ח"כ אלמוג כהן באולם שבו נערך הפאנל (צילום: ארי רמז)
ח"כ אלמוג כהן באולם שבו נערך הפאנל (צילום: ארי רמז)

ח"כ כהן יגיש תלונה, זעאתרה: "אולי נגעתי בו"

לטענתו של ח"כ אלמוג כהן, הוא הותקף על ידי חבר מועצת העיר רג'א זעאתרה בעת שהגיע להפגין נגד קיום הפאנל "סימוני גבול - על גבולות התרבות הפלסטינית העכשווית בחיפה", ובכוונתו להגיש תלונה לקצין הכנסת ולמשטרה. זעאתרה: "הוא רגיל שהם אדוני הארץ ושהערבים צריכים לקבל מכות ולשתוק"

פורסם בתאריך: 21.11.22 07:45

ח"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית), שהשתתף אתמול (ראשון) בהפגנה נגד קיום הפאנל "סימוני גבול – על גבולות התרבות הפלסטינית העכשווית בחיפה" אשר נערך במוזיאון טיקוטין במסגרת פסטיבל "סיפור חיפאי" של בית הגפן, טוען כי יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר רג'א זעאתרה תקף אותו. לדבריו, הוא יגיש תלונה לקצין הכנסת ולמשטרה נגד זעאתרה בגין תקיפה.

זעאתרה: "הוא אמר לעוזר שלו שהוא רוצה להגיש תלונה נגדי כי הרמתי עליו ידיים, לטענתו. הוא נכנס, התחיל להידחף ולצעוק, אז ביקשתי מהמשטרה שיוציאו אותו. זהו".

ולא נגעת בו?

"מה זה נגעתי בו? אתה יודע, לא שנגעתי בו באופן אלים. אולי נגעתי בו. הוא רגיל כמו אלה מחברון שהם אדוני הארץ ושהערבים צריכים לקבל מכות ולשתוק. אז הוא בא עם המנטליות הזו, וזה לא מקובל בחיפה".

כהן: "מחר אגיש תלונה נגדו כי הוא דחף אותי ותקף אותי".

זעאתרה טוען שהוא אולי נגע בך.

"בסדר, זה בית המשפט יחליט. הכל מתועד. הוא ואני ניפגש בבית המשפט. אני מתכוון להגיש נגדו תלונה אזרחית וגם תלונה לקצין הכנסת על הפרת החסינות. אסור היה לו להרים עלי יד, הוא צריך לשאת בתוצאות".

כזכור, קיומו של הפאנל עורר תגובות זועמות וקריאות לביטולו מצד גורמי ימין בראשות ארגון בצלמו בטענה ששניים ממשתתפיו הם תומכי טרור – לובנא זועבי שעליה נטען כי תמכה בפיגוע בהר הבית שבו נרצחו שני שוטרים, ורמי יונס שעליו נטען כי הוא תומך BDS שכינה את חיילי צה"ל "נאצים". בסוף השבוע שלח ח"כ כהן מכתב לשר התרבות חיליק טרופר ולראש העיר עינת קליש רותם מכתב בדרישה לביטול הפאנל, ומנגד חתמה שורה של אנשי שמאל על עצומה הקוראת לא לבטל את האירוע.

 

 

מחוץ למוזיאון התאספו כ-50 מפגינים נושאי דגלי ישראל, ובהם חבר הכנסת לשעבר אריאל קלנר, חברי מועצת העיר יואב רמתי, אלי בן דיין, ד"ר אור ברק וקיריל קארטניק, ואיש הימין פז גליקמן. ח"כ כהן ופעילי ימין נוספים נכנסו לאולם שבו התקיים הפאנל ומחו נגד קיומו.

בעקבות ההתרחשות פרסם בית הגפן הודעה, ולפיה "במהלך השבוע נעשו ניסיונות רבים מצד גורמי ימין קיצוני לגרום לביטולו של האירוע בטענות שונות, תוך ניסיון לערער על הלגיטימיות של הדוברים. חלקם כללו איומים מפורשים כלפי הדוברים וכלפי בית הגפן. במהלך האירוע נרשמו כמה התפרצויות מצד פעילי ימין, שהבולטת שבהן היא כניסתו של ח"כ כהן תוך שימוש באלימות. בית הגפן הוא בית לכל הקהילות והתרבויות בעיר, ומעניק במה למכלול הדעות והסיפורים החיפאים. זוהי גם מהות הפסטיבל 'סיפור חיפאי'. אנו מכבדים כמובן גם דעות המבקרות את פעילותינו, אך דוחים בשעט נפש כל ניסיון להלך אימים, להשתיק או לגרום לביטולם של אירועי תרבות ושיח בעיר. בית הגפן ימשיך בעבודתו לשמירה על הנכסים התרבותיים והרוחניים של חיפה, אשר חשובים לשבירת המחיצות ולבניית אמון בין הקבוצות הלאומיות והדתיות השונות החיות בחיפה ובישראל".

ארי רמז, תושב העיר שהשתתף בכנס: "ח"כ כהן נכנס לאולם פעמיים בליווי קצין משטרה כדי לנצל את חסינותו ולצרוח לעבר הבמה. לאחר שזכה לתשומת הלב המצולמת שאותה ביקש, הוא הסב את פניו לאחר ויצא מהאולם בלי שהצלחתי לראות מה הביא אותו לכך. הדיון הער שהתקיים על במת המוזיאון המשיך מיד לאחר מכן".

כהן טוען כי הוא יצא מהאולם ביוזמתו לאחר שמטרתו למחות נגד הכנס הושגה: "יצאתי בהסכמה. לא רציתי להכניס את השוטרים לסיטואציה לא נעימה. רציתי להביע מחאה לגיטימית, וכשראיתי שמיציתי – יצאתי. על פי חוק הם לא היו יכולים להוציא אותי".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ביזיון, מתי היה שם פסטיבל יהודי? רק דברי שנאה ממקום שטוען שהוא מכיל את כולם ומכבד את כולם

  2. פיטר פן גוטמן

    רג'א הוא חמסניק בכיסוי וקליש תומכת בו ושכחתי את שהידה שלבי

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר