דרכון ביומטרי
דרכון ביומטרי

לשכת האוכלוסין בחיפה מאריכה את שעות הפעילות עד חצות

משרד הפנים מנסה לצמצם את זמני ההמתנה הארוכים להנפקת דרכונים, ולשם כך תאריך לשכת האוכלוסין בחיפה את שעות פעילותה עד חצות במשך ארבעה ימים בשבוע. מנכ"ל משרד הפנים רונן פרץ: "אנחנו צופים שבמשך תקופה של שנה נגיע למיליון דרכונים נוספים מעבר למה שעשינו עד היום"

פורסם בתאריך: 5.2.23 15:33

לשכת האוכלוסין בחיפה (משרד הפנים) תאריך את שעות פעילותה עד חצות במשך ארבעה ימים בשבוע – כך הודיע מנכ"ל משרד הפנים רונן פרץ בדיון בנושא תוכנית המשרד לצמצום זמני ההמתנה להנפקת דרכונים, שהתקיים בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת.

כיום עומד זמן ההמתנה לדרכון על כחצי שנה. לפי התוכנית שאותה הציג פרץ, ארבע לשכות אוכלוסין גדולות – חיפה, באר שבע, תל אביב וירושלים – יפעלו מהשעה 16:00 ועד חצות ארבעה ימים בשבוע. בזמן הזה יעסקו העובדים בהנפקת דרכונים ביומטריים בלבד: "אנחנו צופים שבמשך תקופה של שנה, אם נעמוד בקצב הזה, נגיע למיליון דרכונים נוספים מעבר למה שעשינו עד היום. הקושי באירוע הזה הוא כוח האדם, ולכן ביקשתי להסיט כוח אדם קיים. כרגע יש 50 עובדים בהליכי קליטה – ההליך הוא קשה, וגם צריך להכשיר אותם לעבודה".

 

 

על הסיבות להמתנה הארוכה אמר פרץ בוועדה: "התוכנית גובשה בעקבות דיונים שהתקיימו בוועדת הפנים והסביבה לבקשתו של יו"ר הוועדה יעקב אשר. השינוי הגדול שמציע משרד הפנים הוא שינוי פרדיגמה, ולפיו הנפקת דרכונים זמניים לא תהיה חלק מהפתרון. כתוצאה מהקורונה נוצר מאגר של 700,000 תורים שיש צורך לרוקן אותו. עד לפני הקורונה, משך ההמתנה לדרכונים היה קצר מאוד כי ברשות האוכלוסין יודעים לעשות את העבודה. כעת יש שני צווארי בקבוק שמעכבים את הנפקת הדרכונים – הראשון הוא בלשכות האוכלוסין שבהן מחכים חצי שנה לתור, והשני הוא ביחידת ההדפסות (ארבל) שבה יש פערים טכנולוגיים ואין לנו יכולת ייצור בלתי מוגבלת. ההנחיה כרגע היא לחזור ולתגבר את ארבל ברמה של שתי משמרות לפחות. נכפיל את יכולת הייצור של הדרכונים באופן שיצמצם קצת את הפער".

באשר להארכת שעות הפעילות בלשכות הוסיף פרץ: "היה קושי גדול לדרוש מהעובדים, שגם כך עובדים קשה מאוד בקבלת קהל, שיעבדו שעות נוספות עד חצות. אנחנו מבינים שנצטרך לתמרץ את עבודתם כראוי, ולצורך זה ישבתי עם ועד העובדים ועם ההסתדרות, ויש נכונות להתגייס. יש הבנה של האירוע גם מבחינת משרד האוצר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. יאן טיפארזי

    מתי זה יתבטא באפליקציית זימון תורים? כרגע תורים רק ביולי

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר