גן מניה שוחט בשעת ערב
גן מניה שוחט בשעת ערב

"הוא הלך אחריי, במכנסיים מופשלים, והפנה לעברי את האיבר שלו"

אימה בגן מניה שוחט: ביום חמישי בשעות הערב המאוחרות התיישבה טל גילור על ספסל בשביל המוליך אל ביתה, ולפתע ראתה בחור חבוש בקסדת אופנוע נוגע בעצמו. כשהוא הבחין בה הוא פנה לעברה והמשיך במעשיו. גילור: "השוטר אמר שאם זה קורה שוב, שאצלם אותו. למה זו צריכה להיות האחריות שלי?"

פורסם בתאריך: 15.4.23 09:20

את מה שקרה לטל גילור, עובדת בחברת הייטק, ביום חמישי בערב היא כנראה לא תשכח לעולם. בדרכה הביתה ממכון הכושר, בסביבות השעה 22:00, היא עצרה לפטפט עם חברה בטלפון והתיישבה על ספסל בגן מניה שוחט הסמוך לאודיטוריום, בשביל המוליך אל ביתה בכרמל. את שאירע אחר כך היא פרסמה למחרת בפוסט בקבוצת "חיפאים מצייצים", שאותו התחילה במילים: "אזהרה לציבור, בעיקר לנשים ולנערות. בחמישי בסביבות 22:00 ישבתי בגן מניה לכמה דקות על אחד הספסלים באזור היחסית יותר מואר, סיימתי שיחת טלפון עם חברה, וכשפניתי לחזור הביתה ראיתי בחור שעומד באזור החשוך, מכנסיים מופשלים לחלוטין, חבוש בקסדת אופנוע מלאה שלא מאפשרת לראות את הפנים, נוגע בעצמו. אני מבהירה לאור תגובות – הוא לא עצר להשתין בחושך. כשהוא הבין ששמתי לב אליו, לא היה נראה שהוא מתבייש במעשה וזה אפילו הצחיק אותו, והוא יצא מהאזור החשוך".

והיא המשיכה: "מההלם לא צילמתי (וגם אם כן, לא היו רואים כלום בגלל הקסדה). כשהמשכתי ללכת, הוא הלך אחריי, במכנסיים מופשלים, והפנה לעברי את האיבר שלו. לא מדובר באדם תמים שנבוך מהסיטואציה שתפסו אותו משתין בגן ציבורי. המשטרה הגיעה רק כעבור 20 דקות ולא היה להם יותר מדי מה לעשות עם זה. הוא גם לא היה שם יותר. באופן אישי אני עושה את המסלול הזה מדי יום. יכול להיות שהוא היה שם בפעמים קודמות ולא שמתי לב, יכול להיות שהחליט להתביית על האזור רק אתמול. הגן גם כך חשוך מאוד בערב. אני לא יודעת מה הפתרון – מצלמות במרחב הציבורי? יותר תאורה? להפיל את האחריות על הנשים והנערות שעוברות שם מדי יום? בכל מקרה, פקחו עיניים ושמרו על ביטחונכן האישי ככל האפשר. לא ללכת שם לבד בחושך. אם אראה אותו שוב כמובן שאצלם ואשלח למשטרה, וגם במקרה הזה אני לא בטוחה שיהיה הרבה מה לעשות".

גילור, מה שלומך?

"תקשיבי, זה היה מזעזע. אני גדלתי בבת גלים עוד לפני שהתחילו לפתח את השכונה הזו, ובחיים לא קרה לי שם דבר כזה. למדתי בבאר שבע, גרתי שם בשיכונים, ובחיים לא קרה לי דבר כזה. ועכשיו זה קורה מחוץ לדירה שאני שוכרת ברחוב קלר, על הגן, המקום שאליו אני יוצאת בכל ערב לשתות קפה ושדרכו אני חוזרת מאימון בערב או מיציאה. אני עוברת שם כל הזמן".

חשבתי שהדבר הכי מפחיד שם זה חזירי הבר.

"לגמרי, ממש. אם אני שומעת משהו בשיחים, אני אומרת לעצמי שזה בטח חזיר. כשזה קרה לקח לי שתי דקות להבין מה אני רואה. חשבתי בהתחלה שזה מישהו שמשתין ותפסתי אותו 'על חם'. אז עוד אמרתי בקול 'סליחה'. ואז הוא פשוט פנה אלי הבחור".

הוא דיבר איתך?

"כן, הוא אמר לי 'תסתכלי עלי, את אוהבת את זה, בואי לפה'. המשכתי ללכת והוא עקב אחריי, עם המכנסיים מופשלות למטה. ותוך כדי שהוא עשה את זה, הוא האיר על עצמו עם הפנס של הנייד שלו, כדי שאני אבין בדיוק מה הוא עושה. הוא עמד על השביל קרוב לפחי האשפה, שם הוא כנראה הסתתר, ואני ישבתי על ספסל מתחת לפנס. בגלל החזירים אני יושבת במקום שהוא יחסית מואר, שלא קרוב לפחים. כשבאתי ללכת הביתה, בשביל שמוליך מרחוב קלר ישירות לגן, הוא המשיך ללכת אחרי".

 

גן מניה שוחט בשעת לילה

גן מניה שוחט בשעת לילה

 

 

למרות הקסדה, הצלחת לראות אם הוא צעיר, מבוגר?

"צעיר, בשנות ה-20 לחייו, בגובה ממוצע, מקסימום 1.70 מ', נראה לי רזה. הוא פשוט עשה את זה בהתרסה כשהוא ראה שקלטתי אותו. הוא המשיך לעשות את זה עם עצמו, וכשהייתי עם המשטרה בטלפון, הוא הסתובב אלי שוב, כיוון את זה לעברי והאיר על עצמו עם פנס, כדי שאני אראה עוד יותר מה הוא עושה".

איך המשטרה הגיבה?

"המוקדנית אמרה לי לברוח משם ושהיא שולחת ניידת. הוא המשיך לעקוב אחריי, בסוף ברחתי הביתה מהצד השני".

הוא שמע אותך מדברת עם המשטרה?

"בטוח שהוא שמע. הניידת הגיעה תוך 20 דקות, והוא כבר מן הסתם לא היה שם. השוטרים אמרו לי שאם אראה אותו שוב, שאצלם אותו. אחד מהשוטרים אמר שאין לו יותר מדי מה לעשות, שהוא יכול לעשות סיבוב בגן, ושאם זה קורה שוב, שאצלם אותו. למה זו צריכה להיות האחריות שלי? וגם אם הייתי מצלמת, מה היו רואים? היה חושך, הוא עם קסדה של אופנוענים על הראש. מישהי כתבה לי בתגובות על הפוסט שזה קרה גם בגן סמוך. אז למה המשטרה לא אוספת עדויות או מאחדת מקרים או מסיירת יותר בגנים האלה. אני חושבת על כך שהיתה עכשיו חופשת פסח, והמון בני נוער היו בגן הזה. אני אשה בת 32, אבל זה יכול לקרות לילדה או לנערה, ומזעזע לחשוב על כך. לקח לי כמה שעות להירגע, נראה לי שנרדמתי אחרי 2:00 בלילה. כשהגעתי הביתה חששתי שהוא עקב אחריי, אולי זה מציצן, אז סגרתי את כל התריסים בבית והייתי פשוט מבואסת בבית שלי".

ומה הלקח שלמדת מהמקרה? תשני הרגלים?

"אין לי ברירה, אני חייבת לעבור שם, זה השביל לבית שלי. אבל אם השעה תהיה מאוחרת, אז כן – אעשה עיקוף או אבקש מהחבר שלי לצאת לפגוש אותי וללוות אותי או שאצא עם תרסיס פלפל שיגן עלי".

 

גן מניה שוחט בלילה

גן מניה שוחט בלילה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

17 תגובות
  1. נא לקיים הבטחה לבטחון מלא מלא

    תאורת יום מצלמות ושוטר בכל גן . בגנים האלה בכל הארץ ולא רק בחיפה תמיד יושבים פדופילים או בני נוער שמעשנים סמים וגם מחבלים יכולים להגיע

  2. חן

    גם לי קרה דבר דומה לפני כמה שנים. אני לא איבדתי אשתונות ואמרתי לו "כזה קטן?" והוא ברח.

  3. גדיר

    כנראה זה סוטה מין ונסה להתחיל עמ האשה אולי היא תסכימ לקיימ יחסי מין איתו ובזמן שראה את זה לא מצליח נעלמ

  4. דניאל

    כותבים כל כך הרבה ולא כותבים על ההתחלה היכן זה.
    בלה בלה בלה…

  5. מירון

    יש לארוב לתפוס אותו ובמקום…לחתוך לו וחשתחוב לו לפה !!! והניח לו למות במקום….חלאה

  6. אורי

    אותי יותר מטריד למה גן על שם אישתו של שר האוצר לשעבר בייגה שוחט למה מי הם ? למה להם מגיע את שמם על הגן ? מה הם עשו ? …לא מעניין מי אנס את מי …..

  7. א.א

    למה העירייה לא לוקחת אחריות ברווחת וביטחון התושב, להוסיף תאורה ולצייד מצלמות אפרוריות כמו כל עיר אחרת.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    המעשה שהוא עשה מזעזע ! הבנות של היום הולכות בלבוש חושפני ומזעזע אחכ" שואלים למה אונסים למה מטרידים !!!

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עוד אישה שראתה גבר משתין…
    אוי ואבוי…
    נשים -☕

  10. גברת פרווה

    אז איזה סוטה שפשף מולך בגן
    לא ברורה לי ההיסטריה
    שתי מים ותרגעי
    יש דברים יותר קשים בעולם

  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הטיפשי ביותר הוא שפרסת את כל סדר היום שלך כאן…

  12. לכל ה"מרגיעים" והמומחים בדיעבד

    עד שזה לא קרה לכם אל תשפטו. הנערה התנהלה יפה וטוב שדיווחה למשטרה וטוב שניסתה להתרחק ממנו, ובהתאם לעצת המוקדנית.
    גם אם על פניו הוא "רק" את עצמו (וגם בנושא הזה המגילה קצרה) ורק שפשף, בזמן אמת אי אפשר לדעת מה כוונותיו, וגם אתם לא הייתם יודעים. למעשה גם בדיעבד אי אפשר לדעת אם תכנן לעצור שם או שהכין את עצמו לקראת משהו. הרבה עבריינים "כבדים" לא מתחילים ישר מפשע – הם מתחילים בדיוק כך "בקטנה" ולאט לאט אוזרים אומץ וחוצפה ורשעות. בקיצור טוב שלא נגמר הרבה יותר חמור, אבל עבור מישהי אחרת יכול להיות סוף אחר.
    ולנערה עצמה, כמה שזה מבאס למשטרה אין יכולת לעכב אותו ללא עזרה ממך וגם למעצר ואישום נדרשות ראיות. לכן גם כל כך קשה לכלוא עבריינים כי לצערנו עדות לבדה אינה מספיקה. במדינה מתוקנת היו מתקצבים את המשטרה ועושים פטרולים בעיר, למען בטחון התושבים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר