הסווטשירט המודפס
הסווטשירט המודפס

בגלל חולצה: חניכי שבט כרמל נשלחו הביתה מטיול באמצע הלילה

הורים לחניכי שכבת י' בשבט כרמל של הצופים טוענים כי בניהם הגיעו לטיול עם חולצות שעליהן הודפס "הקם להורגך השכם להורגו", ובתגובה שלחה אותם הנהגת השבט באמצע הלילה בחזרה לבתיהם מבלי ליידע את ההורים: "החזרה בשעה מאוחרת ביום שישי ללא הסעה וללא תחבורה ציבורית היא כישלון של ההנהגה והפקרה"

פורסם בתאריך: 25.12.22 12:49

את טיול חנוכה הזה לא ישכחו כל כך מהר חניכי שכבת שירה (כיתות י') משבט כרמל, המדריכים, הנהגת השבט וההורים. על מה שקרה מספרת אם של אחד מהחניכים ל"כלבו – חיפה והקריות" כשהיא לא מצליחה לעצור את הדמעות: "הילדים יצאו לטיול ביום שישי בבוקר, והיו אמורים לחזור במוצ"ש לשבט, ושם לישון לילה נוסף. הבנים של השכבה הדפיסו לעצמם חולצות, ובהנהגת השבט טענו שההדפס על החולצות הוא אלים, לכן הם פשוט החליטו להחזיר את הילדים הביתה בשישי בלילה, בלי לעדכן את ההורים ובלי לשאול אם יש לילדים איפה לישון או איך הם אמורים להגיע הביתה. פשוט זרקו אותם בהיכל הספורט ברוממה ועזבו אותם שם".

מה כתוב על החולצות?

"המשפט 'הקם להורגך, השכם להורגו'. לרגע אני לא מצדיקה את הכיתוב. אנחנו מסכימים עם הקביעה של ההנהגה שיכול להשתמע שיש פה מסר אלים. יכולתם להגיד להם להוריד את החולצות, יכולתם להחרים את החולצות, אבל הם פשוט לקחו את כל הבנים, העלו אותם לאוטובוס, זרקו אותם והלכו. אנחנו לא היינו בחיפה, אנחנו רק עכשיו (ראשון; ח"ה) חוזרים לעיר. אף אחד לא עדכן אותנו, לא בדק איתנו אם אנחנו בבית ולא דאג איך הילד יחזור הביתה ב-23:00 בלילה כשאנחנו לא שם לאסוף אותו ואין תחבורה ציבורית. התקשרתי לרכזת הנהגת חיפה ואמרתי לה 'אין בעיה, שלחת לי את הילד הביתה, תדאגי לו עכשיו, תמצאי לו דרך להגיע הביתה'. היא ענתה לי שאין לה פתרונות ושאין מה לעשות".

אם אחרת סיפרה: "הסיפור פה הוא ענישה אלימה ולא פרופורציונלית למעשה האלים של הילדים. ההקצנה של דמות המחנך לעומת ההקצנה של הילדים היא מוגזמת, ואני מאשימה גם את הרשתות החברתיות. אני לא מוכנה להקל ראש בתפקידם של הילדים לשיח האלים – המשפט והאיור על הסווטשירט הם מזעזעים – אבל לא להודיע להורים שהילדים נשלחים חזרה הביתה? זה גובל בחוסר אחריות".

כבר אתמול (שבת) התארגנו הורי הנערים ושלחו מכתב חריף למרכז ההנהגה ירדן גוהר עם העתק לראש ההנהגה בשבט כרמל לאה קינן, וכתבו: "בראשית דברינו נבהיר כי האירוע כולו – שליחת הנערים של שכבת שירה משבט כרמל הביתה, קבלת ההחלטות השגויה, מניעת ארוחת הערב מהנערים, הניסיון לבידודם מהכלל, פרישת 'שומרים צמודים' כעל עבריינים, ושליחתם באוטובוס בחזרה באמצע הלילה ללא דיווח להורים – הוא מעשה חמור, חסר אחריות ומביש, שאינו תואם דרך של תנועת נוער וולונטרית אשר אמורה להיות מסגרת תומכת ומחנכת. ההתנהלות באירוע היתה בריונית ואלימה מטעם האחראים של התנועה כלפי הנערים".

 

המשפט והאיור שהודפס על חולצות הנערים

המשפט והאיור שהודפס על חולצות הנערים

 

 

ההורים תיארו במכתבם את השתלשלות האירועים: "ב-24 בדצמבר יצאה השכבה הבוגרת של שבט כרמל לטיול חנוכה שתוכנן להתקיים בדרום הארץ, אך בשל תנאי מזג האוויר הועבר לצפון ואף קוצר. לקראת הערב, כאשר החלו הנערים לארגן ארוחת ערב לכלל, קיבץ אותם רכז שבט כרמל ושוחח איתם על כך ששבט לוטם התלונן שחלקם לובשים סווטשירט שהאיור עליו הוא פוגעני. לטענת הנערים, לאחר השיחה כולם הורידו את הסווטשרט. כשעתיים לאחר השיחה הגיעו נציגים מההנהגה והודיעו לנערים כי הם שולחים אותם הביתה וכי הטיול שלהם הסתיים, וזאת ללא כל אזהרה או אפשרות תגובה מצד הנערים לאירוע. העניין יצר מהומה וגרם לכך שכל השכבה הבוגרת תמכה בנערים ורצתה לחזור איתם הביתה. הנערים טוענים כי כל ניסיון מצדם לדבר ולהסביר את עמדתם נענה בשלילה, ולא ניתנה להם כל אפשרות להתגונן מפני ההחלטה השרירותית והמוטעית לשולחם הביתה. כמו כן, הנערים טוענים כי נמנע מהם לאכול ארוחת ערב וכי נכפה עליהם לסיים את הטיול בניגוד לרצונם. על מנת לא ליצור עוד מהומה ומתוך חשש שהאירוע יפגע בתפקידם בשבט, מכיוון שהצופים הם מרבית עולמם, הם עלו לאוטובוס בחזרה לחיפה".

עוד כתבו ההורים: "יודגש ויובהר כי אנו ההורים לא היינו מודעים כלל לאירוע, אף גורם לא עדכן אותנו על מה שקרה ועל ההחלטה להחזיר את הנערים הביתה. אנו ידענו כי הנערים אמורים לחזור ביום ראשון, ידענו כי הילדים נמצאים באחריות הצופים, חלק מההורים אף יצאו לסופ"ש ולא היה אף אחד בבית. כך שלחו את הנערים הביתה באמצע הלילה בכביש מאזור צפת – כביש מסוכן מאוד – בלי ליידע אותנו. הרכז הודיע לנו רק כאשר ילדינו היו כבר בחיפה. בנוסף נדגיש כי הורידו את הנערים בסביבות השעה 23:00 בלילה, עם כל הציוד שלהם, בלי להוריד אותם ליד הבית או לוודא שיש להם כיצד לחזור. החזרה בשעה מאוחרת ביום שישי ללא הסעה וללא תחבורה ציבורית היא כישלון של ההנהגה של הצופים והפקרה.

"נציין כי הנערים הם בני נוער נהדרים, אחראים, פעילים מאוד בצופים ומדריכים, אשר את מרבית זמנם משקיעים באהבה בתנועת הנוער. לצערנו, גם לבנות השכבה היתה חוויה קשה מעצם החזרת הנערים הביתה, מעצם זה שלא הורשו להצטרף אליהם, ומטיול שהיה אמור להיות מגבש ומהנה הן חזרו עם חוויה רעה. הן הרגישו שהעונש לא היה מידתי, ואף ההתנהלות מול הבנות היתה חמורה. שמו עליהן אבטחה, נתנו להן לאכול באיחור רב, ולא אפשרו להן ללכת לשירותים אלא רק בזוגות ובליווי.

"לאור כל מה שנאמר, מקרה זה הוא אירוע מצער ואלים מצד מקבלי ההחלטות בהנהגה, לא חינוכי וקיצוני. אילו היו מטפלים נכון באירוע היה ניתן לטפל בו בדרך חינוכית והולמת, להצמיח את הנערים ולעשות הליך חינוכי לכל השבטים (נציין כי חלק מהנערים לא לבשו את הפריט ו'זכו' לקבל עונש קולקטיבי). היו יכולים לנצל את זה לאירוע מלמד, ובמקום זה התנהגו בבריונות בעצמם, פעלו בשיטה דורסנית ופוגענית שמציגה את הנערים המתנדבים בצופים כעבריינים. הנערים והנערות פגועים מאוד ומרגישים שנעשה להם עוול גדול, הם מרגישים שעשו להם שיימינג ושההנהגה לא פעלה כמו שהיה מצופה ממנה".

את המכתב סיימו ההורים בדרישה מההנהגה "לקחת אחריות על ההחלטה האומללה והלא מתאימה ועל ההתנהגות חסרת האחריות והלא מידתית, להודות בטעותם, לספק לנערים חוויה מתקנת ולהשיב להורים את התשלום על הטיול".

מתנועת הצופים נמסר בתגובה: "ערכים של כבוד ורעות הם נר לרגליה של התנועה, כמו גם אפס סובלנות לכל אלימות באשר היא. פעלנו באופן מקצועי ואישי. כל ההורים קיבלו הודעה מסודרת בנושא והסבר שהילדים בדרך הביתה, ובמקביל נערכו שיחות טלפוניות אישיות לכל הורה והורה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

51 תגובות
  1. אביתר

    פעולה מחפישה של הנוער הדוחה של היום, תגובה מוצדקת ביותר של הנהגת חיפה!!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כתובת מזעזעת, תגובה מוצדקת של התנועה. ילדים כאלו לא צריכים לחזור לפעילות ולהשפיע לרעה על תנועת הצופים

  3. .

    מעשה זה התבצעה בעקבות חתימה על חוקה שאמרה בצורה ברורה שכל מי שהיה עם סווצרט פוגעני אלים/מסיט נגד שבטים אחרים יועף מהטיול.ֶ הסווצרט הזה מכיל תוכן שמעודד אלימות נגד שבטים אחרים. ניתן לראות את ה״כרמליסט״ מחזיק אביר מת. סווצרט זה מתייחס למעשה שריפת הקמע של שבט לטם ע״י שבט כרמל מלפני כמה שנים

  4. .

    התגובה של ההנהגה הולמת. שבט כרמל מעודדים אלימות ושנאה של שבטים אחרים ובראשם שבט לטם. במחנה הקיץ קרעו להם שלטים קיללו חניכים ולאחרונה גם קרעו שלט שמפרסם אירוע חנוכה של שבט לטם והצטלמו איתו. זה היה הקש ששבר את גב הגמל. אחרי אין סוף התרסות כנראה גם ההנהגה הבינה שצריך לפעול

  5. !

    התגובה של ההנהגה הולמת. שבט כרמל מעודדים אלימות ושנאה של שבטים אחרים ובראשם שבט לטם. במחנה הקיץ קרעו להם שלטים קיללו חניכים ולאחרונה גם קרעו שלט שמפרסם אירוע חנוכה של שבט לטם והצטלמו איתו. זה היה הקש ששבר את גב הגמל. אחרי אין סוף התרסות כנראה גם ההנהגה הבינה שצריך לפעול

  6. !

    התגובה של ההנהגה הולמת. שבט כרמל מעודדים אלימות ושנאה של שבטים אחרים ובראשם שבט לטם. במחנה הקיץ קרעו להם שלטים קיללו חניכים ולאחרונה גם קרעו שלט שמפרסם אירוע חנוכה של שבט לטם והצטלמו איתו. אחרי אין סוף התרסות כנראה גם ההנהגה הבינה שצריך לפעול

  7. אמא

    כל הכבוד להנהגת חיפה.
    יותר טוב לאותם הורים מתלוננים שיבחנו את מעשיי ילדיהם שלא יתעוררו מחר עם כתבה על ילדיהם שנהגו באלימות -"בני טובים" ..

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    התנהלות ההנהגה לא מוצדקת. לאן ההנהגה התדרדרה שהיא ככה מעיפה ילדים מבלי ליידע את ההורים.

  9. דרור

    הנהגה אמיתית לא זורקת ילדים לרחוב. גם אם הם לא עושים הכל על פי רצונותיה

  10. מוניקה

    הקם להורגך השקם להורגו – הגיון שאפילו ילדכם מבינים!! אבל התושבים החזירים המבוגרים של חיפה, לא מבינים. במה מאכילים אתכם שם? .. כנראה דברים לא כשרים.

  11. .

    שבט כרמל לא מעודד שנאת שבטים ולא שום דבר נגד שבטים אחרים.
    אנחנו מתרכזים אך ורק בעצמנו ודואגים להישאר השבט הכי חזק בהנהגה ולהוכיח את העוצמה האדירה שלנו.
    המקרים שאתם מתארים פה הם מקרים חד פעמיים שלא מייצגים את כל השבט, בכל שבט יש אנשים שעושים דברים מוקצנים ועושים דברים לא כשורה, אפשר לדבר על כך שבזמן כל הבלאגן שהיה לשכבת י ושכבת יא אנשים משכבג לטם הגיעו והחלו להתגרות בנו ולצחוק מהצד ולהנות מכך שאנחנו סובלים, עוד מקרה שקרה הוא אדם מהשכבג שלכם שהשיג חולצה של השבט שלנו והחל להסתובב איתה באזור של המחנה על מנת להתגרות בנו ולעשות מאיתנו צחוק, כמו שאצלנו יש אירועים לא כשורה ככה גם אצלכם, אתם מציגים אך ורק אותנו בצורה רעה ולא מדברים על ההתנהגות של השכבג שלכם ועל איך שאתם התגרתם בנו וגרמתם לנו להתעצבן עוד יותר ממה שהיינו עצבניים.
    אתם מוזמנים להמשיך להגיב פה ולנסות להרוס את השינוי שאנחנו מכוונים אליו, זאת כבר החלטה שלכם.
    רק תחשבו טוב טוב איך הייתם מרגישים בתוך המצב שאנחנו היינו בו ומה הייתם חושבים על ההתנהלות של ההנהגה מולנו בתגובה למעשה שנעשה שאגב הפריט הוא של הבנים השישיסטים לא של כל השכבג, שכבת יא הגיעה לטיול וגילתה עליו רק בזמן הטיול ולא הייתה מודעת אליו, למרות זאת שכבת יא ״זכתה״ כמו שכבת י ליחס בריוני ולא מוצדק מהנהגה כאשר לא עשינו שום דבר רע ולא היינו קשורים לכך.

  12. .

    התנהגות חסרת אחריות מצד הנהגת חיפה. אין הלימה בין התנהגות הנערים לעונש החמור שניתן. הילדים, מלח הארץ והדובדבן שבקצפת. התנהגו אליהם כאילו אחרוני העבריינים. בושה!

  13. !

    התנהגות מבישה, מחפירה, אשר לא הולמת את הילדים אשר נותנים הכל למען הצופים והשבט שלהם. הייתה מספיקה האזהרה, השיחה החינוכית וההחרמה של החולצה אשר לא קרתה מעולם וישר נקטו בצעדים מחפירים ומבישים כלפיי הילדים. פשוט בושה. אין זו דרך לחינוך והתנהגות כלפיי הילדים.

  14. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חלק שוכחים ״שהאביר״, זוהי בובה. זוהי אינה דמות אמיתית, וניתן להסכים שהסווצרט הינו בעייתי אך תגובת ההנהגה ופעולותיה היו מחפירות ומביישות ולא הולמות את המצב.

  15. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מביך מאוד לראות שישנם אנשים המצדיקים את ההנהגה ואף מלכלכים על שבט כרמל. שבט כרמל הוא חלק מהנהגה זו, שבט שמקדם חינוך וערכים ושבט המלא בחניכים ומספרו עצום, כנראה בגלל שזהו באמת מקום המקדם והדוגל בחינוך טוב ובערכים. אכן, החולצה אינה הולמת ואף בעייתית, אך הנערים כן לקחו אחריות עליה ומודעים לבעייתיות שבה. והייתה מספיקה השיחה, האזהרה, ההחרמה של החולצה או צעד כזה או אחר אשר היה מלווה בהסברה ובדרך חינוכית להציג את הסיטואציה הבעייתית לנערים, אך במקום זאת החליטו להתנהג בצורה המבישה את הנערים ואת עצמם כבנהגה הדוגלת בערכים ובחינוך. מביך ומבאס לראות את התגובות כאן, המנסות להצדיק צדדים מסוימים ואף מלכלכות על צדדים מנוגדים, אין מקום לא לבעייתיות של החולצה ולא לתגובה המוגזמת והמחפירה של ההנהגה. צריך לראות את שני הצדדים ואת התמונה במלואה ולא להצדיק אף צד. עם זאת, שבט כרמל אינו שבט פוגעני, אינו שבט הדוגל בחוסר חינוך ואלימות מסוימת כפי שצוין כאן בתגובות. מביך מאוד לקרוא את הדברים שנאמרים כאן.

  16. אחד שיודע

    אני לא מבין את התגובות בעד התנהלות הנהגת חיפה. מעשה קונדס של ילדים שככל הנראה היה בהומור לא אמור לגרור תגובות חריפות כל כך ואף לא חוקיות.

  17. תושב מודאג

    הנהגת חיפה והנהגות רבות בארץ, החלו בשנים האחרונות לבצע שינויים אשר לא תורמים ואף הורסים לנוער את החינוך על הילדים הקטנים.
    שבט כרמל הוא מקום חינוכי, מקום מפלט לילדים רבים, רובכם כנראה לא תבינו את זה.
    ההנהגה התנהגה בצורה לא הולמת ואף מבישה והם צריכים לקחת את המעשה על עצמם ולהתנצל ואף לנקוט צעדי שינוי חמורים בהנהגה עצמה

  18. .

    אין ספק שהילדים שלבשו את הסווצרט הזה עשו טעות וההנהגה באמת היתה צריכה להגיב בצורה מסויימת,
    אבל מה שקרה פה פשוט היה התנהלות כושלת ובזיונית, להתייחס למדריכים בצופים אנשים עם ערכים כאחרוני העבריינים ולסגור אותם בשטח מסויים עם מאבטחים בלי אפשרות לאכול או לעשות את צרכיהם זה פשוט ביזיון.
    לשלוח את הילדים הביתה בלי ליידע את ההורים שלהם ביזיון.

  19. אביגיל

    איזו תנועה שולחת קבוצת ילדים הביתה באמצע הלילה מבלי להודיע להורים? התנהלות ההנהגה אינה מוצדקת!

  20. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    התנהגות חסרת אחריות מצד הנהגת חיפה. אין הלימה בין התנהגות הנערים לעונש החמור שניתן. הילדים, מלח הארץ והדובדבן שבקצפת. התנהגו אליהם כאל אחרוני העבריינים. בושה!

  21. אסף

    זה מחדל!!!!!!
    חלילה והיה קורה לאחד התלמידים משהו, כל ההנהגת התנועה היתה על טיל..
    ומשום כך, לא צריך לחכות שיקרה משהו, פשוט צריך להרים את ההנהגה הזאת על טיל ישר לבית המשפט!!!!

  22. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    על אף פעולת הנערים התנהגות כזאת היא דבר מגעיל איזה מין בן אדם לא מודיע להורה שבנו נשלח הביתה באמצע הלילה ולמנוע מנער לאכול אחרי יום טיול

  23. סמי

    אפס סובלנות לכן זורקים ילדים בלילה לרחוב. במקום לנסות להבין למה הם הגיעו לעיצוב הפרובוקטיבי הזה. קל להזדעזע וקל לעשות מעשה זעזע.
    אבל אפס התמודדות עם בעיה שפרצה החוצה.
    בושה לתנועת הצופים הוכחה לאטימות וחוסר שכל

  24. אגוז

    תגובה קיצונית שמייצגת כמה פחד יש במדינה הזאת. רק את ילדי היהודים משתיקים באלימות כזאת על ציטוטים מהתנ"ך. פחדנים, רחמנים על אכזרים סופכם שתהיו אכזרים על רחמנים.

  25. !

    התנהלות מביכה של הנהגת חיפה להשאיר ככה ילדים באמצע הלילה ברחוב ובלי לדאוג איך הם חוזרים ולא לתת להם לאכול ואפילו לא לתת להם אזהרה לפני פשוט מביך

  26. צדק

    מצחיק
    מה הבעיה שבני נוער ישימו משפט כזה שגם בתנ"ך כתוב הקם להורגך השקם הורגו, מדובר בעיקר בהישרדות בחיים האמיתיים..אז איך שרדנו? הקם להורגך השקם להורגו.. והמשפט מוצדק בימים של טרור ללא סוף וללא הרתעה..

  27. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פעלו נכון.ההורים לא היו אוספים.ולא היו לוקחים אחריות.

  28. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אין שום דבר קיצוני באמירה הזאת.שיכינו חולצה חדשה ובה יכתבו-אם יבואו רוצחים להרוב את הנהגת הצופים אל תשכימו חהרגם ונראה אם זה יראה להנהגה אלים.

  29. דבורה

    בעיר גזענית ומתנשאת עם אזרחים שמעדיפים כל דבר שאינו יהדות או שאינו אשכנזי. אני לא מופתעת.

  30. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אין הצדקה לא לעונש ולא לתגובות. בהחלט ייתכן שההנהגה לא פעלה כשורה, אך גם ייתכן שאף צד לא יודע את התמונה המלאה. איני רוצה להאמין שההנהגה פעלה כך, אך גם אם כן, אין הצדקה להכפיש את שם השבט ואין הצדקה להאשים את כל ההנהגה. בתגובותיכם אמרתם הרבה פעמים שאין הצדקה לעונש קולקטיבי כזה, ושההנהגה הייתה אכזרית שלא כצדק. אולי זה נכון, אבל מה אתם עושים? מכפישים את שם כל השבט על מעשיהם השגויים של קבוצה קטנה מתוכו! אם זה לא עונש קולקטיבי, מה כן? השבט עצמו לא אשם, אלו אשר נהגו כך אשמים, ואין סיבה לשמות שנאמרים כאן שוב ושוב ולצורה בה מכנים את השבט

  31. אנונימי

    הנהגה של אפסים!
    זה ציטוט מהתנ"ך ! רק החכמולוגים מעדיפים לטמון את הראש בחול ולשבת על הגדר בשם הסובלנות והידידות וכל ה…… שכל שלהם.
    הקם להורגך השקם להורגו !! ויפה שעה אחת קודם אפילו!!! כל יפי הנפש שאחר כך בשעת ה"ש" יתחבאו מתחת לשולחן וימררו בבכי שעשו שפטים בילדיהם.
    מחנכים דור של מתרפסים בדיוק כמותם .
    במקום לחנך ליצירתיות , ראש גדול , גב זקוף עמידה על זכותם גם אם זה בכוח הזרוע! תבינו כבר לעולם נחייה כאן על חרב ונשק.

  32. מזעזע

    ילדים "נהדרים" לא מדפיסים חולצות כאלה. ואני מתקשה להאמין שהן הודפסו ללא ידיעת ההורים

  33. אבי ובר

    הנהגה ? כנראה חבורת משובטים או אולי חדלי אישים.משפט חזל’י שאולי ההנהגה לא מבינה מהותו.צריך לשלוח אותם להעמיק ידיעותהם לפני שיוכלו להנהיג.

  34. אישה אחת

    ההורים של הנערים מריכים גם הם לערוך בדק בית, בייחוד אם הנערים חתמו על אמנה בעקבות ארועים קודמים…

  35. אמא

    התגובה הקיצונית , הלא מידתית והלא אחראית של ההנהגה גרמה לההפך מהרצוי.
    במקום שהנערים יהרהרו בטעות הפוגענית שלהם בסווטשירט הזה, הם מרגישים הצד הנפגע.
    הבעיה היא יותר עמוקה.
    ההנהגה בתרבות פוליטיקלי קורקט, רואה כמובן מאליו את תרבות ההתנדבות הבלתי נתפשת מבחינת היקף השעות של המדריכים.
    מונעת מהם דברים שהיו נהוגים בשבט עשרות שנים כמו להיצבע בגואש אדום בזמן ימי שיא בשבט.
    אי אפשר לא לעודד גאוות יחידה ואז לצפות שזה לא יתפרץ בצורה וברגע הלא נכונים.
    אתם הרי משעבדים אותם וזה על חשבון הלימודים, המשפחה והרבה דברים.
    זה שיעבוד בריא, הם גדלים ורוכשים כישורי חיים נפלאים.
    אבל תחבקו אותם.
    תנו להם לבוא לידי ביטוי באופן חיובי והשלילי ימנע מעצמו

  36. רב המודאג של העיר

    מראה כמה הילדים של היום צריכים לימודי תורה שידעו מהי דרך ארץ , בעזרת השם בזכות הממשלה החדשה יכלו לימודי פסוקים והבנתם כחלק מן הפעולה

  37. אוחנה דרור מאיר

    אין דבר מוסרי יותר מהמסר שיוצא מן המשפט המודפס על החולצה שבא ממקורותינו. לצערי, רפיסות, כניעה נהיו מנת חלקם של גורמים בארץ, לשמחתי אט אט הגורמים הללו הולכים ונכחדים מהנוף הציבורי ובמקומם תחושות גאווה לאומית הולכות ופורחות.
    כפי שעולה מתאור ההורים, מי שנהג בחוסר אחריות משווע תוך סיכון הילדים,באלימות ובבריונות הם דווקא המדריכים שהפקירו והזניחו את חניכיהם תוך פגיעה באמון הרב שניתן להם מהוריהם שהפקידו בידיהם את היקר להם מכל

  38. רעות

    תגובת ההורים שלא יידעו אותם על הפיזור נשמעת כאילו היינו בשנות ה-80. הרי ברור כי מיד לאחר ההחלטה להחזירם הביתה כל אחד מהם התקשר להוריו בטלפון הסלולרי הפרטי שלו ויידע אותם.

  39. בדיחה של מדריכים ובדיחה של הורים

    איזה בדיחה… "הקם להורגך השכם להורגו" זה משפט מהתורה והוא סופר נכון וצודק! הוא לא קורא לשום אלימות אלא לפגיעה במי שרוצה להורגך! דהיינו מחבלים. די לעוות עם מוסר של פרוגרסיבים. הילדים בריאים, ההנהגה חולה, והמדריכים ששלחו והפקירו אותם באמצע הלילה בלי ליידע הם פושעים! אם היה מדובר במדריכים בבני עקיבא או חרדים הייתם יוצאים עליהם כאילו נחרב העולם. עלאק הילדים אלימים חחח

  40. אני

    ב"ה אני בז לתנועת הצופים שבה גדלתי. תנועה חלולה עם ערכים של תולעת משי. אבל לו היה לי ילד בתנועה הזו הייתי מוציא אותו מיידית מתחת ידיהם של מדריכים כ"כ חסרי אחריות. פעולה מזעזעת של הסגל שיכלה להסתיים באסון.

  41. אפרת

    התנהגות מבישה ובריונית של הנהגת צופי חיפה. שמהווה דוגמא רעה וקיצונית לחניכים גם אם עשו מעשה שאינו תקין פוליטית.
    האירוע דורש בדיקה מעמיקה הן של הנהגת השבט והן של ההורים ותיקון התקלה.

  42. ויטלי

    היחס לנערים כמו שהספקתי לשמוע ולקרוא היה לא פחות מאלים. מה חינוכי בזה??!

  43. תומר זמיר

    בתור חבר בקהילה הגאה מחליא אותי המחשבה שיש ילדים שמסוגלים לעשות דברים כאלה רעים. מקווה שנלמד לקחים ושכל חבריי לקהילה הגאה יחזקו!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר