"קוסטה טוסקנה" (צילום: רחפן ווידאו גיאודרונס)
"קוסטה טוסקנה" (צילום: רחפן ווידאו גיאודרונס)

אוניית הקרוז הגדולה ביותר שהגיעה אי פעם לארץ עוגנת בנמל חיפה

אל נמל חיפה נכנסה אוניית הקרוזים "קוסטה טוסקנה", שהיא האונייה הגדולה ביותר שעגנה ברציף של טרמינל הנוסעים בנמל. דגם האונייה זהה לזה של האונייה "אאידה קוסמה" שהגיעה לראשונה לחיפה לפני חודש, ובכך אלו הן שתי האוניות הגדולות ביותר שהגיעו אי פעם לישראל

פורסם בתאריך: 4.12.22 16:10

אל נמל חיפה נכנסה היום (ראשון) לפנות בוקר אוניית הקרוזים "קוסטה טוסקנה", שהיא האונייה הגדולה ביותר שעגנה ברציף של טרמינל הנוסעים בנמל. מדובר בדגם האונייה הגדול ביותר שהגיעה אי פעם לישראל, זהה לזה של האונייה "אאידה קוסמה" שהגיעה לראשונה לחיפה לפני חודש, וכמוה גם ה"קוסטה טוסקנה" מונעת בגז טבעי (LNG). אחרי חיפה תמשיך האונייה לתעלת סואץ, ומשם לעונת החורף בדובאי.

נמל חיפה וחברת Carnival Maritime – החברה האם של קוסטה –  החליטו הפעם לקשור את אוניית הענק לרציף טרמינל הנוסעים הסמוך לעיר התחתית, ולא לרציף המכולות המזרחי, שם נקשרה ה"אאידה קוסמה".

 

 

האונייה, שערכה במרץ השנה את הפלגת הבכורה, שוקלת 185,000 טון, אורכה הוא 337 מטר, ויש בה 19 קומות. מספר הנוסעים המירבי באונייה הוא 6,391 ומספר אנשי הצוות עומד על 1,678.

בנובמבר נקבע שיא תיירים חודשי של כ-28,000 תיירים שהגיעו או עלו על אוניות קרוז בחיפה – מספר חודשי השווה למספר התיירים שהגיעו בקרוזים לישראל בכל שנת 2018. בנובמבר הפליגו מהנמל כ-20,000 ישראלים.

יש לציין כי האונייה לא מעלה נוסעים אל סיפונה בחיפה בשל גודלה, והדבר יתאפשר רק כאשר ייבנה טרמינל נוסעים חדש, שיהיה ערוך לקלוט אוניות בסדר גודל כזה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אבי כהן

    מדינת עולם 3 ‍♂️
    תי יבנו טרמינל נוסעים מכובד, כפי המצופה מעיר נמל?

  2. קרוזים זה מיותר

    עוגנים מזהמים ושטים ליד הבא
    התרומה לכלכלה: אפסית
    זיהום פוטנציאלי: ענק

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר