אוניית הקרוזים הגדולה ביותר הגיעה לנמל חיפה (צילום: גיאודרונס)
אוניית הקרוזים הגדולה ביותר הגיעה לנמל חיפה (צילום: גיאודרונס)

חתום בנשיקה: אוניית הקרוזים הגדולה ביותר שהגיעה לנמל חיפה

האונייה "AIDAcosma" היא אוניית הקרוזים הגדולה ביותר שהגיעה לישראל, יש בה 20 קומות, 17 מסעדות, 23 ברים וקיבולת של עד 6,654 נוסעים, וזו אחת מתוך תשע אוניות קרוז המונעות באמצעות גז טבעי. חברת הקרוזים AIDA, הידועה בשל ציור השפתיים בחרטום האוניות שלה, היא חלק מתאגיד CARNIVAL

פורסם בתאריך: 5.11.22 11:01

הבוקר (שבת) נקבע שיא בנמל חיפה: האונייה "AIDAcosma" עם ציור השפתיים על חרטומה, אשר נחשבת לאוניית הקרוזים הגדולה ביותר שהגיעה לישראל, שייטה לה אל תוך הנמל וגרמה להתרגשות רבה.

זו האונייה הראשונה המונעת בגז טבעי (LNG) שהגיעה ארצה. היא שוקלת 184,000 טון, אורכה הוא 337 מטר, יש בה 20 קומות, 17 מסעדות, 23 ברים וקיבולת של עד 6,654 נוסעים. האונייה הענקית הושקה בשנת 2021, לאחר שנבנתה במספנות בפאפנבורג, גרמניה, בעלות מוערכת של 950 מיליון דולר. חברת הקרוזים AIDA, הידועה בשל ציור השפתיים בחרטום האוניות שלה, היא חלק מתאגיד הקרוזים CARNIVAL ומהווה את דגם האוניות הגדול ביותר שמפעילה קרניבל ברחבי העולם.

"AIDAcosma" היא אחת מתוך תשע אוניות קרוז המונעות באמצעות גז טבעי. האונייה ועליה כ-4,500 תיירים ו-1,500 אנשי צוות הגיעה הבוקר לביקור בישראל כחלק ממסע שהתחיל לפני שבוע בברצלונה, עבר במלטה וביוון, ימשיך אחרי חיפה ישירות לתעלת סואץ, לים סוף ולמפרץ הפרסי, ויסתיים ב-20 בנובמבר באבו דאבי. במהלך חודש המונדיאל תפליג האונייה בין דובאי, אבו דאבי וקטאר.

הגעתה של "AIDAcosma" לנמל חיפה מתחילה חודש שבמהלכו תצטרף Norwegian Cruise Line לרשימה של תשע חברות שבחרו השנה בחיפה כנמל בית, והתחילו וסיימו את ההפלגות שלהן בעיר. Norwegian תביא לישראל את "Norwegian Epic" – אונייה גדולה של כ-4,000 נוסעים. בנמל מדווחים כי בחודש אוקטובר נקבע שיא חודשי של כל הזמנים עם 84,328 נוסעים שעברו בטרמינל. 59,475 מהם היו ישראלים ותיירים שהתחילו או סיימו את ההפלגות בנמל חיפה, ו-24,853 תיירים שהגיעו לסיורים בישראל על אוניות שעצרו בחיפה לתקופה של בין יום אחד לשלושה ימים.

 

אוניית הקרוזים הכי גדולה בנמל חיפה (צילום גיאודרנוס)

"AIDAcosma" – אוניית הקרוזים הגדולה שנכנסה אי פעם לנמל חיפה (צילום: גיאודרנוס)

 

 

מנכ"ל חברת נמל חיפה מנדי זלצמן: "הבטחנו בתחילת השנה, מיד עם הסימנים הראשונים להיחלשותה של הקורונה, להביא אוניות קרוז רבות עבור הישראלים, העיר חיפה ומדינת ישראל. אני שמח שעמדנו במשימה, ושנת 2022 תהיה השנה המוצלחת ביותר עבור נמל חיפה בתחום הנוסעים והתיירים, ובהפרש גדול. את התנופה הזו צריך להמשיך לקראת 2023. התיירים שמגיעים באוניות לחיפה או טסים לישראל כדי לעלות להפלגה משאירים המון כסף בישראל ונותנים תעסוקה לאלפי אנשים".

מנהל הקרוזים בנמל חיפה זוהר רום: "תמיד מרגש לראות שיא חדש נשבר, ובוודאי לראות אוניית ענק כזו מבקרת בחיפה ובישראל עם אלפי תיירים. יש לנו יכולת להמשיך ולגדול, ולהביא עוד אוניות ועוד תיירים לישראל. חברות הקרוזים העולמיות נותנות בנו אמון, ונמל חיפה נמצא חזק בתוכניות שלהן גם לעתיד. 400,000 נוסעים ותיירים יעברו השנה בנמל חיפה".

 

איידה קוסמה בנמל חיפה (צילום: גיאודרונס)

"AIDAcosma" בנמל חיפה (צילום: גיאודרונס)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אורחת

    בשעה טובה אוניה יפה אבל תביאו אוניה אם כשרות בדצ שגם דתים יוכלו לעלות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר