלכות לצעד הזה הן קשות עבור ברנדר. "זה אומר שבסוף החודש הזה לכלב הנחיה שלי אין כיסוי ביטוחי, אבל לא אתן להם אותו, גם על גופתי המתה אני לא אתן להם אותו. הוא כלב נשמה".

נח בראון, מייסד ומנכ"ל המרכז הישראלי לכלבי נחיה, מסר בתגובה: "ברנדר נעזר במרכז הישראלי לכלבי נחיה במשך 25 שנה. החל משנת 1997 ועד היום הוא זכה להיעזר בשלושה כלבי נחיה. המרכז הישראלי לכלבי נחיה הוקם ב-1991 כעמותה ללא מטרת רווח ופועל תחת הסכם עם משרד הרווחה ועם משרד הביטחון. המרכז שייך לפדרציה הבינלאומית לכלבי נחיה ועובד על פי הסטנדרטים לגידול ולאימון כלבי נחיה האיכותיים ביותר בהתאמה. ב-1 ביוני התרחש אירוע מצער שבו ננשכה ילדה בת 9 הגרה בשכנות, על ידי פפסי. לאחר דיווח המקרה, התחלנו בתהליך של בדיקה מקצועית, שבמהלכה נפגשנו עם הורי הילדה הננשכת, קיבלנו דוח רפואי ותמונות שמעידות כי אכן היתה נשיכה, ונפגשנו עם הווטרינר העירוני. מכולם עולה שכלבו של ברנדר אכן נשך את הילדה. לפיכך הוחלט על הוצאת כלב הנחיה לגמלאות מוקדמות, ובמקומו הוצע למצוא כלב נחיה עבור ברנדר במהירות האפשרית. הילדה הננשכת
הגיבה קשה לתקרית הנשיכה, ובימים שלאחר מכן פחדה לצאת מהבית לבדה. הורי הילדה שיתפו איתנו פעולה לכל אורך תחקור המקרה והיו מאוד סבלניים ומכבדים".

עוד מסר בראון: "חשוב לציין כי לנשיכה של כלב נחיה עשויה להיות השלכות שליליות מעבר למקרה הספציפי המתואר, הן על ציבור הנעזרים בכלבי נחיה והן בנכונות הציבור להכיל כלבי שירות במרחב הציבורי. כלב נחיה שנושך, גם אם רק פעם אחת, מסיים את תפקידו ככלב נחיה עקב כך. זוהי אחריות מקצועית של בית הספר שמאמן ומכשיר את הכלב להחליט מתי כלב אינו כשיר לשמש יותר ככלב נחיה, בין אם בגין תוקפנות לציבור או מכל סיבה אחרת. לצערנו, החל מרגע הדיווח על האירוע ועד להווה מסרב ברנדר להכיר באירוע הנשיכה של כלבו וטוען שהדבר נטפל עליו והוצא לחלוטין מפרופורציות מסיבות כאלו ואחרות. בעקבות פנייתו של ברנדר לערער על ההחלטה בפני משרד הרווחה, התקיים דיון משותף ובסופו הוסכם על ידי המרכז לכלבי נחיה לאפשר לברנדר להמשיך ולהתנייד עם פפסי, וזאת בכפוף לשימוש במחסום פה ולפרק זמן מוגבל עד למציאת כלב נחיה נוסף. הדבר נעשה תוך דיאלוג עם הורי הילדה שננשכה. המרכז סיפק והדריך את ברנדר בשימוש במחסום הפה והחל לפעול לאיתור כלב נחיה נוסף".

בראון הוסיף: "בהגיע המועד המוסכם הוצע לברנדר כלב נחיה נוסף שיחליף את כלבו הנוכחי אך הוא סירב, למרות שזה מה שסוכם בוועדת הערר עם משרד הרווחה. לאור סירובו הוחלט על ידי העמותה בשיתוף עם משרד הרווחה להוציא את פפסי לגמלאות. למען הסר ספק, גם אנחנו מצרים מאוד על האירוע ועל הצורך להוציא את פפסי לגמלאות בשל הסיבות שתוארו לעיל, אבל ההחלטה היא מקצועית ובשום מקרה לא אישית או מתוך רצון להרע לברנדר, שנעזר זה שנים רבות בכלבי נחיה של העמותה ומעולם לא היה עמו שום אירוע או חיכוך. גם החלטה זו נתקלה בערעור של ברנדר, ונקבע דיון בוועדת ערר של משרד הרווחה. בסיכום הערר הוסכם לאפשר לברנדר זמן להיערך ולפנות לבית ספר אחר לצורך החלפת כלב הנחיה. עד למועד זה התבקש המרכז הישראלי לכלבי נחיה להעביר בעלות על הכלב למר אריה ברנדר".

לסיכום מסר בראון: "אנו מצרים וכואבים על עמדתו של ברנדר לכל אורך הטיפול במקרה זה. אנו מבינים היטב את הקשר העמוק בינו לכלבו אך אנו חייבים להישאר נאמנים לכלל ציבור הנעזרים בכלבי שירות ולציבור הרחב, ולפעול בצורה מקצועית ובהלימה לסטנדרטים המקובלים בפדרציה ובעולם כלבי הנחיה. בחירתו של ברנדר לסרב להאמין שהילדה אכן ננשכה ולהשלים עם תוצאות האירוע ועם פעולותינו המקצועיות אינה מובנת לנו כלל וכלל, וזאת למרות הרצון הרב שלנו למצוא פתרונות לסיום המקרה ומתן כלב נחיה חדש וללכת לקראתו היכן שניתן".

תגובתו של משרד הרווחה תפורסם לכשתתקבל.

 

אריק ברנדר ופפסי

אריק ברנדר ופפסי

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

20 תגובות
  1. קובי

    מה זאת אומרת לקחת את הכלב מזה חפץ ?
    אז נבח, זה כלב . נפלה מהפחד לא הזיק לה או נשך אותה חוצפה מאין כמוה לשלוט על אנשים ובכלל התלונה ההזויה חוצפנים רעים.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זזה ממש לא בסדר לוקחת את הכלב ממנו. לצערי חפצים אנשים יכולים להיות בלי לב. תלחם עד הסוף!!! על תתן את הכלב שלך.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא צריך מכל נמלה לעשות פיל,הכלב נבח הילדה נבהלה ונפלה, זו לא תקיפה ולא מפרידים כלב מבעליו האוהב בגלל שטות כזאת. תניחו להם לנפשם.

  4. חבר כלב

    לא להאמין…אתם נורמלים?!
    לקחת את הלב של הבן אדם בגלל מקרה שכזה?
    למען השם,זה עדיין כלב,לא מכונה.
    אני במקום הוריי הילדה הייתי דורש להשאיר לו את הכלב ועומד לצידו לכל אורך הדרך.
    כנראה מסוג האנשים שמחפשים לעשות רעש ולהוציא כסף בתביעה….הולך להקיא.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צריך לפחד מאנשים ולא מכלבים
    מסכן הכלב מי שישמע מה הוא עשה
    מה זה חפץ שאתם רוצים לקחת אותו ממנו הכלב נקשר לבעליו והבעלים נקשר אליו זה כמו ילדבושה וחרפה לא נסכים לזה איכס אנשים רעים ממורמרים

  6. יוסי

    הכלב לא עשה לה כלום.מחפשים סיבה למסיבה.לכו להתעסק בדברים אחרים.עזבו את הכלב ובעל הכלב בשקט.משועממים.

  7. רות

    הזוי❗️❗️❗️ממש כמו לקחת לו ילד❗️
    מה זומהאכזריות הזו❓️❓️
    החלטה פסולה מיסודה ושום שיקול לא מתקבל על הדעת… להחליף אותו?
    גם ילד שהיכה או נשך מחליפים?
    בושה וחרפה… מבינה ומגבה את בעל הכלב.. שעל גופתו תקחו לו את הכלב
    הייתי נוהגת בהתאם. שנו מיד את ההחלטה האיומה לבעל הכלב והכלב עצמו.

  8. אני

    אבא וילדה זבלים, הוא בסך הכל נבח אחרי שהילדה התנהגה כמו תינוקת, לבן אדם גם ככה קשה, כלב זה כמו ילד ולא מחליפים אותו, אנשים דוחים!

  9. לאה

    הכלב סך הכל עשה את התפקיד שלו בצורה נאמנה!!
    הייתה פה אי הבנה, האנשים שאיתם דיבר לא הזהירו אותו שהילדות עוברות, ולא נורא, קיבלה שפשוף בברך, לא מכירה מישהו שמת מזה, זה רק יכשל אותה.
    התנהגות מגעילה.
    יש לי חברה עיוורת, ואני גרה ליד מוסד של עיוורים, אני רואה כמה הם מחוברים לכלבים האלה, ובצדק!!
    פשוט מגעיל אותי לחשוב שהם רוצים להפסיק את השירות של הכלב בגלל שעשה את התפקיד שלו.
    מפגרים!!!!

  10. מור

    חארות. מעניין כמה כסף הם גוזרים על החלפת כלב נחייה.
    בושה וחרפה.
    צא למימון המונים, מבטיח לך שתקבל הרבה יותר כסף ממה שהעלות הביטוחית תהיה.

    וכנראה שבמרכז לגזל, רוע לב ונחיית כלבים יבינו את הפרסום הרע שזה עושה להם וירדו מהעץ מהר.

    עכשיו אני מבין את בעיית החזירים בחיפה…

  11. אחד חיפאי

    אדם רואה לא יכול לדמיין את עומק הקשר בין עיוור לכלבו, אשר משמש לו לא רק ידיד שאפשר לסמוך עליו, אלא גם עיניים הלכה למעשה.
    תעזבו את שניהם בשקט ותנו לילדה פלסטר.

  12. אבא חרא

    לקחת את האבא לא את הכלב, גועל נפש מה ההורים מלמדים את הילדים היום, הייתי קורא לא כלב אבל לא רוצה לקלל את הכלבים

  13. Soso

    אכזריות מופרזת והחלטה לא מוצדקת דברו וחקרו הכל חוץ ממצבו של האיש אב הילדה חסר לב וכל מי שקשור לפרשה .

  14. סיון

    לא הבנתי מאמנים את הכלב להגן על הבעלים ואז מחרימים אותו ממנו בגלל אותה הסיבה?
    כמה טיפשים אפשר להיות

  15. אנשים מגעילים.

    מה זה לקחת כלב בגלל תקרית בודדת …כמה רוע וטיפשות יש בעולם .

  16. א.ג

    שיתבע את המשפחה של הילדה שתקפה אותו על ידי דריכה על רגלו ושיזמין להם את הרווחה כדי שיטפלו בקטינה האגרסיבית ואז נראה מה האבא הדביל הזה יגיד הלאה..

  17. עד

    א.ב.צודק יש לתבוע את המשפחה אז עם אבא מכה בתו יזרקו אותו מהבית יחליפו באבא אחר זה מקרה גועלי מאד

  18. אורי דאובר

    אתם חסרי לב קרים כמו גוש קרח איפה החמלה תתבישו לו מספיק הוא סובל בחיים .נב גם אני נכה 100 אחוז גם ככה החיים קשיים אנשים מגזימים בתגובות שלהם כמו הילדות האלה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר