החנוכייה הגדולה בעולם על גג ממגורות דגון (הדמיה: סטודיו דותן-לידז'י)
החנוכייה הגדולה בעולם על גג ממגורות דגון (הדמיה: סטודיו דותן-לידז'י)

החנוכייה הגדולה בעולם "תודלק" בחנוכה בחיפה

לכבוד חג החנוכה, החנוכייה הגדולה בעולם תוצג מיום ראשון על הגג של ממגורות דגון בעיר התחתית. המיצג, שרוחבו הוא 250 מטר וגובהו הוא 60 מטר, מופעל באמצעות שישה מקרני לייזר שיוצרים תמונה שלמה על פני שטח של 4,000 מ"ר. עלות ההפקה של המיצג: כ-600,000 שקל

פורסם בתאריך: 14.12.22 10:46

החנוכייה הגדולה בעולם תוצג מיום ראשון בשעה 20:15 על הגג של ממגורות דגון בעיר התחתית, וניתן יהיה לצפות בה מקומות רבים בחיפה ומחוצה לה.

החנוכייה הגדולה בעולם היא למעשה מיצג שרוחבו הוא 250 מטר וגובהו הוא 60 מטר, ואשר מופעל באמצעותם של שישה מקרני לייזר בעוצמה של 35,000 לומנס כל אחד שיוצרים תמונה שלמה על פני שטח של 4,000 מ"ר. עלות ההפקה של המיצג היא כ-600,000 שקל.

לדבריו של חבר מועצת העיר יואב רמתי, המשמש יו"ר העמותה לתיירות ונופש חיפה (עפת"ח) שמפיקה את האירוע ביחד עם אתו"ס, מדי ערב יוארו השמים באלומות אור בהתאם למספר הנרות. עוד מסר רמתי כי בהדלקת הנר הראשון יתקיים במקום טקס חגיגי והמיצג יפעל משעה 17:15 ועד חצות.

 

 

נוסף על כך, בימי החג יוצג בחזית של הממגורות מופע אור קולי המשלב טכנולוגיית וידאו המותאמת לארכיטקטורת המבנה. המופע כולל שבו אלמנטים ויזואליים בטכנולוגיית וידאו מתקדמת של סיפורי החג, דגל ישראל ומוטיבים שונים של חנוכה. המופע האור קולי יוצג בכל 15 דקות, והמבקרים שיתעדו אותו יוכלו להעלות תמונות לאתר האירוע, לתייג את המיצג ולזכות בהקרנת תמונתם בגודל 100 מ"ר על חזיתן של הממגורות. במקביל יוצבו רמקולים ברחוב העצמאות שינגנו את הפסקול של הסרטונים, יחולקו סופגניות, ומוזיקת חג תושמע בין הסרטים. את הפסקול ניתן יהיה לשמוע דרך אתר האירוע בלייב סטרימינג בכתובת haifa22.co.il. התוכן האמנותי הופקד בידי הסטודיו החיפאי דותן לידז'י.

רמתי: "בחרנו למקד את חגיגות החנוכה השנה בתיירות סביב מוקדים יהודיים שורשיים בחיפה. היישוב היהודי בחיפה קיים יותר מ-1,800 שנה, ובסביבת העיר מצויים אתרים יהודיים רבים, ובהם מערת אליהו, קבר רבי אבדימי דמן, קבר הרמב"ן ובתי כנסת עתיקים. האירועים יעסקו בגבורה יהודית, במסירות הנפש ובאמונה, ולכן יצטרף לסמלים גם מיצג החנוכייה שנוצר על בסיס מגילת אנטיוכוס ואשר מסמל את נס פך השמן".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. יעקב ניר

    בטח ניר שובר יאמר כעת שהוא יזם הגין בנה שיפר ואולי גם מימן או הביא תורמים….

  2. יפעת

    איזה יופי!!!! ממש מאירים ומפיצים אור גדול בחיפה!!! אשרי המארגנים. כל הכבוד !!!!

  3. כשזה זה- זה זה

    מעולה!
    ואם העירייה-ניר שובר- יירדו מהעץ וייתקנו את האיוולת שעשו לאויסטר, ויאפשרו לו לפתוח- עוד יותר מעולה!!!

  4. דורון

    למען הסר ספק אני מברך על כל פעולה היוצרת אווירה של תרבות ויוצרת עניין בעיר חיפה על כל המגזרים שבא.
    אני קורא על שילוב חנוכיה וירטואלית על גג ממגורות דגון וחייב לציין כי את הרעיון יזם מנהל אגף התרבות אורי בלום וחברת טייכמן הייתה שותפה לתכנון ,הביצוע היה אמור לצאת אל הפועל באמצעות עפת"ח.
    אני כותב זאת למען הנצחת שמו של היוזם אשר אינו נמצא איתנו והראיון שמור לו.
    הוא ראוי לכך

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר